• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • acure
    kajsalisa skrev 2010-07-02 15:20:21 följande:
    Hur är läget idag Pinklove? Fortfarande under kontroll?
    Idag är läget bra, tack för att du frågar, det känns bättre än igår. Men jag är orolig för det är så stressigt på jobbet. Jobbar som förskollärare och just nu är vi underbemannade och med alla hormoner i kroppen är min stubin superkort och jag blir superlätt uppstressad. Det sägs ju att stress inte påverkar om det blir missfall eller ej, men det känns ändå inte bra i kroppen när jag stressar. Jag får som sammandragningar och blir yr. Usch är så orolig. Tre veckor kvar till semester.
  • PåvägMotSyskon

hallå alla glada. idag e ja trött, eller blevd e nu haha.. börjat jobba efter mammaledigheten.. så nu börjar de kännas när man ska upp å hålla igång (mer än man gör hemma me barnen ändå)

är 13+3 ca å magen e som en stor bomb =) livmodern når väl en liten bit ovanför blygbenet nu, så de tar sig =)

Hoppas ni alla mår bra =)
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) 2 prinsar & Bebis Bf 4-6/1-2011(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • PåvägMotSyskon
    toksnippa skrev 2010-07-02 20:42:48 följande:
    Påvägmotsyskon: jisses vilken kula redan! Gravid Finfin! Här är det faktiskt rätt bra idag, men man ska väl inte tjoa glatt för det för då blir de väl straff imorgon
    ja den e stor.. men antar att de e för de e 3.e eller nått....
    tack iaf Solig

nej man vågar inte de i början, men de kommer =)))
  • kajsalisa

Påvägmotsyskon; fin du e. Längtar tills min mage ser ut så...

• kajsalisa

Pinklove; tänk på dig själv och ditt bästa. Vet att det är svårt i ett yrke som ditt, är själv lärare...

• toksnippa
    Påvägmotsyskon: Ja den jäser ju snabbare då kanske, vanligare iaf att den gör det Min är bara en minikopia av din, ha ha!  Yes, det planar väl ut sig här snart hoppas jag så man orkar leva lite mer. Man känner sig lagom tråkig just nu.
  • PåvägMotSyskon
    kajsalisa skrev 2010-07-02 20:52:57 följande:
    Påvägmotsyskon; fin du e. Längtar tills min mage ser ut så...
    Tack så mycket kajsalisaSolig Ja, de dröjer nog inte allt förlänge, veckorna går fort =)

vilken vecka är du i nu?
  • PåvägMotSyskon
    toksnippa skrev 2010-07-02 20:58:54 följande:
    Påvägmotsyskon: Ja den jäser ju snabbare då kanske, vanligare iaf att den gör det Min är bara en minikopia av din, ha ha!  Yes, det planar väl ut sig här snart hoppas jag så man orkar leva lite mer. Man känner sig lagom tråkig just nu.
    Toksnippa -  Ja, den har ju en förmåga att göra det *ler* man känner sig lite lurad att det inte är bebismage riktigt än, även om livmodern sträcker en liten bit upp nu... men bebisen är väl 10cm? typ nu eller räknar ja fel på v14?

haha, minikopia =) Snällllla kan du inte slänga upp en bild på den snart, måste få se om de stämmer *fniss*

Jadå, de planar ut sig, vilken vecka är du i nu?
  • acure

Några frågor...

Är i vecka 4+5 och får ibland riktigt riktigt ont i livmodern, det spänner, drar och HUGGER till så jag måste stanna upp i 10-20 sekunder tills det går över. Inatt har det varit riktigt illa. Hade såhär innan förra missfallet också, men BM sa att det är normalt att det gör ont när livmodern växer, men HUR ont får det göra??

Någon mer som hade ont i början av graviditeten?

Sen är jag lite fundersam över det här med att bada i sötvatten. Bor i mälarområdet och nu är det så dövarmt jag vill bara åka och bada, men vill inte riskera nytt missfall om jag skulle få någon infektion eller så av att bada.
    Hur gör ni?

Trevlig helg allihopa! :)

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma