Inlägg från: Längtan efter liten |Visa alla inlägg
  • Längtan efter liten

Plus igen efter mf/ma

sofy skrev 2010-08-24 08:39:20 följande:
    Nu ska ja iväg till BM o träffa läkaren från spec MVC.. så jävla nervös! usch :( vet inte va dom ska göra (BM bokade tiden åt mig förra veckan..) men jaa.. vi får se va hon säger om min mini blödning häromdan! inget mer blod iallafall!

uppdaterar när ja kommer hem. :)
    håller tummarna.
    Längtan efter liten är stor
  • Längtan efter liten
    En Elva skrev 2010-08-24 00:25:04 följande:
    Eller vara själv när det åskar och blixtrar och strömmen går, har jag varit. fattar inte hur jag överlever sånt, men det gör jag
    uuuh jag tycker det är mysigt annars, men inte när man är själv... buhuu! inatt var det storm här + regn... trodde alla sakker ute skulle flyga väg...
    imorse såg jag dotterns pool hade flygit iväg.. kanske dags att ta in den :)
  • Längtan efter liten
    sofy skrev 2010-08-24 10:13:53 följande:
    arg!! helt jävla värdelös läkare! blir ju mer klok av att läsa här än att snacka me henne! hon sa INGET vettigt. vi tog ett gravtest mest för o stilla mitt psyke. då säger hon "jag tycker strecket e svagt" o ja får panik igen, sen säger hon "jag kan egentligen inget om gravtester så, men jag tycker det. vänta jag ska fråga en barnmorska" o så kommer hon tillbaka o säger "de va tydligen helt normalt. strecken ser ut sådär" IDIOT!! ska inte hon LUGNA mig?!?!  o så frågade ja om blödningen i söndags o hon sa "jag vet inte.. de kanske är normalt.. jag vet inte.."
    stå på dig
  • Längtan efter liten
    kajsalisa skrev 2010-08-24 14:56:14 följande:
    Hej finingar!
    Besök hos BM idag och allt såg finfint ut. Fick höra bebisens hjärta och det låg så fint på 152 bpm. Dock är mina järnvärden lite låga, så imorgon bär det av till apoteket för att inhandla järntabletter. Det är tydligen rätt vanligt att man behöver det efter v 20. Vad är er erfarenhet?

Sofy: Fortsätter hålla alla tummar så hårt jag kan!
    jag fick också järntabletter när jag väntade dottern... tänk på att du kan bli hård i magen av dom så drick mycket vatten och ät mycket fibrer..
    grattis till de fina hjärtljuden..
  • Längtan efter liten
    Dag och natt skrev 2010-08-24 15:54:40 följande:
    Sofy: Men vilken okompetent läkare! Förstår att du blir arg! Om hon inte vet hur testerna brukar se ut borde hon inte säga något alls från början utan förklara för dig att hon vill rådgöra med någon bm eftersom hon själv inte har någon direkt kunskap om själva testerna. Det skulle ha besparat dig en massa oro. Och att hon inte kan säga något om blödningen beror säkert på att hon faktiskt inte vet men istället kan hon ju förklara att blödningar förekommer trots att allt är normalt med bebben osv just för att du ska bli lugnare. Men gjorde hon nån undersökning då? Var det vul du skulle göra idag eller är det nån annan dag?

Sugarrush: Åh vad härligt med ett skönt bad! Jag stod och tittade på gravidtidningar igår men hittade bara två och den ena hade jag redan så jag köpte en Amelia och en Sköna hem istället. Glad 

Längtan: Ja men gud var roligt att du också är därifrån! Jag är född -80, när är du född? GladJag vet i stort sett bara vilka mina klasskamrater var från 1-4 så några andra, yngre eller äldre än mig, vet jag knappt något om. Men jag har många syskon som är äldre än mig som också gick alla klasser där och en del av dem känner jag till. Utan att säga mitt namn publikt så här så bodde vi i ett stort vitt hus på vänster sida direkt efter bruket (dvs längst ned, mot Herräng). Cool
    då är du 7 år äldre än mig vilket jag kan förstå om du inte känner igen mig :)
    jag tror jag vet vilket hus du menar :) men dock vet jag inte riktigt vilka som bodde där..
    Men du är jämngammal med min storasyster :)
  • Längtan efter liten
    kajsalisa skrev 2010-08-24 16:14:13 följande:
    Tack fining. Ska ta järntabletter varannan dag, men vet sedan min tid som blodgivare att magen kan bli helknas av såna tabletter... Förvånad
    haha är du också blodgivare=) bra!
    Själv har jag iof bara gett blod en gång och nu blir det ju inte på över ett år förhoppningsvis :)
  • Längtan efter liten
    kajsalisa skrev 2010-08-24 16:18:51 följande:
    Gud vad spännande att det snart är bebisdags för dom första på bf-listan. Sen kommer det bebisar i en strid ström efter det. Antar att vi måste skapa en fortsättningstråd så småningom för dom som har fått barn?! Vore kul att kunna fortsätta hänga ihop då också och nojja oss över bebisar som skriker för mycket/för lite, sömnlösa nätter, onda bröstvårtor, envisa gravidkilon mm. Flört

Havsklippan: Den där bf-listan har en tendens att försvinna låååångt bak på bara några dagar. Vi är ju så himla flitiga här inne. Bra att du tog fram den.
    tycker jag verkligen.. skapar du den?
  • Längtan efter liten

är det farligt med täta ultraljud?
    nu blir jag nästan nojig över det...
    kanske inte ska gå på det på tisdag i så fall...

• Längtan efter liten

ingen som visste det med ultraljud?

• Längtan efter liten
    Mamma till W skrev 2010-08-24 17:17:25 följande:
    det jag fått höra är att ultraljudsvågor inte ska skada något barn. Jag har gjort sex st ultraljud i denna graviditet och de har inte sagt något om det..
    jo fast du är rätt långt gången..
    jag har gjort 5 st hittills...
    har ett inbokat på tisdag igen.. det blir dock bara 2 till efter det...
    det på tisdag är för att jag ska känna mig lugn inför resan till grekland..
    men kanske ska avboka det?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma