• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • färnik
    Längtan efter liten skrev 2011-02-16 11:31:20 följande:
    ja det där med vikten är bra lustigt faktiskt.
    Min dotter vägde 2590 gram och för mig är ju det heeelt normalt.
    så allt över 3000 är stort :) så dum man är va? klart jag får ett stort barn då lixom.

men precis som du säger så är det viktigaste att han eller hon mår bra... de är ju precis lika fina vilket som.
    men jag är mest rädd för att det ska göra ondare?
    sen kan jag ju säga att på ett sätt vill jag att han väger några hundra gram mer eftersom dottern var lite svag, hon orkade inte suga ordentligt...
    och att amningen fungerar vill jag verkligen den här gången. så en 3kg bebis får det nog gärna bli...
    Ja man blir ju lite konstig alltså... Oskyldig  Ofta säger de att större bebisar är lättare att föda för att de "hjälper till" mer, och hur svårt det blir att få ut dem handlar ju mest om huvudets stl (+ axlar). Dottern hade helt normalt huvud, 35cm och det gick snabbt och bra att få ut henne. Därtill var hon en hejare på att amma direkt och vi åkte hem efter 8 timmar. Stor och stark tjej liksom.  Det är ju vad jag vill ha denna gången också!
  • Muffe

GRATTIS SUGAR!!! Fasen vad roligt, jag visste det. Har man sett hjärtat slå så är risken liten att det kommer gå dåligt! Nu tror jag du kan slappna av lite va? och ännu mer efter KUB, men efter VUL som jag gjorde i din tidpunkt så var det en enorm lättnad!!! Hihi, vad roligt!!!

• sugarrush

TACK snälla! Jag är så himla glad just nu! Vi fick en bild också, ska se om jag lyckas lägga upp den lite senare.

Fjärde gången gillt?
  • Marlyn

Nu har jag ringt BM... dom ska ringa tillbaka senare idag. USK sa att det inte alls va ovanligt med blödningar under en graviditet sålänge jag inte hade ont och det har jag ju inte. Vi får hoppas på det bästa.

• airamanna
    sugarrush skrev 2011-02-16 11:33:01 följande:

JIPPIE!
    Vi har sett vår BEBIS!!!!
    Den hade huvud, kropp, armar och ben, och den rörde sig till och med lite. Hjärtat slog så fantastiskt fint och starkt och läkaren sade att det såg jättebra ut! Den var 1,7 cm lång nu vilket var helt perfekt för 8+2!
    Jag och sambon satt där med varsitt fånigt leende..

Stort stort grattis till er!!!!!! nu sitter jag också här med ett fånigt leende
  • Pancakes
    sugarrush skrev 2011-02-16 11:33:01 följande:

JIPPIE!
    Vi har sett vår BEBIS!!!!
    Den hade huvud, kropp, armar och ben, och den rörde sig till och med lite. Hjärtat slog så fantastiskt fint och starkt och läkaren sade att det såg jättebra ut! Den var 1,7 cm lång nu vilket var helt perfekt för 8+2!
    Jag och sambon satt där med varsitt fånigt leende..

Åååååh, vad glad jag blir!!!! Vad underbart roligt att ha! Nu går det vägen ju! Den här gången blir det bebis! Precis som Sötfilur skrev så minskar ju riskerna avsevärt nu när ni sett hjärtat! Njuuut av detta nu!
  • telgebo

Ingen här som testade med ÄL test vid graviditet?

Efter 19 månaders försök BF 24/10-11 v.4+3
  • telgebo
    Längtan efter liten skrev 2011-02-16 11:33:59 följande:
    nej jag vet. hatar verkligen renovering.
    Nu har jag ju "bara" 6 veckor kvar och vi har verkligen ingenstanns att ställa skötbord, byra osv till bebisen innan dotterns nya rum är färdigt... vill int ebehöva stäla ut de i vardagsrummet där vi äntligen fått bort allt från renoveringen av kök och hall..
    Usch vad jobbigt att ha det rörigt, men vill ju liksom ha sånt ordnat innan bebisen föds för sedan har man ju ingen tid över för att fixa med sånt. Jag måste tömma halva mitt sovrum om allt går bra denna graviditet för att få plats med säng till bebis och ställa ut en expedithylla mellan kök och vardagsrum och jag har både målning av tak i hela lägenheten och tapetsering av hall, kök och vardagsrum som bolaget jag hyr av ska göra och dom segar så förbannat så jag blir knäpp på det och man får aldrig reda på nåt, blir galen på detta.
    Efter 19 månaders försök BF 24/10-11 v.4+3
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma