• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Marlyn

Tyvärr så är jag bara i v 4+6 så jag kan inte kolla VUL än... får vänta 1,5 vecka innan jag kan få något riktigt svar.

• Längtan efter liten
    Marlyn skrev 2011-02-16 09:48:25 följande:
    Tyvärr så är jag bara i v 4+6 så jag kan inte kolla VUL än... får vänta 1,5 vecka innan jag kan få något riktigt svar.
    okej, men ta inte ut något resultat nu i förskott..
    det du kan göra är att testa med grav test igen för att se om det blir starkare eller svagare.. kram
    Längtan efter liten är stor
  • Muffe

Vår bebis ligger på 140 hela tiden, vi säger också han om den... Vi får väl se vad det blir! 

Nu är jag nyfiken på hur det gått för Sugar som väl gör VUL idag??

• Pancakes
    Längtan efter liten skrev 2011-02-16 09:37:38 följande:
    det har ju lite med hur stressat barnet är också ju :D
    mysigt att ni inte tagit reda åp könet :) önskar jag kunde ha hållt mig lite :D
    Det är ju så svårt det där. Man vill ju så gärna veta samtidigt som det är en spänning att låta bli. Vi hade bestämt det innan så när hon frågade om vi ville veta var vi "starka" och sa nej :)
  • Längtan efter liten
    Pancakes skrev 2011-02-16 10:05:50 följande:
    Det är ju så svårt det där. Man vill ju så gärna veta samtidigt som det är en spänning att låta bli. Vi hade bestämt det innan så när hon frågade om vi ville veta var vi "starka" och sa nej :)
    haha med nr 1 så ville sambon veta och jag kände eg att jag inte ville, men var ändå nyfiken så där visste vi..
    den här gången så ville jag men sambon behövde inte veta...
    så då blev det även denna gången :D
    men nästa(om det blir en 3a) så ska vi INTE veta :D
  • Pancakes
    Marlyn skrev 2011-02-16 09:48:25 följande:
    Det är som sagt flera här i tråden som blödit runt "plus-tider" så det måste inte alltid betyda missfall. Får hoppas att blödningarna inte ökar! Har du ont?
  • Marlyn
    Pancakes skrev 2011-02-16 10:07:11 följande:
    Det är som sagt flera här i tråden som blödit runt "plus-tider" så det måste inte alltid betyda missfall. Får hoppas att blödningarna inte ökar! Har du ont?
    Inte mer än nödvändigt.
    Jag hoppas självklart att ni har rätt... gravid med blödning som ändå resulterar i bebis.
  • Längtan efter liten
    Marlyn skrev 2011-02-16 10:17:14 följande:
    Inte mer än nödvändigt.
    Jag hoppas självklart att ni har rätt... gravid med blödning som ändå resulterar i bebis.
    det är vanligare än vad man tror faktiskt..
  • telgebo

Det här verkar skita sig, ont i magen (livmodern) tempen går ner och ner precis som den gjorde när jag fick MA. och så dum som jag är så tog jag ett negativt ÄL-test idag nyss. Tänkte att jag har ju 2 st kvar och jag behöver ju inte dom förhoppningsvis och har läst och hört att dom visar starkt positivt vid graviditet så jag tog ett och den visar bara ett svagt teststreck och ett strakt kontrollstreck så nu är jag skitnervös.

Jag ska köpa ett digitalt CB på fredag och testa då och är så orolig att det kommer stå inte gravid på det. Det känns som det går utför, att det inte blir någon bebis och att jag kommer få MA eller MF. Jag kände mig lite positivare igår och så kommer detta. Fan kan inte tiden bara hoppa fram till april maj eller nåt så man liksom vet om det blir nåt eller inte.

Efter 19 månaders försök BF 24/10-11 v.4+3
  • telgebo
    Marlyn skrev 2011-02-16 08:32:52 följande:
    Jag har haft rosa flytningar i en vecka, igår blev dom lite rödare och idag har jag blödningar.
    Känns inte bra dethär.
    Nej vad är det jag läser, fy förstår dig att det känns skitjobbigt. Kram vännen.
    Efter 19 månaders försök BF 24/10-11 v.4+3
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma