• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • telgebo
    Marlyn skrev 2011-02-16 18:28:08 följande:
    Jag har pratat med en BM nu. En av de sakerna hon sa är att den ena graviditeten är inte den andra lik, så om man varit gravid innan betyder inte det att den andra är likadan.

Hon tyckte att jag skulle ringa gyn imorgon för att få ett VUL, förmodligen blir det i slutet av nästa vecka, då borde man se om där är något.
    Hon sa även att med BM´s uträkningar så är jag i v 5+1 och inte v 4+6 som jag trodde.
    Jag ska ta ett nytt gravtest imorgon för att se om det är svagare eller starkare.... kan det ändra sig så mycket på 2 dagar förresten? 
    Håller tummarna stenhårt för dig vännen. Vi finns för varandra här för stöd och pepp och vill du prata mer ensam med mig så finns jag i inboxen.
    På väg mot katastrof igen
  • telgebo
    brunatofflor skrev 2011-02-16 18:29:32 följande:
    Jag förstår verkligen hur du menar! Jag är skiträdd jag med, att jag inte ska få detta barn heller. Jag födde en liten son i vecka 23 i oktober. Han dog i min magen. 

Om vi nu inte kan skriva om all oro eller om missfall, då borde vi ju inte dra upp att vi har haft dåliga dagar heller, eller om vi spytt.. De är ju också saker som "drar ner" tråden....  
    Fy jag började gråta när jag läste ditt inlägg, hur orkar man föda ett dött barn. Fy fan vad jag ycker synd om dig. Får jag krama dig? Fy du har ju verkligen gått igenom det värsta tänka bara en förälder kan genomgå, fy vad livet är orättvisst.

Jag håller alla mina tummar stenhårt för dig.
    vet dom vad det berodde på? Du går på specielistmödravård denna graviditet va?

Håller alla mina tummar för dig och oss alla. hoppas vi kan följas, men får jag MA igen så får jag nog byta tråd.
  • telgebo
    Marlyn skrev 2011-02-16 18:47:29 följande:

Jag tycker att denna tråd passar Telgebo väldigt bra, vi alla vet ju hur det är att få mf eller ma.

Tycke rdu det? Hur då menar du?

Jag saknar Odd här inne, hon är en klippa och kan lugna den mest oroliga själ, men tjjejer nu bli inte avis, ni är osckså kanonbra.
  • telgebo

Gud jag skrattar och gråter om vartannat. Känner mig helt knäpp, humörsväningar någon? Ähh, jag är gravid...tror jag...

YEEEY, HÖR UPP VÄNNER TELGEBO HAR GRAVIDITETSSYMTOM,

• brunatofflor
    telgebo skrev 2011-02-16 18:55:08 följande:
    Fy jag började gråta när jag läste ditt inlägg, hur orkar man föda ett dött barn. Fy fan vad jag ycker synd om dig. Får jag krama dig? Fy du har ju verkligen gått igenom det värsta tänka bara en förälder kan genomgå, fy vad livet är orättvisst.

Jag håller alla mina tummar stenhårt för dig.
    vet dom vad det berodde på? Du går på specielistmödravård denna graviditet va?

Håller alla mina tummar för dig och oss alla. hoppas vi kan följas, men får jag MA igen så får jag nog byta tråd.
    Man orkar konstigt nog! De är de finaste jag har gjort och världens finaste lille pojk! Vår son! Förlossningen var underbar trots utgången! 
    Provsvaret visade på moderkaksavlossning. Jag har bara pratat med samma BM som jag hade på HC förra graviditeten. BM har skickat en remiss och imorgon ska jag ringa och höra efter hur de går. 
    Kan man gå till SM på samma sätt man går till BM?

Vi kramas redan!! Och försök håll humöret uppe! 

Och döm mig nu inte för de jag skrivit om du läser tråden - www.familjeliv.se/Forum-10-212/m55542734-1.html 
  • rontgensyrran

Hej och hå.,..här inne skrivs en hel massa. Hinner inte med att läsa och kommentera allt ni skrivit.

Telegbo: Alla här inne har känt samma oro och rädsla av att drabbas av ytterligare ett MA/MF. Jag tog både grav samt Äl-test när jag blev gravid. ÄL testet visade inget. Du frågade även om det var nån annan här inne som bränt av en massa gravtest. Kolla mitt galleri får du se ett helt drös!!! Vi är flera testfreeks här inne hahahahaa...I mitt galleri kan man se hur mycket strecket ökar varje dag. Testade från BIM -6 då var det blankt, BIM- 5 svagt osv. Jag hade vrålont i min livmoder när jag gick denna graviditeten och trodde hela tiden att nu blir det missfall, normalt sett har jag nästintill inga flytningar. Första dagen mina flytningar ökade, var min första tanke. Jaha det var detta jag visste nu kommer mitt missfall igen och halvsprang på toaletten med hjärtat pumpande i halsgropen. Väl inne på toa så såg jag till min stora förvåning en massa vita flytningar. Jag blev överlycklig. Efter att ha gått med min magsmärta och oroat mig försvann den och tänkte genast nu är det ett MA på g, det var precis så här det var sist.

Men tro det eller ej. Min graviditet gick vägen och sitter just nu med lilla Ines 7 v i mitt knä! Och förhoppningsvis sitter du här om några månader med din bebis och stöttar någon annan i tråden med din glädjeberättelse :D

*kram på dig*

• needtobreathe
    Rontgen;

Åååh vad kul att se dig härinne! Du är saknad Hur går allt? Hemma i malmö igen eller kvar i Jkpg? Nyfiken! :D

Imorn ska jag på TUL + flödesmätning, yihooo! Ska bli kul att se vad han väger nu, han vägde ju 1,1 drygt för 3v sen.. 8.30 gäller de! :D
  • Evve81
    needtobreathe skrev 2011-02-16 19:21:34 följande:
    Rontgen;

Åååh vad kul att se dig härinne! Du är saknad Hur går allt? Hemma i malmö igen eller kvar i Jkpg? Nyfiken! :D

Imorn ska jag på TUL + flödesmätning, yihooo! Ska bli kul att se vad han väger nu, han vägde ju 1,1 drygt för 3v sen.. 8.30 gäller de! :D
    Lycka till!

Röntgen: Det är ju så härligt att läsa om er alla som varit här och känt samma oro och som faktiskt har era bebisar hos er!

Jag har så himla svårt att äta men jag ska nu se mitt nya favorit program. Halv åtta hos mig och sedan Sveriges mästerkock!
  • rontgensyrran
    needtobreathe skrev 2011-02-16 19:21:34 följande:
    Rontgen;

Tack vännen! Allt går okej. Ines är såklart världens sötaste, men det är tufft att vara ensam mamma. Sen 3 veckor är jag tillbaka i Malmö. Ines har väldig magknip, och jag håller på med miniform och sempermagdroppar och en hel massa annat för att minska knipen. De misstänker nån mild form av kolik. Hon ligger just nu i famnen och fiser, och jag hejjar på ut med skiten!!! ;P Hon började förra veckan att le men det kommer inte ofta, men idag har hon smilat mer än innan. Så det är underbart!

Hoppas det går bra imorgon. Vad ska han heta förresten? Mår du bättre i din graviditet? Såg din mage i magbildstråden, härligt att det syns så väl nu :) kram
  • Odetta
    telgebo skrev 2011-02-16 18:57:53 följande:
    Tycke rdu det? Hur då menar du?

Jag saknar Odd här inne, hon är en klippa och kan lugna den mest oroliga själ, men tjjejer nu bli inte avis, ni är osckså kanonbra.
    Åh gulle dig som saknar mig

*bamsekram*

Ska läsa ikapp lite nu....
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma