• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Pancakes

Men fy sjutton, Sofy, vad trist att de inte tar dig på allvar. Vad menar de att det skulle vara då om det inte är fostervatten? Jättevattniga flytningar eller vadå?

• Pancakes
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-01-27 23:17:21 följande:
    Kan rekomendera Katja och Marius oxå sen minns jag inte fler namn, men de två är guld värda! men det verkar vara en hel del som patrulerar runt där!

KUL!? Jag kommer bli knäckt tror jag, 5 veckor kvar till BF och redan nu är det riiiktigt tugnt och jobbigt. Kanske får lirka fram en hinnesvepning i v38? Gör det de på vanliga MVC hos min BM eller vet du något om det?
    Oj, bara fem veckor kvar till BF! Vad spännande! Då kan den komma när som helst nu alltså!
  • mallanis

Sofy beklagar att du träffat ännu ett stolpskott till läkare!!! Demon hoppas du får bättre svar idag!

Ni pratar fika, jag är sugen!!! Jag kommer gärna ner till Sthm och åker 50 mil för att fika med er!!! Om det nu blir fika på måndag eller tisdag förstås ;) då är jag nere med jobbet!! Funkar detta med er storstadspullor? =)

Tredje gången gillt!?
  • Pancakes

Hej Mallanis! Hur är det med dig? Några symtom eller mår du också bra?

• mallanis
    Pancakes skrev 2011-01-28 09:24:08 följande:
    Hej Mallanis! Hur är det med dig? Några symtom eller mår du också bra?
    Halloj Mår bara fint! Men hormonerna strömmar ;) mannen är inte mycket värd  till och från men det går nog över..... iaf tills 7 juni hoppas jag ;)
    Tredje gången gillt!?
  • Pancakes
    mallanis skrev 2011-01-28 09:33:18 följande:
    Halloj Mår bara fint! Men hormonerna strömmar ;) mannen är inte mycket värd  till och från men det går nog över..... iaf tills 7 juni hoppas jag ;)
    Hehe, stackars karlarna :) Fast de slipper ju alla krämpor och sånt så det får de ta.
    Ska du göra nåt mer UL innan BF? Jag har inget planerat och det känns som en lång tid i ovisshet på nåt sätt. Fast å andra sidan känner man ju den röra sig nu och så länge magen växer kan man väl lugna sig. Har dock inte börjat med SF-mått än, antar att det blir nästa gång hos BM.
  • Odetta

Sofy:

Vilken läkare då...suck. Stå på dig vännen!

Förresten...jag kommer inte in på din sida...du får lägga till mig igen

*kramkramkram*

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Pancakes

Odd, hur är det med dig och din lille parvel?

• mallanis
    Pancakes skrev 2011-01-28 09:35:55 följande:
    Hehe, stackars karlarna :) Fast de slipper ju alla krämpor och sånt så det får de ta.
    Ska du göra nåt mer UL innan BF? Jag har inget planerat och det känns som en lång tid i ovisshet på nåt sätt. Fast å andra sidan känner man ju den röra sig nu och så länge magen växer kan man väl lugna sig. Har dock inte börjat med SF-mått än, antar att det blir nästa gång hos BM.
    Nope inget mer UL planerat!  Just nu har det lättat lite med nervositeten just pga som du säger att man känner bläckfisken.  Ja ibland undrar jag om det är han eller jag som är gravid, tycker han är så gnällig just nu!!! =)

Mannen bara skrattar åt min "stora" mage men än har han inte känt några sparkar har din känt? När ska du till BM nästa gång? Jag ska dit i v 25 i slutet av feb. Lääänge dit men sen rullar det nog på snabbt till BF!
    Du som också mår bra *peppar peppar* Hoppas vi inte åker på massa foglossningar och skit nu när vi ändå mått oförsämt bra hitills. Hur länge har du tänkt att jobba? Ända till BF? Jag skulle gärna vara ledig en vecka eller fler innan beräknat BF.
    Tredje gången gillt!?
  • Odetta
    Pancakes skrev 2011-01-28 09:40:50 följande:
    Odd, hur är det med dig och din lille parvel?
    Jodå, det  är bra med oss

Vi har valt ett namn till honom nu, han heter Vidar Hjärta

Idag är han 1 vecka gammal och faktiskt en mycket snäll liten kille, precis som storebror. Han sover och äter och bajsar och sover och äter och bajsar mera. Haha...ok, däremellan är han lite vaken också och då ligger han bara snällt och tittar sig omkring. Helgo liten grabb! Knacka knacka ta i trä, men han gråter /skriker faktiskt inte alls mycket

Storebror är också en helgo liten grabb....fast som kräver lite mera tålamod. Han har upptäkt det här med trots och gör i princip allting motsatsen till vad han ska/bör. "Nähej" är hans nya favoritord och mellan varven känns det som man inte gör annat än att be honom sluta med ditten eller göra datten istället. Men han är väääärldens snällaste storebror! SÅ söt! Så fort Vidar gnyr lite eller skriker till så springer lilleman fram till honom och pekar och hojtar "beeeeebip låååååååter...ojojoj....bebip låter!"

Och annars rullar det bara på. Har ammat som en tok i 2 dagar nu för jag har en begynnande mjölkstockning som smyger omkring och lilleman har varit sjuk, så vi gör inte så mycket annat än sitter i soffan och tittar på barnprogramm och ammar...men det känns helt ok det med. Mannen min jobbar idag och det är första dagen helt själv med båda pojkarna och man skulle ju kunna tro att jag är ett proffs med tanke på att jag alltid var själv med töserna (och då var dem 3 stycken) men man glömmer ju! (eller så har jag bara blivit gammal )

Tackar som frågar vännen...Hur är det själv?
    *bamsekram*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma