• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Odetta

Tack alla för era kramar, dem värmer. *kramar tillbaks*

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Smålands jänta i storstaden

Pancakes: jag skulle inte åka skidor.. Dels för att jag är riktigt kass på det men oxå för att tyngdpunkten ändras ju större magen blir. Jag skulle inte kunna leva med mig själv ifall det skulle hända något i backen. Men du kanske är en fena i backen och känner helt annorlunda. Vad säger din sambo/man om att du kanske ska åka?

• Pancakes
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-01-27 12:15:18 följande:
    Pancakes: jag skulle inte åka skidor.. Dels för att jag är riktigt kass på det men oxå för att tyngdpunkten ändras ju större magen blir. Jag skulle inte kunna leva med mig själv ifall det skulle hända något i backen. Men du kanske är en fena i backen och känner helt annorlunda. Vad säger din sambo/man om att du kanske ska åka?
    Åh, han är inte den nojiga typen alls utan tycker att det inte är nån fara. Men det är ju nu det, när jag bara har en liten mage. Om några veckor kanske det är annorlunda.
  • Muffe

Min sambo var nog också så tidigt men nu när jag fått mage tycker han det är bra om jag håller mig nedanför backen

• acure

Pancakes: kanske ni kan åka längdåkning istället? Staka er upp på något vackert fjäll, bara ta det lugnt och sätta er någonstans med varm choklad och goda smörgåsar i solen. Åh vad mysigt. Min mamma åkte längdskidor i januari/februari då hon var gravid med min bror som är född i maj. När har du bf?

• Pancakes
    acure skrev 2011-01-27 14:33:52 följande:
    Pancakes: kanske ni kan åka längdåkning istället? Staka er upp på något vackert fjäll, bara ta det lugnt och sätta er någonstans med varm choklad och goda smörgåsar i solen. Åh vad mysigt. Min mamma åkte längdskidor i januari/februari då hon var gravid med min bror som är född i maj. När har du bf?
    Åh, vilken härlig bild du målar upp :) Låter mysigt! BF är 27:e maj.
  • Längtan efter liten

Odd. Nu sitter jag här och gråter sååå för er igen...
    FAN!

Jag skulle så gärna vilja vara stålmannen... Varför kan jag inte få vara det, för eran skull?
    det gör så otroligt ont inom mig att veta att du har det så här.

du anar inte hur många gånger jag kommer på mig själv när jag jobba, är ute och går, sitter i bilen med att tänka på dig och hur du har det.
    Det har berört mig så otroooligt djupt.
    Ens barn behöver sin mamma och pappa... Varför gör han så här mot dom?
    För innerst inne är det dom han förstör! idiot skit!

Och du... Glöm ALDRIG att du är världens bästa mamma...

Längtan efter liten är stor
  • färnik

BM-besök idag. Sf-mått 30 cm i v 33 (strax under medel), hjärtljud 148, viktuppgång 4kg, hb 117, blodtryck 110/60.

• needtobreathe
    Odd;

Kan inte förstå känslan, hur tungt det måste kännas! Men fy vad jag lider med dig. Det är hemskt! Alla mina tankar går till dig dock! Hjärta
  • needtobreathe

Var en sväng på förlossningen igen igår på dan. De va dyblött i trosorna och dom ville kolla så de inte va fostervatten som sipprade. Enligt BM kan de va pyspunka och sippra lite hela tiden, och enligt den förbannat jävla nochalanta läkaren så märker man om de är vatten, för då rinner/forsar det. Det sipprar/droppar absolut inte. Snacka om att dumförklara en.

Det har fortsatt idag också, de är ljusrosa i färgen och luktar typ sperma. Vi har inte haft sex. Ont i nedre delen av magen och lilleman är lite slöare än vanligt.

Dock så va ju mängden vatten igår normal, men ja - vad fan vet jag. Suck.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma