• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • sugarrush
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-16 21:31:27 följande:

Hej flickor.

Idag blev Elias 10 veckor och detta var en SKIT kväll !!
    Vi har nu kommit hem från sjukhuset och jag gjorde fel har gråtit massa och fortfarande skakig i hela jävla kroppen men lärde mig en läxa !
    Bärde Babysittern och Elias gled ut ca 1 meter och landade på ansiktet SHIT jag fick panik ringde ambulandes och dom kom med blåljus och vi åkte till sjukhuset med honom.
    Nu är vi hemma allt gick bra

Oj vad läskigt... shit! Men vilken tur att allt gick bra!
    Förstår att du blev livrädd
    Fjärde gången gillt?
  • 3 barns mamma84
    sugarrush skrev 2011-02-16 21:40:45 följande:
    Oj vad läskigt... shit! Men vilken tur att allt gick bra!
    Förstår att du blev livrädd
    Det var hämskt kände mig då jävla dum i huvet så dålig mamma trodde jag skulle förlora honom den stunden när han låg på golvet Gråter
    Men jag lärde mig en STOOOOR läxa att inte bära honom i babysittern
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • sugarrush

Förresten, såhär såg min bebis ut idag på VUL. Huvudet till vänster, armar och ben riktigt tydliga.
    Sjukt söt (tycker jag förstås som är heeeelt objektiv)!
    Tänk att man bär en sån liten filur därinne. Otroligt abstrakt alltså!

Fjärde gången gillt?
  • kajsalisa

Usch va fruktansvärt 2barnsmamma! Nu fick jag mig en läxa också. Jag bär också babysittern med Ted i den. Det ska jag aldrig mer göra. Vilken fruktansvärd ångest!!! Alla gör vi misstag, så klandra inte dig själv för mycket. Han mår ju bra nu!!
    När Ted bara var någon vecka gammal lade pappan honom på en kudde i soffan och han rullade av och ner på golvet. Jag skrek och grät hysteriskt i säkert en timme, medan Ted tystnade efter 10 sekunder. Inget högt fall som tur är, och tjock ryamatta under, men fy så dåligt jag mådde i flera dagar efter detta. Du är den första jag har berättat det för, å jag förstår verkligen hur du känner dig...

• telgebo
    rontgensyrran skrev 2011-02-16 20:36:34 följande:
    Det funkar rätt bra. Man måste sätta sig in i redan från början at tdet blir tufft. Speciellt med sömn och tålamod. jag har ju tyvärr inte min familj i närheten utan 30 mil bort. Så jag har ju inte den möjlighet till avlastning som jag skulle behöva många ggr. Men det är bara att kämpa på och det är väl värt det när man får ett litet leende från sitt älskade barn :) Hjärta
    Jo jag förstår att det inte är lätt. Jag har ingen kontakt med min mamma och min pappa kan jag inte be om hjälp utav för han har inte handlagom barn om jag säger det noll tålamod milt sagt och skulle nog bara skrämma en liten bebis, förstå mig rätt, han är jättegullig så men bebisar nej. Jag förstår att livet kommer bli helt upp och ner med en liten och man kommer ha fullt upp och man kommer ha det tufft men jag har tänkt på om jag ska ge mig på detta själv eller leta efter Mr Right som kanske aldrig dyker upp eller inte om Mr Right vill ha barn kan få barn och att jag också kan, våhgade inte vänta, ville inte vänta så jag tog tag i det på egen hand och här är jag nu.
    Evve81 skrev 2011-02-16 21:14:16 följande:
    Röntgen: Med risk för att tabba mig men visst var det du som lagt upp den fina bilden tidigare? Hoppas magen blir bättre på lillan

Telge: Om inte annat kanske du kan boka tid privat för VUL? Här kostade det som ett vanligt läkarbesök alltså 300 kr.

Sofy: Oj det såg mycket ut när du räknade upp det!

Lite EGO: Efter helgens magsjuka är allt mitt illamående tillbaka. Jag kan INTE äta grovt bröd som min mage behöver all mat står mig upp i halsen och halsbrännan är inte kul. Hade ju tänkt prata med min BM imorrn men det blev ju ingen glukosbelastning. Går aldrig tröttheter över?! Har för mig att den gjort det tidigare. SOm sagt så var det ju bättre innan magsjukan kom och förstörde ALLT: Nu ska jag ta och lägga mig och hoppas på en godnatts sömn!

Sov gott alla härliga tjejer!
    Jo jag ska boka privat, Sofy tipsade mig om oxbackskliniken så jag skall ringa dit och hoppas dom tar emot mig där. Har gått hos en gynekolog där tidigare men nu har jag inte varit hos henne sedan mitt MA på en kontroll i början på juni så jag vet om jag kan boka hos henne kanske.
    Odetta skrev 2011-02-16 21:17:04 följande:
    om du ska testa med olika test så kom ihåg att INTE jämföra styrkan på strecken på test av olika märken. Olika märken har olika färg....så du inte får panik för testet av märket X inte är lika starkt som testet för några dagar sedan av märket Y.

kram!
    Jag ska testa med Cn vanligt nu på fredag med vanligt CB jag tog i lördags. Sedan ska jag ta CN digitalt också, annars blir det bara stickor från Testlagret och kanske några fler CB, får se helt enkelt men fler test kommer det bli absolut.
    På väg mot katastrof igen
  • telgebo
    sugarrush skrev 2011-02-16 21:43:06 följande:
    Förresten, såhär såg min bebis ut idag på VUL. Huvudet till vänster, armar och ben riktigt tydliga.
    Sjukt söt (tycker jag förstås som är heeeelt objektiv)!
    Tänk att man bär en sån liten filur därinne. Otroligt abstrakt alltså!

Nää men guud vad söt. Vilken vecka är du i? Förstår att du är helt salig av lycka
    På väg mot katastrof igen
  • sugarrush
    telgebo skrev 2011-02-16 21:50:11 följande:
    Nää men guud vad söt. Vilken vecka är du i? Förstår att du är helt salig av lycka
    Jag är i 8+3 eller 8+2 enligt tabeller. Läkaren bedömde fostrets storlek till 8+2 eller 8+1. Så, ja, någonstans där.

Hehe, visst ser den ut lite som en southpark-figur? Stooort huvud, klumpar till ben och armar...
    Fjärde gången gillt?
  • 3 barns mamma84
    kajsalisa skrev 2011-02-16 21:45:13 följande:
    Usch va fruktansvärt 2barnsmamma! Nu fick jag mig en läxa också. Jag bär också babysittern med Ted i den. Det ska jag aldrig mer göra. Vilken fruktansvärd ångest!!! Alla gör vi misstag, så klandra inte dig själv för mycket. Han mår ju bra nu!!
    När Ted bara var någon vecka gammal lade pappan honom på en kudde i soffan och han rullade av och ner på golvet. Jag skrek och grät hysteriskt i säkert en timme, medan Ted tystnade efter 10 sekunder. Inget högt fall som tur är, och tjock ryamatta under, men fy så dåligt jag mådde i flera dagar efter detta. Du är den första jag har berättat det för, å jag förstår verkligen hur du känner dig...
    Gråter
    Fy vad hämskt ringde ni inte ambulansen ?
    Jag fick panik jösses sambon var inte änns hemma han åkte til affären men han komma hem innan dom var på plats.
    Och ebba och didos ja dom fick oxå panik.
    Ja man ska inte bära nej nej nej plötsligt händer det
    Ja nu ska jag hålla honom hår först babysittern och sen honom i och binda fast honom typ.

Du jag förstår dig man bara är hel panikslagen och man vet inte just då kan man fan inte tänka häller det går ju så snabbt och järnan fungerar inte häller just då

Ger dig en stor kram
  • 3 barns mamma84
    sugarrush skrev 2011-02-16 21:55:01 följande:
    Jag är i 8+3 eller 8+2 enligt tabeller. Läkaren bedömde fostrets storlek till 8+2 eller 8+1. Så, ja, någonstans där.

Hehe, visst ser den ut lite som en southpark-figur? Stooort huvud, klumpar till ben och armar...
    Vilken sötnos du har där inne i din mage gummanHjärtaså söt Hjärta
  • sugarrush
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-16 21:57:21 följande:
    Vilken sötnos du har där inne i din mage gummanHjärtaså söt Hjärta
    Tack snälla söta! Hjärta Ja, vi får hoppas att den stannar kvar därinne.
    Fjärde gången gillt?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma