• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • PåvägMotSyskon
    rontgensyrran skrev 2010-07-03 10:31:25 följande:
    Fin mage "påvägmotsyskon". Även min mage växer så det knakar och visst syns det att jag är gravid. Tycker den ser mycket större ut nu än bara för en vecka sen ;P F¨år se om jag lägger in nån bild på magen här framöver :D
    tack så mycket r-syrran =) Ja den växer på =) härligt är det.. vilken vecka är du i?? känner du nått sprattel än??
    Klatr du ska lägga in en bild, de e ju de roligaste som finns att se andras magar, jämföra lite me sin o höra om de känner nått m.m.. vi ska ju njuta nu =)

toksnippa: Jättefin mage hade du, kika på bloggen =)
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) 2 prinsar & Bebis Bf 4-6/1-2011(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • kajsalisa

Mabaja; Jag tycker att du ska säga ifrån på skarpen. Tala om att du inte uppskattar att få kommentarer om hur du ser ut. Det är så konstigt det där. Dom flesta människorna skulle aldrig få för sig att kommentera någons vikt eller utseende på ett negativt sätt, men bara för att man är gravid så är det på något sätt legitimt... Vem vet, den där tjejen kanske bara är avundsjuk. Nä, stå på dig säger jag!!

• fröken SJ
    toksnippa vilken fin mage! Glad
    Jag längtar efter min,kommer nog dröja.Är i v.12+0 idag så det blir väl v.13 imorgon.
    Har lite otränad lös mage sen tidigare så just nu ser jag bara ut att ha ätit för mycket Skäms och känner mig väldigt svullen.
  • Mabaja
    kajsalisa skrev 2010-07-04 22:14:12 följande:
    Mabaja; Jag tycker att du ska säga ifrån på skarpen. Tala om att du inte uppskattar att få kommentarer om hur du ser ut. Det är så konstigt det där. Dom flesta människorna skulle aldrig få för sig att kommentera någons vikt eller utseende på ett negativt sätt, men bara för att man är gravid så är det på något sätt legitimt... Vem vet, den där tjejen kanske bara är avundsjuk. Nä, stå på dig säger jag!!
    Jo jag vet. och jag säger att jag kan inte vara såååå stor om jag bara gått upp 2.5 kg under dessa 28 veckor! Visst magen är stor, men däremot har rumpa, lår och armar blivit mindre! och sf-måttet var precis under standard så jag borde ju ha en "lagom och normal" mage...

Men det är väl så, familjen får man klaga på... Jag blir bara så ledsen!

och ja min syrra kanske är avundsjuk eftersom hon troligtvis inte kommer få egna barn, hon kommer aldrig hitta en man som orkar med hennes humör och humörsvängningar.

Tack för att jag fick ventilera lite! =) Det känns bra, även om tårarna brände bakom ögonlocken! Jag är känslig just nu, det vet jag om! Men vem vore inte det när det är samma helg fast ett år senare ens mamma dött liksom?
  • toksnippa
    Påvägmotsyskon: tack! Den är liten i jämförelse med din, hi hi!

fröken SJ: tack så mycket! Din mage kommer nog snart den med ska du se, för vissa smäller det bara till. Jag trodde det inte skulle synas så bra så här tidigt - men ack vad jag bedrog mig!

Mabaja: ibland behöver man pysa ur lite luft, aldrig kul med människor som är så negativa i ens omkrets och som även är ens familj dessutom. Tråkigt med en bitter syster
  • rontgensyrran
    Mamma till W skrev 2010-07-04 22:47:54 följande:
    Jo jag vet. och jag säger att jag kan inte vara såååå stor om jag bara gått upp 2.5 kg under dessa 28 veckor! Visst magen är stor, men däremot har rumpa, lår och armar blivit mindre! och sf-måttet var precis under standard så jag borde ju ha en "lagom och normal" mage...

Men det är väl så, familjen får man klaga på... Jag blir bara så ledsen!

och ja min syrra kanske är avundsjuk eftersom hon troligtvis inte kommer få egna barn, hon kommer aldrig hitta en man som orkar med hennes humör och humörsvängningar.

Tack för att jag fick ventilera lite! =) Det känns bra, även om tårarna brände bakom ögonlocken! Jag är känslig just nu, det vet jag om! Men vem vore inte det när det är samma helg fast ett år senare ens mamma dött liksom?
    Du är definitivt inte stor!!! Jag har redan gått upp 4 kilo och jag är bara i v 14 (13+3) . Så bry dig inte om vad hon säger! Hon är säkert bara avundsjuk på dig och din mage. VI är GRAVIDA och man ska gå upp i vikt, det vore ju konstigt annars, eller hur tjejer?!
  • rontgensyrran
    PåvägMotSyskon skrev 2010-07-04 21:08:48 följande:
    tack så mycket r-syrran =) Ja den växer på =) härligt är det.. vilken vecka är du i?? känner du nått sprattel än??
    Klatr du ska lägga in en bild, de e ju de roligaste som finns att se andras magar, jämföra lite me sin o höra om de känner nått m.m.. vi ska ju njuta nu =)

toksnippa: Jättefin mage hade du, kika på bloggen =)

Jag är i vecka 14 (13+3) idag :) Så tiden går fortare nu. Igår kom jag på mig själv att jag bytt vecka i fredags utan att ha läst om den veckan här inne. Det var ett stort framnsteg från att ha varit inne och läst varje dag flera ggr om dagen.

Ska vi inte starta en ny tråd som vi länkar med i trådstart där vi stolt kan visa upp våra magar. "magbildstråden för oss från "plus igen efter mf/ma".

Hade inte det vart nåt???

• Smålands jänta i storstaden

Nu har jag lite smått panik... Fick igår ljusbrun flytning som förtfarande håller i sig. Varför ska det behöva hålla på såhär? Känns som om vi aldrig kommer få en bebis... V6 (5+1) idag och idag borde hjärtat börja slå...

• rontgensyrran
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-07-05 11:18:51 följande:
    Nu har jag lite smått panik... Fick igår ljusbrun flytning som förtfarande håller i sig. Varför ska det behöva hålla på såhär? Känns som om vi aldrig kommer få en bebis... V6 (5+1) idag och idag borde hjärtat börja slå...
    Usch vad jobbigt! Förstår att du nojjar upp dig till tusen! Finns det inge chans att du kan få komma in på tidigt VUL eller nåt? Hoppas allt är okej med bebis.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma