• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • needtobreathe
    Odd; Just fan.. haha! Lägger till dig igen! :D

Ego; Har kollat lite på måtten på vår lilla kille.. haha, 26 cm i omkrets på huvudet, heerregud. Och 5,5 cm långa fötter. Finns ny magbild i andra tråden också ;)
  • needtobreathe
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-01-28 14:55:08 följande:
    Sofy: hur går det för dig? Läcker du fortfarande?
    Jaa fast nu e de genomskinligt istället, haha. Får se hur de artar sig, han e liite piggare i magen idag iallafall. Puh! Men hade skiiiiitont imorse, inge skoj. Bättre nu dock efter sömn + vila!
  • LitenMy

Hejsan...tänkte ställa en fråga jag hoppas ni kan svara på

Fick missfall för 9 dagar sedan och har ännu två starka streck på stickan..har INTE varit på kontroll för de sa det inte behövdes. MEN 3 veckor efter mf ska jag då ta gravtest och finns det två streck då måste jag in och kollas. Hur lång tid tog det för er innan strecken försvann? Slutade blöda i förrgår och detta är mitt första mf!

• mallanis
    LitenMy skrev 2011-01-28 14:57:46 följande:

Fick missfall för 9 dagar sedan och har ännu två starka streck på stickan..har INTE varit på kontroll för de sa det inte behövdes. MEN 3 veckor efter mf ska jag då ta gravtest och finns det två streck då måste jag in och kollas. Hur lång tid tog det för er innan strecken försvann? Slutade blöda i förrgår och detta är mitt första mf!
    Beklagar ditt mf! Jag kollade inte själv men hört att de finns dem som haft två streck flera veckor efter mf Har till och med hört upp till 9 veckor men det är ingen egen erfarenhet!
    Tredje gången gillt!?
  • gemigsinnesro
    LitenMy skrev 2011-01-28 14:57:46 följande:

Fick missfall för 9 dagar sedan och har ännu två starka streck på stickan..har INTE varit på kontroll för de sa det inte behövdes. MEN 3 veckor efter mf ska jag då ta gravtest och finns det två streck då måste jag in och kollas. Hur lång tid tog det för er innan strecken försvann? Slutade blöda i förrgår och detta är mitt första mfFöre
    Först och främst så beklagar jag missfallet. Efter mitt första missfall var gravtestet blankt igen efter 2 veckor och efter mitt andra missfall tog det bara 5 dagar så var gravtestet blankt. 
  • Pancakes
    LitenMy skrev 2011-01-28 15:32:51 följande:
    Tack! Ja detta är nog det värsta jag varit med om. Födder gärna 100 barn om jag slipper detta igen!
    Men strecken borde ju bli svagare eller hur? När blir de det?
    Fy sjutton, stackars dig! Vi vet alla här inne hur hemskt det är att gå igenom . Tack och lov löser det sig ju sen för de allra flesta och det slutar i en liten bebis till slut.

Jag hade starka test 3-4 veckor efter MF tror jag. De blev nog aldrig svagare utan var bara helt borta en dag och så kom mensen. Men det positiva är att jag fick ägglossning ändå, det kunde de se på återbesöket, trots att strecken var kvar på testet.
  • LitenMy
    Pancakes skrev 2011-01-28 15:43:19 följande:
    Fy sjutton, stackars dig! Vi vet alla här inne hur hemskt det är att gå igenom . Tack och lov löser det sig ju sen för de allra flesta och det slutar i en liten bebis till slut.

Jag hade starka test 3-4 veckor efter MF tror jag. De blev nog aldrig svagare utan var bara helt borta en dag och så kom mensen. Men det positiva är att jag fick ägglossning ändå, det kunde de se på återbesöket, trots att strecken var kvar på testet.
    Å jag har tre ljuvliga barn redan Men mf har aldrig drabbat mig innan, tänk att det kan göra så grymt ont i hjärtat de få veckorna man bar barnet. Men min kärlek till liten var enorm ändå!

Ush ja jag får väll så ut...vill inte in och se den tomma livmodern igen
  • färnik
    Pancakes skrev 2011-01-28 09:06:48 följande:
    Vad menar de att det skulle vara då om det inte är fostervatten? Jättevattniga flytningar eller vadå?
    Ja det kan det faktiskt vara. Jag hade ngt dylikt med första barnet, i v 31+. Det fyllde både trosskydd och bindor. Men det var inte fostervatten, och inte kiss heller, visade det sig när jag var inne för kontroll.... Vet att ngn annan här i tråden haft liknande. Hoppas att det är det samma för Sofy!

EGO: idag har jag varit försökskanin för en ny ctg-apparat! Som även registrerar fosterrörelser. Lite intressant. Och därför var det var både BM, läkare och ngn maskinansvarig med under min "humanitära kurva". Oskyldig Skrattande Allt såg iaf bra ut med lillan!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma