Inlägg från: Längtan efter liten |Visa alla inlägg
  • Längtan efter liten

Plus igen efter mf/ma

sofy skrev 2010-08-22 12:46:50 följande:
    jaa, hon e så himla omtänksam så de va riktigt bra sagt tycker jag! försök tänka de du också! :)
    ja jag ska försöka att tänka så.
    Längtan efter liten är stor
  • Längtan efter liten
    sofy skrev 2010-08-22 13:01:01 följande:
    gör det! vet hur svårt de är :( man är på helspänn hela tiden! idag tycker ja inte molvärken är lika stark, men den finns där. o brösten ömmar fortfarande, ändå tror ja direkt att ngt e fel :/ men VUL på ons så får försöka stå ut!
    symptomen har tyvärr inget med varken missfall eller en lyckad graviditet att göra.. så dom KAN man egentligen inte lita på... så oroa dig inte över dom du.
  • Längtan efter liten
    sofy skrev 2010-08-22 13:14:24 följande:
    näe, du har väl rätt! :/ så svårt! men ska försöka lugna mig efter onsdag, VUL'et. en dag i taget o hoppas de går bra dit!

vart bor du förresten? sthlm eller ngn annanstans i sverige? :)
    jag bor i Falkenberg... är ursprungligen från Hallstavik, utanför Sthlm.
  • Längtan efter liten
    Mamma till W skrev 2010-08-22 18:02:30 följande:
    Hej tjejer
    Nu är jag tillbaka från vår lilla tripp till Öland.

Först vill jag beklaga det som hänt dig Daniela....

Sen kanske nån vill ta bort hennes datum? för på onsdag är det ju som senast kört?

Läst igenom tråden, och det var itne lite! Vi har börjat tro på en bebis nu på slutet. Vi har känt sparkar och försökt övertyga varandra om "att det här kommer gå vägen", men först nu som jag börjar tro på att jag ska få en bebis. Sen är jag inte säker på att den stannar kvar då jag har en bror som blev 10 timmar och en syster som blev 2 månader. Men är i vecka 35 så det närmar sig sakta men säkert!
    välkommen tillbaka :)
    Hoppas du haft det underbart på Öland..
    Klart du ska få dig en bebis, helt underbart och snart är det också... såå avis..
  • Längtan efter liten
    Mamma till W skrev 2010-08-22 18:27:25 följande:
    Jo vi hade trevligt på Öland. Enda negativa var bordssällskapet igår på bröllopsmiddagen vi var på. Var en väääldigt höggravid som ajg inte orkade lyssna på. Hon satt typ och förlossningsflåsa vid bordet och alla frågade henne om hon hade värkar, men nej då utan det var bara att bebisen rörde på sig. Så jag blev less på henne (hade då suttit i tre timmar och bara lyssnat på hennes graviditet, krämpor, vätskefyllda fötter, osv osv) så frågade när hon var beräknad och visade sig ligga två veckor före mig. När jag sa att jag fortfarande jobbar 100% och sen gjort 6 ul och har lite olika datum att välja mellan så vägrade hon prata med mig. Hon var inte så himla höggravid när jag sitter bredvid och är precis lika mycket höggravid som henne,. haha. Senare på kvällen stod jag på dansgolvet och dansade vals och sen lite annat och hon satt där som en strandad val. haha.

Jag tyckte att det var roligt för hon trodde verkligen att hon var nära förlossningen och så är jag bara nån vecka efter och skyltade inte med det. okej min mage är stor men jag gör allt som vanligt fortfarande! :)

och tack förresten! :) Borta bra men hemma bäst!
    ha ha ha vissa vill ju bara skryta om sin mage (och det kan jag iof förstå) lyckas jag komma så pass långt att jag får behålla det här barnet i magen vill jag att ALLA ska veta hur lycklig jag är, men varför sitta och berätta om krämpor och flåsa.. hrmf :) nej lev normalt så länge man bara kan det tycker jag...
    tyckte det var lite roligt att du höll igång så pass och hon satt där hon satt.. bra gjort...
  • Längtan efter liten

vad är det för andningslarm ni pratar om? hur fungerar det och vart köper man det?

• Längtan efter liten
    färnik skrev 2010-08-23 10:15:08 följande:
    Jag har föresten ringt gyn idag igen, och bönat och bett om en ny VUL-tid. De tog ju bort min inplanerade nästa vecka, eftersom jag fick komma in akut den 17:e. (snåla jäklar!!!)

Försökte förklara så gott det gick på telefon varför det var så viktigt för mig och få kontrollerat att liten lever ngn mer gång, och inte vänta till RUL med tanke på min historia, och grät gjorde jag också (det gör jag alltid när jag pratar med dem/är där av ngn anledning. oron kommer liksom upp till ytan...) Sköterskan skulle prata med ngn doktor och återkomma, hon sa faktiskt att hon skulle återkomma med en tid, så jag hoppas att det blir så.

Om inte måste jag börja ringa de privata klinkerna i Gbg, och höra om de har tid för mig. Och sedan fixa skjuts, det är den svåraste biten tänker jag. Just nu äter jag inte mindre än 3 olika medeciner som gör en dåsig (sådana som tidigare var triangel-försedda) och jag mår därtill konstant illa och är yr, så att köra 15 mil enkel resa känns inte alls lämpligt... Skulle kunna ta tåget, men mitt bäcken omöjliggör för mig att gå ens den korta biten från centralen till MamaMia... Och det lär väl bli jättedyrt att ta taxi den korta biten också tyvärr. Med min extremt låga sjukpenning, bara ca 5000/mån (!!!) är det svårt att lägga ut hur mkt som helst... Måste allt vara så krångligt!?!
    hoppas hoppas de tar dig på allvar och ger dig en tid. de anar inte hur viktigt det är för oss att få allt bekräftat...
    Stor varm kram till dig vännen..
  • Längtan efter liten

Idag gäller det för min del....
    Ska på vul 13:40, oh gissa om jag är nervös ::S oj oj oj, kan säga att jag inte sovit mycket inatt... dock är väl dottern en liten anledning till det också, men tankarna har snurrat... Lever den? har den flygit sin väg?
    Kommer den stanna? eller duger vi inte som föräldrar?
     vill bara att klockan ska bli tjugo i 2 snart...
    Lär väl få min dom om det blir någon Grekland resa också... Men kommer åka iaf  (tror jag) detta är ju min dröm.
    Håll tummarna nu tjejer...

• Längtan efter liten
    färnik skrev 2010-08-23 10:44:43 följande:
    Åh vad du är gullig! bor du nära mig...? Bensinersättning är inga problem, och sen kan vi ju isf ta min bil ner istället för att slita på din sas... Att åka tåg/spårvagn/buss är väl inget jätteproblem i sig, bara jag får sitta ner, problemet är att ta sig mellan de olika fordonen, man behöver ju i regel gå en bit. Jag har svårt att gå mer än kanske... 50-100 meter... Obestämd
    sugarrush skrev 2010-08-23 10:20:48 följande:
    Jag ska ringa idag och boka mitt VUL, tänkte boka i vecka 9 den här gången, då har jag gått lite längre än jag lyckades med sist. Känns nervöst, varje litet steg man tar. Inte minst för att det var så skitjobbigt att ringa och avboka allt efter att jag fick missfall sist!
    Det är därför jag ännu inte ringt MVC för inskrivning, för att jag inte orkar ringa dem igen sedan, och säga att det ingenting blev... Foten i munnenHåller alla tummar jag har!
    tack vännen...
  • Längtan efter liten
    sugarrush skrev 2010-08-23 10:53:54 följande:
    Nej tyvärr, bor inte i närheten av Göteborg längre, bor numera i Skåne.. SYND!
    Ja, från centralen till spårvagnen är det nog typ 250 meter, så det kan ju bli lite svårt då...

När jag ringde MVC för inskrivning ljög jag och sade att jag inte hade någon aning om när jag hade min mens, att det var struligt med blödningar efter missfallet. På så sätt tror jag att de kommer lägga in ett extra (gratis) VUL för mig runt vecka 12, för att tidsbestämma min graviditet. (Jag tycker också det känns viktigt att kolla så ofta som möjligt)
    så fick jag göra med dottern. då hade jag faktisk tingen anig. och det visade sig att jag testade iv.9 och när jag gjorde första viulet va jag i v.13 snacka om filmjölk :) haha då hade spökveckorna redan gått bort... denna gången hade man inte lika tur.. tesatde 3 dagar innan bim - kräm :) haha
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma