• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Evve81

LÄngtan: Vad skönt att få vara hemma trist med bänkskivan.

Jag har ringt min tarmdoktor idag och i december var mina depåer på 17 vilket kanske var lite lågt men inte alls särskillt dåligt.Funderar om jag ska ringa min BM och fråga vad hon fick fram för värde. Känns i alla fall skönt att det inte verkar vara någon fara alls.

• kajsalisa

Happy Happi, var är du någonstans? Har varit väldigt tyst från dig på sistone. Allt ok?!

• Cat79

Längtan efter liten: Skönt att du snart få gå hemma och bara boa in dig innan bebis kommer. Typiskt med köket... drygt när det aldrig blir klart.
    Sötfilur: Jag slutade på + 11 kg i 40+0 (39+6) och har nog gått ner det mesta, lite kvar på magen men framöver behövs musklerna som även Kajsalisa skriver. Nu blir det lite promenader och senare sen får det bli lite styrka + promenader.

• gemigsinnesro

Sötfilur: Jag hade gått upp ca 3 kg i v 26 och slutade på +7 kg i v 40+6. 3 dagar efter förlossningen hade jag gått ner 8 kg och där har viktnedgången stannat Skrattande

• Längtan efter liten

ja det är verkligen tråkigt, men det finns ju inget man kan göra åt saken tyvärr...

Längtan efter liten är stor
  • mallanis

Längtan- Va skönt med HP! Men drygt med kök och lillens rum... Hoppas bänkskivan kommer iaf!

Prommis- Ja det var väll inte särkilt dåligt har jag för mig! En kompis till mig hade 3 hon mådde inte så himla bra =/

Färnevik- Jag kommer gärna och fikar i Fallköping ;) har släkten där nere men tyvärr ca 80 mil dit!

Kajsalisa- Wow redan nere i matchvikt!!! Ja håller med dig Kajsalisa var är happi? och visst var det ett tag sen pancakes var inne här också?

Tredje gången gillt!?
  • Muffe

Godmorgon alla!

Dagens fråga: kommer man använda en amningskudde eller är det onödigt köp?

• needtobreathe
    Muffe skrev 2011-01-25 08:09:24 följande:
    Godmorgon alla!

Dagens fråga: kommer man använda en amningskudde eller är det onödigt köp?
    Hahaha.. du frågade ju de häromdan o fick massa svar ju!! ;)

Återigen.. jag har en sån redan o sover me den, HELT fantastisk! Har den överallt haha, mellan benen när ja sover, bakom ryggen i soffan eller under benen i fåtöljen, avlastar perfekt o formar sig perfekt.

De är så illa att min kille också vill ha en, han snor alltid en del av den när vi sover på natten o lägger sina ben på, haha ;) Vanlig kudde går inte mäta sig me denna.

Sen när bebis är här kan man lägga dom "i" den, då har dom ju stöd runtom sig o de blir gosigt! Jag tycker helt klart de är värt pengarna! Går att använda till så mycke mer än bara amningen.
  • Muffe

HAHA, fan vad jag är glömsk Trodde jag frågade massa annat utom det

Finns ju massa modeller, men är en sån som finns på babyproffsen bra som liksom är smal i ena änden och bredare i andra? Med typ mumin å sånt på... Finns "sladdrigare" modeller också har jag sett.

• needtobreathe
    Muffe skrev 2011-01-25 08:21:33 följande:
    HAHA, fan vad jag är glömsk Trodde jag frågade massa annat utom det

Finns ju massa modeller, men är en sån som finns på babyproffsen bra som liksom är smal i ena änden och bredare i andra? Med typ mumin å sånt på... Finns "sladdrigare" modeller också har jag sett.
    Hahahahaha, dagens fråga = dagens skratt för Sofy!! ;)

Jag har en sån som är.. hm, som en stoooor ärtpåse! Haha! Bra förklaring va? Den ser ut som en boomerang! Inte sådär jättefast som andra modeller kan va, o lååång är den! Men den är smal i båda ändarna o bredare på mitten..
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma