• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Smålands jänta i storstaden

Suck sofy, varför ska du altid råka ut för dessa läkare!? Även om det sipprar så återbildas väl vattnet en hel del? Dock tycker jag inte att det låter bra med rosa flytningar. Kan det ha med din blodsjukdom att göra? Hoppas att det inte är något på G, än är han ju så liten.

• needtobreathe
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-01-27 22:36:04 följande:
    Suck sofy, varför ska du altid råka ut för dessa läkare!? Även om det sipprar så återbildas väl vattnet en hel del? Dock tycker jag inte att det låter bra med rosa flytningar. Kan det ha med din blodsjukdom att göra? Hoppas att det inte är något på G, än är han ju så liten.
    Jadu.. två stolpskott till läkare har jag träffat nu, värdelöst. Jag sökte ju på de innan jag ringde in för o se om de verkligen behövdes, var någon annan som också råkat ut för orden "Fostervattnet sipprar inte, det forsar". För tjejen som de sipprade för var de dock fostervatten, läkaren felbedömde. Haha, man slutar då fan aldrig förvånas! Hennes bebis föddes några dar senare.

Joo, de gör ju de.. o när ja hade papper i först så va de genomblött, när ja la i binda åkte de igenom, men de är inte fostervatten? Fattar ingenting. Och när de är ljusrosa i färgen, de va samma igår. Helskumt. Dock gillar jag inte att ha ont samtidigt, och en slöare bebis.

Men mängden va normal igår, så jag orkar inte åka in igen för o träffa den där jävla idioten.

Han får gärna stanna minst en månad till, han väger ju bara 1,1 nu.. men känns inte som ja kommer gå hela vägen me denna bebis, haha. Men ja vi får väl se ;)

Vi måste försöka få in en fika innan du gosar me bebis!!

Är det så imorgon oxå så tycker jag att du ska ringa din BM iaf och rådfråga. Det är ju inte så troligt att de har fler än två idioter på huddinge-förlossning, så imorgon jobbar nog ingen av dom jag har ju bara träffat riktigt bra läkare när jag varit där så otur har du nog haft! Så ring!!!

Jag har oxå haft kännslan av att han kommer komma tidigt länge, men så idag så kännde jag bra att han kommer inte alls komma för tidigt utan kommer vara normalgången om inte övertid! Hjälp, v42 och jag kommer dööööö!

Absolut en fika! Nästa vecka? Bara inte tisdag men annars är det tomt i min almanacka, när kan ni som vill hänga på?

• acure

Sofy:vad trist med läkare som inte fattar någonting. mätte de inte tappen på dig? Då borde de ju kunna se om det är läckage någonstans?

• needtobreathe
    acure skrev 2011-01-27 22:58:39 följande:
    Sofy:vad trist med läkare som inte fattar någonting. mätte de inte tappen på dig? Då borde de ju kunna se om det är läckage någonstans?
    Nej.. ursäkta ordvalet men inkompetenta jävla fanskap! Ska JAG som pat kunna mer än en läkare? Insane. Jag blir tokig. Hon va SÅ dryg o helt överjävlig. Tittade lite på mig me ett flin o sa "Men lilla du. om de är vatten så märker du de. Då forsar de, inte sipprar." Grrrr!!

Och där har hon ju FEL!
  • acure

Nej nu kommer lite klagorop: nu är jag f-n less på svampinfektioner! Avslutade en kur pevaryl i måndags kväll och igår morse var svampklådan tillbaka igen. Jag blir galen!!!!! Jag blir så frustrerad och får så dåligt humör och dåligt tålamod av det jäkla kliandet. Vad ska jag göra???? Smörjer med fil och mineralvatten nu men lindrar bara för stunden, det tar inte bort besvären. Jag tycker dock att canesten har fungerat bättre på mig. Har salva kvar hemma, kan jag ta det eller är det dumt? Står inte ut med denna stress fram och tillbaka.

• needtobreathe
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-01-27 22:58:22 följande:
    Är det så imorgon oxå så tycker jag att du ska ringa din BM iaf och rådfråga. Det är ju inte så troligt att de har fler än två idioter på huddinge-förlossning, så imorgon jobbar nog ingen av dom jag har ju bara träffat riktigt bra läkare när jag varit där så otur har du nog haft! Så ring!!!

Jag har oxå haft kännslan av att han kommer komma tidigt länge, men så idag så kännde jag bra att han kommer inte alls komma för tidigt utan kommer vara normalgången om inte övertid! Hjälp, v42 och jag kommer dööööö!

Absolut en fika! Nästa vecka? Bara inte tisdag men annars är det tomt i min almanacka, när kan ni som vill hänga på?
    Hahahaha nej man kan ju hoppas på att de finns fler vettiga än va de finns idioter iallafall. Hon Teija tror jag hon heter.. hon är kanoooon! Jag ska kräva henne vid min igångsättning om det går, vilken FANTASTISK läkare! Och Isabelle. Men som du säger, är de inte bättre imorn ringer jag BM eller åker dit o pratar me henne, känns bättre!

De vore ju faktiskt liiiiite roligt OM du gick över nu efter allt de här du gått igenom, haha.. nej fy va elakt sagt! Men hoppas han stannar liite till o kommer lagom i tid då ;)

Jaa, nästa vecka blir nog bra! Ska kolla om ja har nåra läkarbesök o va de kan va så återkommer jag om dag! :D

Kan rekomendera Katja och Marius oxå sen minns jag inte fler namn, men de två är guld värda! men det verkar vara en hel del som patrulerar runt där!

KUL!? Jag kommer bli knäckt tror jag, 5 veckor kvar till BF och redan nu är det riiiktigt tugnt och jobbigt. Kanske får lirka fram en hinnesvepning i v38? Gör det de på vanliga MVC hos min BM eller vet du något om det?

• needtobreathe
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-01-27 23:17:21 följande:
    Kan rekomendera Katja och Marius oxå sen minns jag inte fler namn, men de två är guld värda! men det verkar vara en hel del som patrulerar runt där!

KUL!? Jag kommer bli knäckt tror jag, 5 veckor kvar till BF och redan nu är det riiiktigt tugnt och jobbigt. Kanske får lirka fram en hinnesvepning i v38? Gör det de på vanliga MVC hos min BM eller vet du något om det?
    Jaa Katja känner ja igen också, henne träffade jag i början när mitt hemska illamående drog igång! :D Marius är jag dock nyfiken på haha, får se om man får träffa honom ngn gång ;)

Jag förstår de! Men när du minst anar det så kikar han ut.. kan ju gå undan! Min BM ska nog göra nåra hinnsvep på mig, så de trorjag nog de gör? Eller ja, hon gör det om jag är helt omogen inför igångsättningen så får vi se om de kan hjälpa eller mjuka upp lite vad jag förstått..

Ska nog kolla med min BM imorgon när jag ska dit ifall hon kan göra någon hinnesvepning lite längre fram. Kan ju hoppas och hålla tummarna iaf, man vet aldrig, fråga kostar inget hon vet iaf att jag INTE vill gå över tiden och är lite smått rädd för det.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma