• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • needtobreathe

Börjar bli lite orolig, vill höra ngt från Odd nu :( {#emotions_dlg.flower}

Mallanis; Hahaha, nej jag har haft en hemsk vecka me SD + kramper i magen (då utan SD) så de har varit relativt lugnt här faktiskt. När skulle du till Sthlm igen?

Rontgen; Hur går de för dig och din lilla tjej? :D

• Smålands jänta i storstaden

Jag är här! Håller på att städa, plocka, rensa och fixa! Känns såååå skönt att det snart är klart för litens ankomst! Bara blöjor, tvättlappar, salvor och lite sånnt som fattas!

Min BM skriver ner allt på datorn, jag får aldrig något med mig därifrån, förutom massa broschyrer (eller hur det stavas) om amning, psd, bäckenbottenträning etc.

Igår fixade jag lite här hemma men fick ta igen det på kvällen med en massa SD. Efter någon timme med massor SD fick jag för mig att klocka dom, aj då 5 min mellan bara, alvedon och sängen så gav de med sig. De gjorde inte sååå ont så lugnet behöll jag. Sa till sambon att det är 5 min mellan nu, -jaha är det bra, fick jag till svar. Att han inte lärt sig något på alla dessa veckor! Karlar...

Bara en fråga vart bor ni som har sol!!!?? Här är det grått...

• Odetta
    needtobreathe skrev 2011-01-21 12:21:43 följande:

Mallanis; Hahaha, nej jag har haft en hemsk vecka me SD + kramper i magen (då utan SD) så de har varit relativt lugnt här faktiskt. När skulle du till Sthlm igen?

titta lite längre upp i tråden

*kramisar*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • needtobreathe

Ååååh äntligen! Vilken liten knubbis! :D va glaaad jag blir! Men heeeerregud, vad hade han då vägt om 2 v? Haha ;) Härligt att allt gått bra iallafall!

Ta hand om er nu!! Hjärta

• rontgensyrran
    Odetta skrev 2011-01-21 12:15:21 följande:

Hej alla glada!

NU, idag den 21/1 kom han äntligen efter en seeeeeeeeeeg igångsättning! Det tuffade på i lugn takt för att mitt i ta en himlans fart för att sedan vid 9cm öppen helt enkelt inte vilja öppna mera. Lillebror kom inte ner som han skulle på flera timmar och jag kan ju lova att jag var mer än glad att jag faktiskt fick min ryggbedövning i alla fall.

Men sedan gjorde han det och 3 krystvärkar senare kom han ut och vi fick alla vår förklaring till varför han tagit sådan tid på sig: Han gjorde en stålmannen och kom med ena handen bredvid huvudet och så vägde han då...ja....vad vägde han?

Kan ni fatta att ungen som föddes i vecka 37+2 är 55cm lång och väger 4575 gram?????

Japp....stora lillebror! Och han är så söt så.

Nu sitter vi på BB och har skittråkigt. Eftersom han är så stor så vill dem hålla koll på hans blodsocker, så vi får inte åka hem förrens i morgon. Men just nu gör det inget, jag sitter här, med en sussande liten knorrande tjockisbebis instoppad under tröjan *myyyyys*

Tack för alla tankar och lyckoönskaningar, ni är underbara! *bamsekram*

PS: utförlig förlossningsberättelse kommer sen
    WOW ODD!!!! Stort grattis till en av de sötaste pojkarna ever! Men det är ju inte konstigt. Vi får ju bara söta barn i denna tråden med så snygga mammor eller hur?! Gick det bra med filmandet och så? Eller tänkte du på det? Herregud min Ines är idag 4 veckor precis och jag tycker hon är stor dvs 3950 g och 52 cm lång hahahaha....skönt att höra att det gick bra iaf även om det tog sin tid. Väntar med spänning på förlossningsberättelsen! Eller den kanske är hemlig nu när du är tv-stjärna? Sekretess och så....? ;P

Pussar och kramar till familjen
  • rontgensyrran
    needtobreathe skrev 2011-01-21 12:21:43 följande:

Tackar som frågar :)

Jo just nu går det bättre. Hon skriker mycket mindre kvällar och nätter, så jag tror inte det var kolik som de sa på bvc. Utan snarare hunger. Ammar mer och räcker inte det till får hon receptbelagd modermjölksersättning som är komjölksfri. Dessutom har hon från förra veckan då hon gick upp för lite dvs 90 g (ska gå upp 150g ungefär) Gått upp 310 g på en vecka!!! Så hon är rätt på det igen. Så det känns som en vändning. De 4 senaste nätterna har det vart väldigt lite skrik jämfört med tidigare. Så känner mig jätteglad för det. Tyvärr fick jag ju feber för någon dag sen som nu har släppt men halsont kvar. Det är andra gången sen förlossningen jag blir sjuk.

Hur går det för dig Soffan? Vilken vecka är du i nu? Hur mycket har du gått upp? Och hur är det med illamående och allt annat? Kram
  • rontgensyrran
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-01-21 12:22:46 följande:
    Jag är här! Håller på att städa, plocka, rensa och fixa! Känns såååå skönt att det snart är klart för litens ankomst! Bara blöjor, tvättlappar, salvor och lite sånnt som fattas!

Min BM skriver ner allt på datorn, jag får aldrig något med mig därifrån, förutom massa broschyrer (eller hur det stavas) om amning, psd, bäckenbottenträning etc.

Igår fixade jag lite här hemma men fick ta igen det på kvällen med en massa SD. Efter någon timme med massor SD fick jag för mig att klocka dom, aj då 5 min mellan bara, alvedon och sängen så gav de med sig. De gjorde inte sååå ont så lugnet behöll jag. Sa till sambon att det är 5 min mellan nu, -jaha är det bra, fick jag till svar. Att han inte lärt sig något på alla dessa veckor! Karlar...

Bara en fråga vart bor ni som har sol!!!?? Här är det grått...
    Är just nu i Huskvarna där är det solsken :)
  • kajsalisa

Stoort grattis Odd. Vad härligt att du äntligen har din lilla (stora) pojk hos dig. Tänk vad alla vi här i tråden har kämpat och längtat, och idag fick du din belöning.
    Många grattiskramar!!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma