• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Längtan efter liten

Sofy fin bild. Fick också massa bildrr men har inte hunnit lägga ut dom.

Längtan efter liten är stor
  • mallanis
    Bra att du har fullt upp med flytt! Har saknat dig här och hann bli lite orolig......
    Tredje gången gillt!?
  • Pancakes
    mallanis skrev 2011-01-26 09:38:18 följande:
    Bra att du har fullt upp med flytt! Har saknat dig här och hann bli lite orolig......

Oj, sorry! Vad gullig du är! Nej då, allt är bara bra. Blev bara väldigt intensivt med både flytt och stressigt jobb i några veckor här nu. Det är kul men samtidigt lite jobbigt. Jag bär och konkar och fixar och det känns ju lite mer än vanligt även om jag försöker tänka på vad jag gör. Men tiden går fort när man har fullt upp. Är helt plötsligt i vecka 23 liksom, tyckte man var i vecka 12 nyss :)

Hur är det själv?

• mallanis
    Pancakes skrev 2011-01-26 09:46:06 följande:

Oj, sorry! Vad gullig du är! Nej då, allt är bara bra. Blev bara väldigt intensivt med både flytt och stressigt jobb i några veckor här nu. Det är kul men samtidigt lite jobbigt. Jag bär och konkar och fixar och det känns ju lite mer än vanligt även om jag försöker tänka på vad jag gör. Men tiden går fort när man har fullt upp. Är helt plötsligt i vecka 23 liksom, tyckte man var i vecka 12 nyss :)

Hur är det själv?

hihii det är bra! 
    Kånka nu lagom men så länge du och bebis mår bra så bär.... och du kan med gott samvete stå och peka i hallen vart alla lådor ska ta vägen.. Har ni hunnit bo där något än?
    Tredje gången gillt!?
  • Pancakes
    mallanis skrev 2011-01-26 09:50:30 följande:
    hihii det är bra! 
    Kånka nu lagom men så länge du och bebis mår bra så bär.... och du kan med gott samvete stå och peka i hallen vart alla lådor ska ta vägen.. Har ni hunnit bo där något än?
    Nej, det är nybyggt så det är inte klart än. Får bo hos föräldrar lite innan. Men än så länge har vi kvar vår lägenhet så det är skönt.
  • kajsalisa

Härligt med lyckat UL Sofy. Tyvärr kan jag inte se bilderna för FL:s app till telefonen som jag använder är KASS!! Säker på att det är en riktig liten gullunge på bilderna dock!!
    Kram

• Pancakes

Tjejer, vad tror ni om att åka skidor när man är i vecka 29? Är sugen på skidresa och mår som sagt hur bra som helst men man vet ju inte hur det blir sen. Jag åker lugnt och ramlar sällan.

• Odetta

Vet inte vart jag ska lägga det här så det får bli här...

Minsting tösen fyller år idag...hela 5 år blir hon. Känner mig så himla ledsen för det...inte en endaste av hennes 5 födelsedagar har jag fått fira ordentligt Första fick jag träffa henne i 30 minuter och alla efter det har varit "hej grattis mamma älskar dig" via telefon.....jag känner mig lite bitter faktiskt

Och en annan sak jag känner mig bitter för är...och ni kanske kommer tycka jag är knäpp eller så, men jag känner mig faktiskt lite bitter över att jag har 5 barn redan. Dem 3 första....jag får ju inte ha dem hos mig ändå...och ja....det känns som om lilleman och bebis skulle vara dem enda barnen jag har så skulle vi definitivt vilja ha en till senare. JAG skulle i alla fall vilja ha det....är trots allt bara 30 och om några år typ...jag känner helt plötsligt att jag inte alls är färdig med att få barn!!!

Det känner jag nästan lite panik över faktiskt. Ja, jag är miserabel som gravid och vägen att få behålla ett barn hela vägen är ju inte heller den lättaste med alla jävla missfall....men att FÖDA barn och vara mamma...DET känner jag att jag lätt skulle kunna göra igen.

Men det här var sista gången jag fått bära ett barn, sista gången jag fått gå igenom det otroligt häftiga att få föda ett barn och varje dag med bebis är sista dagen jag kommer få uppleva en nyfödd för för varje dag blir han ju större. Jag känner mig ledsen för det också.

5 barn har jag....bara 2 hos mig. 3 som påverkar utan att jag får uppleva dem...det är inte rättvist. Skulle jag få ha dem hos mig skulle jag vara nöjd nu, då skulle det kännas helt OK att inte få fler...men nu känns det bara som ännu en sak som jag blir berövad på

Grattis på födelsedagen min älskade lilla Emelie. Mamma saknar dig...

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta
    Pancakes skrev 2011-01-26 10:15:49 följande:
    Tjejer, vad tror ni om att åka skidor när man är i vecka 29? Är sugen på skidresa och mår som sagt hur bra som helst men man vet ju inte hur det blir sen. Jag åker lugnt och ramlar sällan.
    Jag skulle låta bli, men då kan jag knappt stå på ett par skidor. Det du ska tänka på är att även om du i vanliga fall är bra på det, så är din kropp inte som vanligt och din tyngdpunkt ligger inte där den annars ligger så det kommer nog inte kännas som vanligt att åka skidor.

så nja...jag skulle nog avråda för säkerhets skull liksom
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Muffe

Vi gjorde KUB och fick då även lite 3 d bilder och minifilm med oss hem Underbart!

Jag skulle inte heller åka skidor i v 29, man blir tyngre och osmidigare och du vet inte hur andra beter sig i backen. Även om du är van åkare så kan ngn annan köra rakt in i dig med hög fart... vet inte om det är värt det?
    Jag är också sugen på att åka men kommer hålla mig

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma