• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • needtobreathe
    rontgensyrran skrev 2011-01-21 12:29:44 följande:
    Tackar som frågar :)

Jo just nu går det bättre. Hon skriker mycket mindre kvällar och nätter, så jag tror inte det var kolik som de sa på bvc. Utan snarare hunger. Ammar mer och räcker inte det till får hon receptbelagd modermjölksersättning som är komjölksfri. Dessutom har hon från förra veckan då hon gick upp för lite dvs 90 g (ska gå upp 150g ungefär) Gått upp 310 g på en vecka!!! Så hon är rätt på det igen. Så det känns som en vändning. De 4 senaste nätterna har det vart väldigt lite skrik jämfört med tidigare. Så känner mig jätteglad för det. Tyvärr fick jag ju feber för någon dag sen som nu har släppt men halsont kvar. Det är andra gången sen förlossningen jag blir sjuk.

Hur går det för dig Soffan? Vilken vecka är du i nu? Hur mycket har du gått upp? Och hur är det med illamående och allt annat? Kram
    Gud va skönt! :D En hungrig liten tjej de där! ;) Va mysigt! Några nya bilder på underverket? Är du i malmö eller jkpg? Hur går det med pappan? (förlåt för alla frågor, undvik dom du inte vill svara på!)

Jorå här rullar de på! Jag går in i v 28 imorn! gah! Har inte gått upp nånting, o magen är miiiiiini fortfarande. Men yrvädret därinne härjar loss för fulla muggar så de e ju som de ska ändå ;) Illamående endast morgon + fm, annars går de bra! Dock åkt på prematura sammandragningar/hotande förtidsbörd nu så de e vila som gäller! Dom siktar på att sätta igång mig 37+0.. så de e inte lång tid kvar nu!

Kraam!
  • färnik
    kajsalisa skrev 2011-01-21 12:36:50 följande:
    I Götet är det också sol...
    Falköping också! Skrattande
  • Muffe

Grattis Odd, så himla sööööt Nu vill jag ocskå ha bebis.

Jag är lite glad för idag frågade den första personen mig under denna grav. om jag ätit för mycket mat eller om jag var gravid, har ingen frågat förut så jag är glad att det nu syns att jag är gravid
    Gått upp snart 6 kg!!! Nojjar mig en del över vikt och hur kroppen ska se ut faktsikt, och är livrädd för bristningar, speciellt röda/rosa på magen... men det finns väl inget man kan göra

Ang. fp, vet jag nu att jag får ca 10-11 000 kr från jobbet i maj och sen försöker vi nu bestämma oss hur vi vill förlägga ledigheten. Vill man vara hemma mer än ett år? Hur är det att vara hemma?

Kommer nog sluta i mitten på april tror jag, då har jag 3 veckor hemma innan bf. frågan är om man tar semester då, eller går hemma utan pengar, eller tar av mammadagarna?

Klurigt. Men mycket pengar blir det ju inte sen, ca 8000 kr i månaden kanske om jag vill snåla med dagarna och sambon vill ha alla sina dagar.

• rontgensyrran
    needtobreathe skrev 2011-01-21 12:41:37 följande:
    Gud va skönt! :D En hungrig liten tjej de där! ;) Va mysigt! Några nya bilder på underverket? Är du i malmö eller jkpg? Hur går det med pappan? (förlåt för alla frågor, undvik dom du inte vill svara på!)

Jorå här rullar de på! Jag går in i v 28 imorn! gah! Har inte gått upp nånting, o magen är miiiiiini fortfarande. Men yrvädret därinne härjar loss för fulla muggar så de e ju som de ska ändå ;) Illamående endast morgon + fm, annars går de bra! Dock åkt på prematura sammandragningar/hotande förtidsbörd nu så de e vila som gäller! Dom siktar på att sätta igång mig 37+0.. så de e inte lång tid kvar nu!

Kraam!
    Just nu är jag i Jönköping. Men var nere i Malmö i 2 veckor typ. Ska åka hem igen om någon vecka. Pappan hör av sig med jämna mellanrum och kollar läget. När jag var hemma i Malmö så var han och hälsa på några gånger + var med på ett besök på bvc. Han verkar vara glad för henne, men vem kan inte vara det med en sån sötnos ;P Han säger att han vill hjälpa till och så. Men vi får väl se exakt vad han menar med det när det är dags. Jag ska kolla igenom min data och posta nån bild här inne :)

Wow, tiden går verkligen fort! Härligt, då är det mindre än 9 veckor kvar. Trist med sammandragningarna, måste vara svårt för dig som är så aktiv! Jag rekommenderade en bok här inne för ett tag sen som jag hört ska avar rätt rolig. Jag föreslog den för smålandsjäntan som skulle vara sängliggandes. Är det lika för dig?

Skönt att illmåendet börjat ge med sig iaf.

Kram
  • färnik
    Muffe skrev 2011-01-21 12:50:40 följande:
    Vill man vara hemma mer än ett år? Hur är det att vara hemma?
    Det är nog väldigt olika, hur man trivs med att vara föräldraledig. Vissa vill tillbaka till jobbet efter en månad, andra, som jag, vill aldrig tillbaka utan vill vara hemma med barnen hela uppväxten om det bara gick. Oskyldig

Hur det är att vara hemma? Tja, det är jobbigt, ensamt, långtråkigt och frustrerande ibland, men alldeles, alldeles underbart! Oskyldig
  • Muffe

Vilken bra förklaring färnevik, man vet väl inte hur man kommer tycka det är att vara hemma. Hur ska man kunna veta det? Jag tror jag kommer gilla det, men frågan är om det är långtråkigt...

Det tär ju lite på ekonomin såklart, att nu få ut ca 8000 kr istället för 18000 märks ju lite....

• Cat79

Odd: Stort grattis till er son, så söt och go Glad Äntligen är han här!
    Rontgensyrran: Fina tjejen med allt mörkt hår. Skönt att hon gått upp lite mer nu och inte mycket skrik. Min Lovis växer för snabbt så jag har väl grädde i mjölken, är 3 v och väger redan 3800 g och är 50,5 cm.
    Kajsalisa: Hur går det med Ted? Nyfiken.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma