• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • toksnippa
    Påvägmotsyskon: i min blogg finns de några magbilder om du är nyfiken - adressen finns om du kikar nere här i mitt inlägg.

pinklove: växtvärk gör ont! jag hade jätteont - speciellt mot kvällarna/nätterna, aj aj! Och när man ansträngde sig mycket.
  • Mabaja
    acure skrev 2010-07-03 09:48:43 följande:
    Sen är jag lite fundersam över det här med att bada i sötvatten. Bor i mälarområdet och nu är det så dövarmt jag vill bara åka och bada, men vill inte riskera nytt missfall om jag skulle få någon infektion eller så av att bada.
    Hur gör ni?

Trevlig helg allihopa! :)
    Åk och bada! Det är ju offentliga bubbelpooler de rekommenderar att man ska undvika pga bakteriefloran... =)
  • rontgensyrran

Fin mage "påvägmotsyskon". Även min mage växer så det knakar och visst syns det att jag är gravid. Tycker den ser mycket större ut nu än bara för en vecka sen ;P F¨år se om jag lägger in nån bild på magen här framöver :D

• Cat79

Nu har jag semester 4 v - underbart. Ska njuta av sommaren och min växande mage :)

Visst är det kul  när det börjar synas! Syns lite på mig, mest kvällarna. Underbart att vi är så många här nu.

pinklove: Det är bara att bada. Jag hade med lite ont då o då i början av graviditeten så det är helt normalt.

KRAM

• Daniela01

skönt med semester :)
    Själv har jag två veckor kvar :) KOmer att vara i vecka 14+0 när jag går på semester och komma tillbax till jobbet efter 5v dvs vecka 19+0. Och jag har inte sagt ngt till min chef så det kommer att bli en liten suprise efter sommaren :)

• Mabaja

Härligt med semester!
    Själv har jag ingen semester! Eller jag har 19 dagar att ta ut men ska spara de till mammaledigheten! =) Spara dagar. tjohoo..

• toksnippa

Ja, är avis på alla som har flera veckors semester! Jag har bara 1½ vecka och några strödagar, inte så roligt i år men har ju inte hunnit jobba ihop så mycket betald ledighet så..

Måste glatt jobba tre veckor till, huvva! 

• kajsalisa
    toksnippa skrev 2010-07-04 18:38:09 följande:
    Ja, är avis på alla som har flera veckors semester! Jag har bara 1½ vecka och några strödagar, inte så roligt i år men har ju inte hunnit jobba ihop så mycket betald ledighet så..

Måste glatt jobba tre veckor till, huvva! 
    Tufft utan ett ordentligt brejk. Försök njuta extra mycket på helgerna och se till att få lite sol på dig...
  • Mabaja

Måste bara få klaga lite.

Imorgon ska jag iväg till västkusten tillsammans med tjejen jag är assistent åt och min syster (vi jobbar ihop som pers. ass). Jag vill verkligen inte åka iväg!

Jag kommer få höra så mycket negativt om min växande mage, idag kläckte hon ur sig att jag glömmer allt jag tar mig an. Vilket inte stämmer! och nu har jag inte sett henne på tre veckor och hon kommer kommentera hur stor jag är (jag har gått upp 2.5 kg och är i vecka 28), klaga på att jag mår illa när det blir för varmt, på min trötthet, ja typ allt som rör mig just nu.

Samtidigt är jag rädd för att jag kommer missköta mitt jobb, att jag inte kommer orka med ordentligt då jag är väldigt trött numera och inte kan vila en stund på eftermiddagen (vanligtvis efter jobbet, men nu är jag ju på jobbet 24/7). Jag är dessutom rädd att det inte finns en toalett i närheten när min mage skriker "TOA NU".. Är helt fucked up i magen sen Egypten och nu med järntabletterna...

Dessutom är hon en väldigt negativ människa och så fort man ifrågasätter något så får man sig en utskällning. Det är hon som bestämmer och säger man emot bryter helvetet loss!

Sen tror jag att jag är extra känslig just nu för igår var det ett år sen min mamma gick bort! Idag är det ett år sen vi tömde hennes lägenhet!

och självklart går det ut över Daniel. vi har jordens tvättberg i tvättstugan sen Egypten och jag måste tvätta för att kunna åka iväg imorgon och det är det sista jag gjort. Jag har bara gått undan eller fräst åt honom! Han har tvättat åt mig idag för att han vet att jag inte har några kläder! Han är så gullig och jag är såååå elak och hemsk! Det är inget roligt att känna såhär! Jag är ju inte så egentligen!

• toksnippa
    kajsalisa: tack! Ja det är motigt men så är de när man byter jobb, nackdelar o fördelar finns det ju alltid med allt! Helgerna är heliga, men tyvärr slavar man då med för vardagsysslorna kommer i kläm med heltidsjobb och lång pendling. 

Mabaja: jobbigt att magen inte är riktigt reko ännu! Och allt som är upp o ner gör ju inte saken bättre för gravidhumöret.. usch usch! Hoppas det snart vänder / lättar lite!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma