• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Lallan
    rontgensyrran skrev 2010-06-21 09:27:26 följande:
    Oj tumhållning var det här! Håller tummarna så en i bergen.

Idag ska jag förresten gå och lämna mitt blodprov till KUB testet som är på onsdag nästa vecka. Ska bli så spännande att se smurfen min igen :)
    Tack! Det funkade. Båda fanns kvar och rörde på sig. Det var väldigt svårt att se då apparaten bara kan göra vul och det var lite gränsfall just nu men dom lever

Nu ska jag göra mitt bästa för att slappna av lite och njuta istället för att oroa mig.
  • inga76

Grattis Lallan, vad kul! Och grattis till alla andra fina vul och ul. Så skönt med positiva besked!

• kajsalisa

Åh va skönt Lallan. Hoppas att du känner att du kan slappna av lite nu... Vero Moda, intressant. Det visste jag inte. Hittade också, till min glädje, att Nelly har massor av mammakläder till hyfsade priser. Just nu har dom givetvis mycket linnen å sånt, så det ska bli intressant att se vad som kommer in med höstkollektionen...

• Cat79

Lallan: Underbart!

Har verkligen hittat rätt bland trådar här på familjeliv och denna är bäst.

Idag har jag träffat en kompis bebis och imorgon en annan bebis, känns så mycket lättare nu när jag bär en liten i magen :) Satt med deras dotter i famnen och så sa jag att om ca 6 mån sitter jag förhoppnvis med en egen liten - jubel!!! (Har berättat för en del men det är icke officiellt ännu)

Kram

• kajsalisa

Ikväll är jag så tjock, så tjock...

• rontgensyrran
    Cat79 skrev 2010-06-21 19:22:57 följande:
    Lallan: Underbart!

Har verkligen hittat rätt bland trådar här på familjeliv och denna är bäst.

Idag har jag träffat en kompis bebis och imorgon en annan bebis, känns så mycket lättare nu när jag bär en liten i magen :) Satt med deras dotter i famnen och så sa jag att om ca 6 mån sitter jag förhoppnvis med en egen liten - jubel!!! (Har berättat för en del men det är icke officiellt ännu)

Kram
    Jag håller med dig. Både när det gäller trådar och det med att träffa bebisar. Jag träffade igår en arbetskamrats bebis och idag ska jag träffa en kompis bebis. Känns nästan otroligt att jag har en liten sån i magen.

Grattis Lallan förresten, slappna av nu och njut av dina två underverk.

Kajsalisa, var förbi vera moda igår och tittade in på deras kollekttion. Det var inget snyggt just nu förutom jeans och de var såklart inte på rea! Kanske man kan kolla på Nelly då.  Kan du inte lägga ut en bild på din mage, jag tror minsann inte att den är så tjock i jämförelse med mig ;P
  • kajsalisa

Haha. Näe, jag är nog inte så stor. Känner mig som att jag gått upp 5-6 kg och känner mig allmänt fläbbig, fast jag inte alls gått upp nåt direkt. Men igår kväll, oj, oj, oj. Blev så himla svullen och det kändes som att jag skulle spricka....

• rontgensyrran
    kajsalisa skrev 2010-06-22 11:01:58 följande:
    Haha. Näe, jag är nog inte så stor. Känner mig som att jag gått upp 5-6 kg och känner mig allmänt fläbbig, fast jag inte alls gått upp nåt direkt. Men igår kväll, oj, oj, oj. Blev så himla svullen och det kändes som att jag skulle spricka....
    Hahaha...jag ser minst sagt gravid ut, går inte att dölja magen här inte. Men det tar jag som ett positivt teckan. ;P
  • inga76

Usch, jag har en låg dag idag. Har mindre symptom än tidigare - mår nästan inte illa alls, och är knappt öm i brösten över huvud taget. Får naturligtvis för mig att det har avstannat där inne. Förra gången var det också vid den här tidpunkten ungefär som det gick fel. Önskar att jag kunde snabbspola fram till vul i nästa vecka, för det här är bara så himla jobbigt . Härom dagen funderade jag rentav på att ge mig ut på rean, nu känns det bara sjukt avlägset...

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma