• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • telgebo
    sugarrush skrev 2011-02-16 11:33:01 följande:

JIPPIE!
    Vi har sett vår BEBIS!!!!
    Den hade huvud, kropp, armar och ben, och den rörde sig till och med lite. Hjärtat slog så fantastiskt fint och starkt och läkaren sade att det såg jättebra ut! Den var 1,7 cm lång nu vilket var helt perfekt för 8+2!
    Jag och sambon satt där med varsitt fånigt leende..

Grattis sugar, underbart. Förstår lyckan
    Efter 19 månaders försök BF 24/10-11 v.4+3
  • telgebo
    Längtan efter liten skrev 2011-02-16 11:38:02 följande:
    jag har haft ganska rikliga och "vattniga/lotion" hela graviditeten. ibland mer ibland mindre. jätte olika
    Det är som jag då, mina påminner om läs lotion typ, vitt mest och väldigt rinniga men inte så mycket. Det känns oftast väldigt blöt i underlivet, jag hoppas det är som det ska.
  • telgebo
    Marlyn skrev 2011-02-16 11:53:34 följande:
    Nu har jag ringt BM... dom ska ringa tillbaka senare idag. USK sa att det inte alls va ovanligt med blödningar under en graviditet sålänge jag inte hade ont och det har jag ju inte. Vi får hoppas på det bästa.
    Håller tummarna att allt är som det ska. Ska du få åka in och göra ett VUL?
  • Pancakes
    telgebo skrev 2011-02-16 14:11:43 följande:
    Det är som jag då, mina påminner om läs lotion typ, vitt mest och väldigt rinniga men inte så mycket. Det känns oftast väldigt blöt i underlivet, jag hoppas det är som det ska.

Samma här. Har haft så ända sen början och har fortfarande. Rätt störande men helt normalt enligt BM. Har frågat henne flera gånger.

• sugarrush
    telgebo skrev 2011-02-16 14:04:19 följande:
    Ingen här som testade med ÄL test vid graviditet?
    Jorå. hade lite test kvar och tänkte att, tja, jag kan ju lika gärna testa lite. Positivt såklart. ÄL-test reagerar ju även på graviditetshormonet.
    Fjärde gången gillt?
  • Marlyn
    BM har inte ringt än... väntar fortfarande. Men jag kan ju inte göra ett VUL förrän i slutet i nästa vecka.
  • telgebo
    sugarrush skrev 2011-02-16 14:17:31 följande:
    Jorå. hade lite test kvar och tänkte att, tja, jag kan ju lika gärna testa lite. Positivt såklart. ÄL-test reagerar ju även på graviditetshormonet.
    Det är bara att inse att det kommer gå käpprätt åt helvete denna gång också, fan vad jag har talande intuation, kände det på mig redan i söndags. Lika bra att ställa in sig på att få MA igen då och då kan jag väl lika gärna börja blöda nu än att gå runt och vara så jävla orolig och rädd i 3-4 veckor till. Fan i helvete, vad jag hatar detta, bryter ihop.
  • telgebo
    Marlyn skrev 2011-02-16 14:23:34 följande:
    BM har inte ringt än... väntar fortfarande. Men jag kan ju inte göra ett VUL förrän i slutet i nästa vecka.
    Varför ska dom ringa upp? Jag menar hade dom ändå tid att besvara ditt samtal kan dom väl lika gärna snacka på en gång. Måste vara skitstörigt att sitta och vänta på ett telefonsamtal. Hoppas allt är bra för dig. Själv har jag gett upp, jag kommer med största sannolikhet få MA igen, allt pekar på det och jag behöver nog inte skriva hur jag mår.
  • sugarrush
    telgebo skrev 2011-02-16 14:27:05 följande:
    Det är bara att inse att det kommer gå käpprätt åt helvete denna gång också, fan vad jag har talande intuation, kände det på mig redan i söndags. Lika bra att ställa in sig på att få MA igen då och då kan jag väl lika gärna börja blöda nu än att gå runt och vara så jävla orolig och rädd i 3-4 veckor till. Fan i helvete, vad jag hatar detta, bryter ihop.
    Telgebo.
    Sådär kände jag när jag blev gravid också, nu efter tre missfall.

Men så ringde jag till sjukhuset här i stan och frågade efter MVC:s psykologer. Jag fick en tid redan efter veckan därpå och det har hjälpt mig JÄTTEMYCKET.  Jag går varje vecka nu och utan min psykolog hade jag aldrig kunnat vara så lugn som jag är. Ring dit, jag tror att du behöver någon som kan stötta dig.
    (Dessutom kan det hjälpa till så att man lättare kan få tidiga VUL.)

kram!
    Fjärde gången gillt?
  • Pancakes
    telgebo skrev 2011-02-16 14:27:05 följande:
    Men åh, stackare! Jag har inte riktigt hängt med här nu....blöder du eller grundar du detta på ÄL-testet?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma