• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • needtobreathe
    Muffe skrev 2011-01-25 08:21:33 följande:
    HAHA, fan vad jag är glömsk Trodde jag frågade massa annat utom det

Finns ju massa modeller, men är en sån som finns på babyproffsen bra som liksom är smal i ena änden och bredare i andra? Med typ mumin å sånt på... Finns "sladdrigare" modeller också har jag sett.
    En sån har jag typ, dock är min helvit men ändå :) Den formar sig efter kroppen!

http://www.annaaxel.se/product_info.php?cPath=40_161&products_id=981&osCsid=859d2ec77f1b1e89aa0b25f3946aaac4

Sen finns ju dessa också, men dom är ju fastare (annan stoppning) o mindre;

http://www.kopbarnvagn.se/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.pl?funk=visa_artikel&artnr=7330786085414
  • Muffe

Tack för länkarna Sofy. Det är länk nr 2 som jag mest sett överallt men din kanske är bättre...
    Köpte du ny eller begagnad?
    Om man ska ha den i sängen mellan benen typ så kanske din är bättre, dock ser den mindre ut på bilden

• färnik
    needtobreathe skrev 2011-01-25 08:49:07 följande:
    En sån har jag typ, dock är min helvit men ändå :) Den formar sig efter kroppen!

www.annaaxel.se/product_info.php?cPath=40_161...
    En sådan hade jag också, med lilla anna och långa farbrorn. =) Fast jag gillade den som sagt inte alls, inte till ngt faktiskt. Tänkte att den skulle vara bra som stöd för bebis när hon ssedan ville sitta, men det var den inte heller. Den vägde för lite...
  • Smålands jänta i storstaden

Sötfilur: jag har oxå em amningskydde, använder den i sängen och den är guld värd! Nu när man är otymplig och behöver stöd från många håll. Återstår att se vad jag tycker om den vid amning sen. Mamma köpte den till mig i ullared, så mycket billigare där. Så har du möljighet så åk dit och fynda bebisgrejer!

• maria204

Jag tyckte mest att amningskudden alltid var i vägen. Den var stor och låg alltid mitt på golvet, i vägen i sängen, i vägen i soffan... Med andra barnet valde jag att ha en vanlig kudde istället. Fast det är klart, men första barnet hjälpte den till att få till den rätta ställningen när man ammar, det är ju inte helt enkelt i början.

• Muffe

Dagens fråga nummer 2:
    Beco Butterfly II, är det en bra bärsele? Finns en på blocket för ca 1100 kr... dyrt, men har läst att den är så mycket bättre än Baby Björns.... ngn som har erfarenheter?

• needtobreathe

Puuuh stressig dag! Magen är stenhård, haha. Jaja, de får va så idag. Nu blir de BM besök kl 14 o sen 3D ultraljud kl 15.15.. ska bli så jäkla kul!! :D Är så spänd på hur han ser ut o vem han e lik..

• mallanis
    Muffe skrev 2011-01-25 13:09:24 följande:
    Dagens fråga nummer 2:
    Beco Butterfly II, är det en bra bärsele? Finns en på blocket för ca 1100 kr... dyrt, men har läst att den är så mycket bättre än Baby Björns.... ngn som har erfarenheter?
    hahha jag är inte inne helt i bebistänket än....... beco butterfly fick mig att accosiera till något helt annat Tungan ute

Sofy- kul med BM och 3D vi får väll uppdatering och bilder sen!
    Tredje gången gillt!?
  • needtobreathe
    mallanis skrev 2011-01-25 13:28:48 följande:
    Sofy- kul med BM och 3D vi får väll uppdatering och bilder sen!
    Jaaa de e klart!! :D Ikväll nångång.. efter kl 19! Ska iväg o handla mat o greja efter nämligen! ;)
  • färnik
    Muffe skrev 2011-01-25 13:09:24 följande:
    Dagens fråga nummer 2:
    Vänta med bärsele till bebis är född så att du kan prova om det verkligen passar er. finns en uppsjö av olika selar, alla fungerar olika bra beroende på hur man själv är byggd, och vad bebis tycker om... Det är väldigt olika det där, vissa vill sitta trångt, andra blir ledsna av att inte kunna röra ben och armar fritt mm.

Vi har en gammal babybjörn som vi fått, rätt värdelös faktiskt, den användes max 10ggr till dottern.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma