• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • telgebo
    needtobreathe skrev 2011-02-16 19:21:34 följande:
    Rontgen;

Åååh vad kul att se dig härinne! Du är saknad Hur går allt? Hemma i malmö igen eller kvar i Jkpg? Nyfiken! :D

Imorn ska jag på TUL + flödesmätning, yihooo! Ska bli kul att se vad han väger nu, han vägde ju 1,1 drygt för 3v sen.. 8.30 gäller de! :D
    Lycka till Sofy imorgon

Har du koll på om Huddinge har nån mottagning med psykolog som man kan gå och prata med om sin oro. Jag och sugar har pratat om det idag att det vore nog bra för mig att prata med en psykolog om min starka oro och kanske även få hjälp med upprepade vul.
    På väg mot katastrof igen
  • brunatofflor
    telgebo skrev 2011-02-16 19:47:50 följande:
    Jo på nåt sätt går livet vidare, men det är så orättvisst.

Jag ska läsa din tråd om din vackre änglason, men varför skulle jag döma dig?

Jag vet inte om duu kan gå på vanliga MVC och SM men det tror jag, det borde BM kunna svara dig på. Jag har inte så bra koll på det tyvärr. Jag har inte ens vågat ringa än, känner mig så gråtfärdig på rösten och rädd så jag vet inte vad jag skall säga, rädd att börja störtgråta i telefonen och göra bort mig totalt.
    Gick lite fort där, har skrivit om tidiga mf, min syn på de hela...  De var de jag menade.
    Ring du, de är ju skönt då man väl har tagit sig til BM, när man har börjat prata om de som komma skall. 
    Och gråt du! Hon har all tid i världen, de är därför hon finns i andra änden av luren! 
    Du behöver bara säga att du fått ett positivt grav.test och vad du heter/personnummer. Hon fixar snacket! 
  • rontgensyrran
    telgebo skrev 2011-02-16 19:53:21 följande:
    Jag har vart in hos dig och kollat ocjh vi följde varandra i början av din graviditet jag stratad en tråd som du svarade i och sedan fick då MA i maj så jag försvann. Du vet nog vem jag är nu eller hur?

Det är så jädra skumt detta med ÄL-testet aldrig varit med om nåt skummare. Jag tog upp testet efter en stund och då var test strecket så smalt så man knappt såg det och färgen var nästan lika strakt som kontrollstrecket. fattar inte. Var ditt ÄL-test positivt när du var gravid eller negativt?

Hoppas få sitta där med liknande glädjeberättelse i höst och stötta andra orolia gravida.
    Mitt ÄL-test var solklart negativt.  Nu måste jag ju in på din sida och snoka!!! Detta gör mig grymt nyfiken :) Kul att du plussat igen! Du får glädja dig åt det, du har kommit ett stort steg bara där! Sen sitter du förhoppningsvis med bebis i höst. Nu när jag kollar på bilden från mitt VUL så känns det helt sjukt att den lílla saken på 1 cm var lilla Ines som ligger här framför mig. Helt sjukt!
  • Odetta
    rontgensyrran skrev 2011-02-16 19:38:06 följande:
    Jag har ju typ provat det. Har skurit ner på det en hel massa. Bara mjölk i kaffet, ibland grädde i såsen. + givit nutramigen som tillägg medans sen bytt till nan för att se skillnad...och det verkar göra varken till eller från. :(
    Ok...hur länge har du provat? För med mjölken kan det ta någon vecka innan det börjar visa resultat.

Usch, lider med dig! Förresten...åh, kom på en sak till! Har hon napp??? Kolla så att det är rätt napp för henne! Vi har provat 2 olika modeller av napp och kom fram till att den ena ska vi absout inte använda. Han smackar jätte mycket när han har den nappen och sväljer då en massa luft...vilket resulterar i magknip. Kanske nappen?

Stora kramar till dig, det ÄR jobbigt när dem små har ont. Både för mammasjärtat och mammahuvudet.

*bamsekram*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • telgebo
    rontgensyrran skrev 2011-02-16 19:27:02 följande:
    Tack vännen! Allt går okej. Ines är såklart världens sötaste, men det är tufft att vara ensam mamma. Sen 3 veckor är jag tillbaka i Malmö. Ines har väldig magknip, och jag håller på med miniform och sempermagdroppar och en hel massa annat för att minska knipen. De misstänker nån mild form av kolik. Hon ligger just nu i famnen och fiser, och jag hejjar på ut med skiten!!! ;P Hon började förra veckan att le men det kommer inte ofta, men idag har hon smilat mer än innan. Så det är underbart!

Hoppas det går bra imorgon. Vad ska han heta förresten? Mår du bättre i din graviditet? Såg din mage i magbildstråden, härligt att det syns så väl nu :) kram
    Hur tycker du att det funkar att vara ensamstående mamma? jag kommer ju bli det jag också OM allt går bra.
    Odetta skrev 2011-02-16 19:29:17 följande:
    Åh gulle dig som saknar mig

*bamsekram*

Ska läsa ikapp lite nu....
    Hej Odd, åhh du hörde min bön, du skulle behöva en hel drös med lugnade ord nu Odd så ös på. Kan jag skriva till dig när jag har min negativa neggodagar som mog kommer flera nu en period.? vi hade kontakt förr Odd innan jag fick MA, men jag försvann härifrån för jag mådde skit och var borta 6 månader och kom tillbaks nu igen med nytt nick vid mitt underbara plus i lördags.

Försvinner 1 timme för nu börjar Sveriges mästerkock ett favvoprogram
    På väg mot katastrof igen
  • needtobreathe
    telgebo skrev 2011-02-16 19:56:35 följande:
    Lycka till Sofy imorgon

Har du koll på om Huddinge har nån mottagning med psykolog som man kan gå och prata med om sin oro. Jag och sugar har pratat om det idag att det vore nog bra för mig att prata med en psykolog om min starka oro och kanske även få hjälp med upprepade vul.
    Tack! :)

Ingen aning faktiskt.. jag är ingen sån som pratar om min oro eller egentligen om ngt om ja mår dåligt, jag blir bara frustrerad o så skriker ja ut lite ilska istället, hahaha. Eller så kör ja bara på me mitt vanliga duracellkaninrace o de går alltid bra ;) Har alltid varit sån.. "orkar inte sitta o älta" typ, ja bryter ihop o kommer igen.. kanske inte alltid bra men jaja..

Nej nu svävade jag iväg.. men nej, jag vet inte alls. Jag går hos vanlig BM i Huddinge c och på Spec mvc på sjukan för förlossningsplanering + TUL osv.. men de borde ju finnas där, absolut. Vet dock inte exakt vart du kan vända dig bara :(
  • needtobreathe
    Marlyn skrev 2011-02-16 20:11:20 följande:
    Måste fråga: Vad är TUL?
    Tillväxtultraljud.
  • Odetta
    telgebo skrev 2011-02-16 20:01:15 följande:
    Hur tycker du att det funkar att vara ensamstående mamma? jag kommer ju bli det jag också OM allt går bra.
    Odetta skrev 2011-02-16 19:29:17 följande:
    Åh gulle dig som saknar mig

*bamsekram*

Ska läsa ikapp lite nu....
    Hej Odd, åhh du hörde min bön, du skulle behöva en hel drös med lugnade ord nu Odd så ös på. Kan jag skriva till dig när jag har min negativa neggodagar som mog kommer flera nu en period.? vi hade kontakt förr Odd innan jag fick MA, men jag försvann härifrån för jag mådde skit och var borta 6 månader och kom tillbaks nu igen med nytt nick vid mitt underbara plus i lördags.

Försvinner 1 timme för nu börjar Sveriges mästerkock ett favvoprogram
    Klart du får *kram* Jag lägger till dig på min vännerlista så kan du inboxa mig.

*kram*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • rontgensyrran
    Odetta skrev 2011-02-16 20:00:14 följande:
    Ok...hur länge har du provat? För med mjölken kan det ta någon vecka innan det börjar visa resultat.

Usch, lider med dig! Förresten...åh, kom på en sak till! Har hon napp??? Kolla så att det är rätt napp för henne! Vi har provat 2 olika modeller av napp och kom fram till att den ena ska vi absout inte använda. Han smackar jätte mycket när han har den nappen och sväljer då en massa luft...vilket resulterar i magknip. Kanske nappen?

Stora kramar till dig, det ÄR jobbigt när dem små har ont. Både för mammasjärtat och mammahuvudet.

*bamsekram*
    hmmmm...det där med napp kanske kan vara nåt hon har mam napp. Ska prova och byta om det inte blir bättre av det andra. Jag har inte vart helt mjölfri, men jag har hållt igen på det i typ 4 v. Det är jättejobbigt men försöker fokusera på 3 mån, då de flesta småttingar brukar slippa ha ont i magen, förhoppningsvis även min älskling.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma