• Mabaja
    Muffe skrev 2011-03-21 08:50:18 följande:
    nu spammar jag tråden :)
    Vår lilla har inte vänt sig rätt i magen än, går snart in i v 35. När brukar man försöka ge sig på vändningsförsök?
    typ två veckor innan beräknat. en oktobermamma jag träffar ibland var beräknad 28/10... 20/10 blev hon snittad och var på vändningsförsök en vecka innan dess
    Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • Mabaja
    Prommis: Du har ju lite samma som jag. jag har ju liiiite skov (blöder när jag gör nr 2) just nu men jag vill verkligen inte ta mediciner när Wilda ammas. Hur hade du gjort?
  • Mabaja
    Evve81 skrev 2011-03-21 19:21:29 följande:
    Mabaja: Jag har ju inte haft ett riktigt skov på LÄNGE och jag har inte ätit mediciner när jag ammat tidigare. Hur jag ska göra nu vet jag itne för just nu behöver jag min medicin men kag får se. Behöver du din medicin måste du nog äta för ett kraftigt skov är ju inget att rekomendera heller..... Min doktor tycker dock att mitt beslut att inte äta medicin när jag ammat och inte behövt det är OK. Så det är ju väldigt individuellt!
    jag har heller inte haft kraftiga skov... eller ja, jag blöder ju emellanåt men det är liksom "normalt" för min del... Men då kör jag vidare utan mediciner! jag har ju inte ont eller mår dåligt i övrigt förutom att jag blöder lite...
  • Mabaja
    needtobreathe skrev 2011-03-21 20:05:09 följande:
    Hemma efter en halvdag me fika me en kompis, en förbi ma & pa för o hämta skötbordet som pappa målat svart, såå fint! Så nu står det ÄNTLIGEN på plats!!

Däremot.. haft mer rosa flytningar idag.. så nu kanske de e dags o ringa in ändå o kolla me dom!
    snälla ring in och kolla!
  • Mabaja
    needtobreathe skrev 2011-03-21 20:37:55 följande:
    Nuuu har ja pratat me dom igen.. jäkla mupp BM hahaha.. suck.. jaja, efter att ha gått igenom allt så sa hon att ja ska komma in för bedömning iallafall :) Så ska kliva upp ur badet strax o åka :)
    åååh vad spännande... lova att uppdatera på en gång du får något besked!!  :)
  • Mabaja
    needtobreathe skrev 2011-03-21 22:16:12 följande:
    Haha ja lite små sammandragningar bara ;) No big deal!
    kajsalisa skrev 2011-03-21 22:14:57 följande:
    Lycka till Sofy. Hälsa Devin. ;)
    Haha du e rolig du ;) Hälsar honom om 3 veckor när han kommer!! ;D
    haha du får väl sära på benen och klia honom på huvudet! ;) i väntan på Devin! HAHA
  • Mabaja
    needtobreathe skrev 2011-03-21 22:27:00 följande:
    HAHAHA så fantastiskt roligt va ;) Ingen bebis än säger ja!!
    nej men du får ju klia honom på insidan ju.. för lite öppen är du ju iom vattenavgång och slemmis borta! :) Bara att sticka in handen och killa honom lite. haha
  • Mabaja
    Odetta skrev 2011-03-21 22:38:54 följande:
    tjejjer....en känslig fråga...åh, jag känner mig såååååå dum men....hur länge har man gravidhormoner kvar i kroppen efter en förlossning? någon som vet?

behöver lite tumhållning att testet reagerade på resthormoner och att det är helt blankt om 2 dagar
    är du gravid igen?
  • Mabaja
    Odetta skrev 2011-03-21 23:12:37 följande:
    vi slarvade lite och nojjig som jag är tog jag ett cb idag....som det blev ett suuuuupersvagt plus på. Men det är så svagt så svagt....altså, skulle det vara någon annan som hoppas på plus eller jag innan V så skulle jag hejja på och bli hoppfull...men nu....åh jag är så nervös   Jag mådde så jävla dåligt under graviditeten, både psykiskt och kroppsligt.....det skulle inte vara så bra altså om det är så.

Såg det dock under tiden....fastnar inget vidare på bild dock (tydligare nu när det torkat).
    kära vän! Ett plus är ett plus, har du inte lärt dig det? och jag tror allt att gravidhormonerna försvinner i ett nafs så fort bebisen är ute...

Vad kommer ni göra OM det är ett riktigt plus? har du vågat tänka tanken?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma