färnik skrev 2010-08-20 10:42:09 följande:
Nu är jag hemma på permision, och vågar mig då på att skriva lite mer. Förstår inte varför det blev så många inlägg när jag använde mobilen?
Vi hade inte berättat om graviditeten för dottern, tänkte vänta tills det kändes lite säkrare, men nu vet hon ändå. Hon är inte dummare än att hon kunde lägga ihop ett plus ett

, pappa frågade efter vägen till BB när de skulle hämta mig (och även om hon bara är 4, så har hon uppfattat att man föder barn på BB) och när de sedan kom upp var det nyfödda bebisar överallt. Så hon sprang fram emot mig och ropade glatt "mamma, mamma! Har du en bebis i magen!?!" Svårt att ljuga på en så direkt fråga.
Men vi förklarade och visade hur liten bebis var nu, och påminde om att det händer att små bebisar dör i magen, men om den får leva, så kommer den ut till påsk ungefär. Dottern är eld och lågor. Ett småsyskon står ju högst upp på önskelistan.
Annars mår jag helt ok nu, får både lergigan comp och primperan. Lergiganen är bra, jag blir lite piggare av den också (koffeinet och efedrinet. Jag är väldigt känslig för sådana substanser) och samtidigt har den tagit toppen av oron. Så det är bra! (men jag kan inte låta bli att nojja lite också, över att jag känner mig såpass bra. Tanken att jag kanske inte mår bra av medecinen, utan för att bebis kanske dött, poffar faktiskt upp ibland...

)
så skönt att du mår bra, lev på det tjejen. inte alla som får må bra inte :)
även om det är medicinen som gör det så är det ju kanon.
Vad får dig att tro att bebisen dött?
de har väl koll på den nu när du är inne? eller?
Det kommer gå bra.
började nästan gråta när du berättade om din dotter =) har faktiskt berättat för våran med trots att hon bara är 3, men eftersom jag inte får anstränga mig kändes det inte mer än rätt att hon fick reda på det så hon förstår att mamam inte kan flänga efter henne..