• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Evve81

Färnevik: Jag gjorde 4 med sonen dock tyckte jag att hans förlossning var lättare än den första och då vägde han 500 gr mindre och var 2 sm längre.

Telge: Jag är i v 17 nu men jag oroar mig fortfarande VARJE dag. Det blir bättre och man kan ju inte påverka det. Jag är också en sån som har mycket otur och hela tiden från början och fortfarande tittade jag VARJE gång jag var på toa (ibland gick jag bara för att kolla) om det var blod. Det är ju jättesvårt att tänka bort MEN det är ju inte bra att oroa sig för mycket så det kanske vore bra för dig att prata med någon för det svåra är ju att man inte på något sätt kan påverka det som händer men det hjälper inte att älta fast man gör det nästan hela tiden.

• telgebo
    Evve81 skrev 2011-02-16 17:40:11 följande:
    Färnevik: Jag gjorde 4 med sonen dock tyckte jag att hans förlossning var lättare än den första och då vägde han 500 gr mindre och var 2 sm längre.

Telge: Jag är i v 17 nu men jag oroar mig fortfarande VARJE dag. Det blir bättre och man kan ju inte påverka det. Jag är också en sån som har mycket otur och hela tiden från början och fortfarande tittade jag VARJE gång jag var på toa (ibland gick jag bara för att kolla) om det var blod. Det är ju jättesvårt att tänka bort MEN det är ju inte bra att oroa sig för mycket så det kanske vore bra för dig att prata med någon för det svåra är ju att man inte på något sätt kan påverka det som händer men det hjälper inte att älta fast man gör det nästan hela tiden.
    även om jag skulle gå och prata med nån så skulle ju ändå min oro inte minska, jo om jagfick göra test och blodprovs hcg och vul varje vecka ett tag såhär i början så skulle jag nog bli lugn men det finns ju ingen som gör det så.
    På väg mot katastrof igen
  • telgebo

ont i ryggen i v.4+3 kan ju inte vara bra eller? Speciellt inte om det påminner som det kändes i ryggen vid mitt MA i maj förra året, sitter strax nedanför midjan fast i ryggen då.

• sugarrush
    telgebo skrev 2011-02-16 17:44:16 följande:
    även om jag skulle gå och prata med nån så skulle ju ändå min oro inte minska, jo om jagfick göra test och blodprovs hcg och vul varje vecka ett tag såhär i början så skulle jag nog bli lugn men det finns ju ingen som gör det så.
    Jo, din oro KAN faktiskt minska.
    Ge det ett försök. Det är det enda tipset jag kan komma med.
    Fjärde gången gillt?
  • telgebo
    sugarrush skrev 2011-02-16 17:53:53 följande:
    Jo, din oro KAN faktiskt minska.
    Ge det ett försök. Det är det enda tipset jag kan komma med.
    psykologenhet sa du, hmm måste kolla upp vad en sådan finns och hoppas att jag får en tid att prata då innan ma eller mf kommer för det känns inte hoppfullt för mig just nu
  • brunatofflor
    telgebo skrev 2011-02-16 18:01:10 följande:
    suck säger jag bara www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56844480.html
    Men alltså, telgebo - vi hänger i samma trådar. 
    Visst tycker jag att man borde på ventilera om man har de jobbigt! Varför annars skriva? Men du kanske kan försöka föstå hur de andra menar också?! Att man inte vill höra så mycket om missfall och allt... 

!? 
  • telgebo
    brunatofflor skrev 2011-02-16 18:07:44 följande:
    Men alltså, telgebo - vi hänger i samma trådar. 
    Visst tycker jag att man borde på ventilera om man har de jobbigt! Varför annars skriva? Men du kanske kan försöka föstå hur de andra menar också?! Att man inte vill höra så mycket om missfall och allt... 

!? 
    Jag tycker också det därför blir jag så ledsen att man måste vara mer positiv än vad man är och tassa på tå för nån som knappt är akriv i tråden och ska man då visa hänsyn till alla och inte prata om nåt onehag alls så går det ju inte att ha en tråd.
  • brunatofflor
    telgebo skrev 2011-02-16 18:11:10 följande:
    Jag tycker också det därför blir jag så ledsen att man måste vara mer positiv än vad man är och tassa på tå för nån som knappt är akriv i tråden och ska man då visa hänsyn till alla och inte prata om nåt onehag alls så går det ju inte att ha en tråd.
    Jo men de va ju klantigt gjort! 
    Men du ser väl vad dom menar med de de skriver. ?
    Jag ser varken fördel eller nackdel med att skriva om missfall, blödningar och allt som "hör till"  
  • Muffe

nu finns veckans bild i mitt galleri v 29 och + 8 kg!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma