-
ja precis, eller livmodertappen..Cjes83 skrev 2010-08-25 18:24:40 följande:Smålands jänta du kan inte åka in o få kollat vad det är som blöder? Behöver ju inte vara från livmodern eller liten. Man är ju mycket skörare i slemhinnorna när man är gravid, kan ju va det. Håller tummarna för dig iaf! -
hej tjejer. hur mår ni?
-
Skönt att höra att du mår bra :) hääärlgit tjejen... Klart det kommer gå bra..sugarrush skrev 2010-08-26 10:32:55 följande:Mina symptom har avtagit men för varje dag som går blir jag mer och mer LYCKLIG!
Långsamt börjar det nog gå upp för mig att jag faktiskt är gravid igen. Och den här gången känns det bättre av någon anledning, jag tror faktiskt att det kommer gå bra den här gången.
Själv har jag en dålig dag.. en dålig-tänkar jag...
Mina gul/beigabruna flytningar visade sig lite på trosskyddet imorse och trots att jag vet att det inte är någon fara så blev jag lite deppig faktiskt...
Fått en sån där "varför skulle det gå bra" känsla och "är du så dum att du tror att du ska få ett barn" känsla..
ja, ja det går som det går. -
jo jag vet, men jag har åkt in så många gånger för just de flytningarna och det ser ju hela tiden så bra ut.sugarrush skrev 2010-08-26 11:08:44 följande:Jag har också gula flytningar, varje dag faktiskt. Har läst att det är normalt.
Men häromdagen var de beiga, och jag blev lite nojig. Men det kom bara lite beigt, och sedan var de gula igen.
Avtar det så är det alldeles säket lugnt!
Klart det kommer gå bra! I värsta fall kan du ju åka in och ta dig en titt akut för att få se att allt ser fint ut.
och fick ju svaret i måndags att min livodertapp är RIKTIGT känslig och att man knappt kan titta på den förns den börjar blöda...
ska dit på tisdag för ett sista vul innan resan...
Klart jag är orolig och rädd, men det ska ju inte vara någon fara...
Fast man vet ju aldrig...
De avtar ju, de gör de. men de kommer ständigt tillbaka om man säger så.. ena dagen kan jag vara helt fri från de och nästa dag kan jag få lite på pappret kanske 2-3 gånger, nästa dag kanske 1 gång. sen om jag har tur är jag fri 1-2 dagar och så håller det på hela tiden..
har haft så här sen vecka 6 nu. -
nej jag vill försöka vänta till tisdag. vill ha ett vul så nära resan som möjligt och det är på tisdag.sugarrush skrev 2010-08-26 11:28:36 följande:Aj, vad jobbigt att det kommer tillbaks, förstår att du blir orolig.
Men vad bra att du har kollat. Frågan är: orkar du härda ut till tisdagens VUL nu eller vill du åka in omgående?
Jag tror det kommer gå jättebra, och att ni kommer ha en jätteskön semester!
så tar jag ett idag så känns det inte så snällt mot bebisen att göra ett till på tisdag. -
tack söta du... ja ibland behöver man stora varma kramar.. här får du en av mig med.kajsalisa skrev 2010-08-26 14:43:58 följande:Lallan och Längtan; Stora kramar till er. Ibland behöver man helt enkelt det... ;) -
Jag känner med dig verkligen.Odetta skrev 2010-08-26 18:07:01 följande:Hej alla fina!
Känner mig lite låg just nu och är nog rätt tyst pga det. Känner mig stressad och jag är inget bra med stresshanteringen alls längre, har liksom inga resurser.
Lilleman skolas in på förskolan just nu och det går hur bra som hellst för honom men värre är det för mig. Jag har sådan enorm separationsångest så det finns inte. Idag var första dagen som vi skulle lämna honom helt och jag bröt ihop i bilen hem och sedan hemma sov jag tills det var dags att hämta honom igen. Jag har otroligt svårt för att lämna ifrån mig honom....efter allt med töserna....usch, det bara blixtrade minnesbilder i huvudet på mig hela vägen hem...så ofta som jag har behövt lämna mina töser och åka därifrån i tom bil
Älskade mannen min fick envist förklara för mig att vi får tillbaks vår lilleman när vi kommer till förskolan, att dem inte tänker behålla honom...men ja, jag tycker det är skitjobbigt alltihopa.
sedan skolan....fan vilken skolstress jag har! Jag saknar fortfarande några poäng för resttentorna som jag gjort har inte blivit rättade och var och varannan dag dimper det ner nått jävla mail som påminner mig om hur osäker mina studier i höst är. Först skolan som mailar och trycker på att jag inte kommer få gå om jag inte får mina poäng och att jag har 15 arbetsdagar på mig att få dem (som jag inte kan påverka för tentorna ligger hos läraren) och sedan mail från CSN att dem inte kan ta beslut om mitt studiestöd/lån eftersom jag inte har presterat tillräkligt bra
Så nu måste jag maila min lärare och fråga hur det går OCH skriva ett persoligt brev till CSN där jag förklarar varför jag inte klarat mina studier i våras...suck.
Blä känner jag. Och inte har jag kännt bebis på några dagar heller och det gör ju mitt humär knappast bättre
Förlåt att jag är så egoistisk just nu och bara babblar på om mig själv utan att ge tillbaks så mycket...lite lugn och ro och ni ska se att glada odd är tillbaks....tills dess får ni stå ut
***bamsemegakramisar till er alla från en grinig odd***
Det där med seperationsångesten är jätte jobbigt.
Jag hade jätte jobbigt att lämna ifrån mig dottern i början.
Jag gjorde det gärna inte. Men med lite träning gick det bättre.
Jag kan säga att jag gråtit många tårar jag med av den anledningen.
Och skolan måste väl ändå förstå? och det gäller även csn?
Tycker du ska ta ett snack med dom.
Jag tror absolut att du kommer klara det.
Bebisen mår bra där inne. Den känner säkert av din stress, så lugna ner dig lite...
har du något inplanerat ul? -
Ja dom har ju faktiskt det jätte roligt på dagis. det är ju som en stor lekgård för dom, jätte viktigt för deras utveckling också.. det hjälper att tänka så :)Odetta skrev 2010-08-26 18:49:04 följande:Tack snälla rara vad ni är söta...åh, nu blev jag hormonell också *kram*
Längtan efter liten:
Tack för att du delar med dig att du också tyckte det var jobbigt med lämningar. Inte kul när någon annan känner så, men skönt att höra att man inte är själv liksom. Jag pratade med personalen så dem vet om hur jag känner och dem säger att jag får ringa så ofta jag vill (har inte gjort det, men jag ringde idag efter att vi åkte). Min motivation i det hela just nu är att lilleman har så enormt roligt där, han äääälskar stället....jag försöker intala mig att jag gör det till största del för hans skull (själv skulle jag inte ha några problem att vara hemma alls...var ju hemmamamma med töserna)
Nästa UL är inbokat om 1½ vecka och det känns som en evighet tills dess...
*kram*
Man får försöka se det som en liten minisemester, hur korkat det än låter :) men ibland är det faktiskt skönt att få lite egentid också.. hoppas du kan föröska känna så.
jag vill gärna komma åt din sida...
Kram frn en medsyster. -
ja du ser, nu låter du lite mer positiv faktiskt, en bra början. :)Odetta skrev 2010-08-26 20:03:56 följande:Låter inte korkat alls det där med minisemester...och visst är det bra för barnen! Han är så glad när vi åker dit på morgonen och så alla leksaker som finns där och andra barn och allt annat roligt...han är en sådan där liten social kille som verkligen trivs så hela grejjen passar honom jätte bra. Och löser det sig med mina studier så underlättar det ju också en hel del...
Nu ska jag lägga mig i soffan och titta på tv med älsklingen. Haha, vi ska titta på "Sommar med Ernst*....hur mycket vuxenpoäng är inte det! Men stället han inreder är faktiskt såååå grymmt, skulle jag flytta in på direkten
Ha det bäst vännen! *KRAAAAM*
PS: Jag har lagt till dig på min vännerlista nu förresten
Sommar med ernst är faktiskt br aoch roligt att titta på. men jag tror inte han är riktigt riktig.. jag menar, vilken karl är så duktig på så mycket? han kan bygga, han kan renovera, han kan laga mat.. ja han kan allt :)
tack för vännelistan. Kram -
favorit gafflar och favorit glad. ni är väl bara FÖR söta tjejer.. sitter här och asgarvar, ni gjorde min dag :) tack..