• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • PåvägMotSyskon
    Odetta skrev 2011-01-25 15:39:53 följande:
    Dagens bebisbild

Älskade (fortfarande namnlösa) bebis 4 dagar gammal Hjärta

ok tack för infon, vore skoj o komma ihåg o kolla senare =)

Va fin han är =) så söta å små =)) måste lägga in nån bild på min goding. som förövrigt gråter nu, hmm ja man får ju verkligen va me dem 24/7 nu i början, hur fort man glömmer =)
    ♥♥Theodor 2007♥♥Dexter 2009♥♥ Vincent 2011♥♥
  • PåvägMotSyskon

Vincent med storebror Dexter. Äldsta sonen satt nog i soffan.

Vincent i soffan lite halvsittandes =) mammas älskade prins
    ♥♥Theodor 2007♥♥Dexter 2009♥♥ Vincent 2011♥♥
  • kajsalisa

Fy va jobbigt det måste vara Odd. Kan inte föreställa mig hur det måste kännas att inte få träffa sina egna barn. Barn som du har burit i din kropp i nio månader. Jag förstår fortfarande inte hur det amerikanska, eller svenska för den delen, rättsväsendet kan tillåta detta?? Det är ju helt galet...
    Alla mina tankar går till dig idag.
    Många kramar!!

• Muffe

Angående bristningar på magen, kan de uppkomma både vägrätt och lodrätt eller?

• mallanis

Men åhhh så fina bebisar ni har allihop!!!!!!! (påväg han var verkligen söt!) Jag har aldrig varit så här bebissjuk förut! Antar att hormonerna gör sitt jobb. =)

Uch Odd. Det är så svårt att sätta sig in i din sits! Men förstår att det måste vara jobbigt och speciellt på födelsedagarna! Klart du saknar dina älsklingar annars vore det ju mer konstigt, men du måste ju försöka att njuta av ditt liv nu. Du verkar ha en super nice man och nu två fina pojkar som finns hos dig! När man är deppig så får man försöka att se det bra man har och flytta focus dit! Men lätt är det inte *stor kram*...

Tredje gången gillt!?
  • 3 barns mamma84

Upptagen Hönsmamma idag med tyvärr jag e lessen men jag måste ta mina barn på första hand sen familjeliv 2:a hand
    Elias har fortfarande feber samt Didos Elias ligger i sin vagn gjort det nu ca 2 timmar om inte mer nu men han sover gott och har friskt luft.
    Tån gick bra jag ska bara ha fotbad och lufta.
     Ta hand om er jag kommer in senare ..

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • färnik
    Odetta skrev 2011-01-26 10:26:00 följande:

Men det här var sista gången jag fått bära ett barn, sista gången jag fått gå igenom det otroligt häftiga att få föda ett barn och varje dag med bebis är sista dagen jag kommer få uppleva en nyfödd för för varje dag blir han ju större. Jag känner mig ledsen för det också.

Det måste vara fruktansvärt, att dina 3 äldsta inte finns i din närhet. Jag kan inte ens föreställa mig det... Gråter

Gällande det du skrivit ovan... Det känner även jag mig ledsen över, trots att min lilla fortfarande är kvar i magen! För det blir inga fler barn här sedan, med tanke på hur jag mår och så där. Stundtals känns det verkligen jättejobbigt, jag vill ju egentligen hamånga barn!
  • färnik

Idag är det årsdag för det missfall som varit värst för mig. Alla missfall har varit jobbiga och ledsamma, men det som var 26 januari 2010 tog hårdast på mig av flera anledningar. Dels var det första verkligt planerade graviditeten som blev mf. Dels hade jag gått 11 fulla veckor, och börjat tro att det skulle gå vägen, och jag hade därtill blivit gravid ganska exakt samtidigt som min bästa vän. (några dagar mellan bf bara). Och dessutom så var det inte alls självklart att vi skulle försöka igen om det inte gick bra, maken tyckte det var för jobbigt... Gråter

Som tur var försökte vi igen, annars hade vi ju inte varit där vi är idag, förhoppningsvis bara 6-7 veckor från bebis!

• Muffe
    färnik skrev 2011-01-26 15:57:04 följande:
    Idag är det årsdag för det missfall som varit värst för mig. Alla missfall har varit jobbiga och ledsamma, men det som var 26 januari 2010 tog hårdast på mig av flera anledningar. Dels var det första verkligt planerade graviditeten som blev mf. Dels hade jag gått 11 fulla veckor, och börjat tro att det skulle gå vägen, och jag hade därtill blivit gravid ganska exakt samtidigt som min bästa vän. (några dagar mellan bf bara). Och dessutom så var det inte alls självklart att vi skulle försöka igen om det inte gick bra, maken tyckte det var för jobbigt... Gråter

Som tur var försökte vi igen, annars hade vi ju inte varit där vi är idag, förhoppningsvis bara 6-7 veckor från bebis!
    Tråkigt!! Men mysigt att du har bebis i magen nu.

Vår bebis skulle haft bf idag om vi fått behålla första graviditeten! Känns ändå bra, för jag ser fram emot maj nu istället och är liksom iställd på det... Men man undrar ju hur livet hade varit om man hade haft bf idag.
  • Cat79

färnevik: Förstår att det är blandade känslor på den dag du fick missfall förra året. Jag fick mitt MA konstaterat 23 jan o skrapades 25 jan -10 och idag sitter jag här med min underbara dotter. Jag är så glad att ni försökte igen efter sista missfallet då du snart sitter med din son eller dotter Flört KRAM

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma