Inlägg från: Längtan efter liten |Visa alla inlägg
  • Längtan efter liten

Plus igen efter mf/ma

Muffe80 skrev 2010-08-30 12:47:31 följande:
    Någon mer som ska göra KUB alltså, vi kommer troligen att göra det... bara det att de inte gör det alls i vårt landsting så jag får ringa ett annat län och där kanske man inte är välkommen?
    jo ni kommer vara välkomna, men ni kommer få betala då :)
    Längtan efter liten är stor
  • Längtan efter liten
    MCT79 skrev 2010-08-30 12:46:21 följande:
    Ja det hade varit skönt... lite mer HCG och det är kanske exakt vad jag hade gjort.... problemet är att hon inte håller käften tillräckligt länge för att hon ska höra att hon får skäll...

Fick prata med en trevlig kvinna sen såklart... skönt!

Hörrni är det nån av er som är dålig i magen? Jag har fått gå typ 4 ggr idag.. och bråttom är det..?
    gött att du fick prata med en vettig människa efteråt iaf.. är det alltid hon som svarar? eller finns det någon möjlighet att få prata med någon annan och förklara hur hon beter sig?
  • Längtan efter liten
    MCT79 skrev 2010-08-30 15:16:08 följande:
    Jag träffade henne aldrig på mottagningen sist utan bara på akuten.. trodde bara det var där hon var men de kanske cirkulerar.. jag vet inte.
    Man skulle säkert kunna få tag i nån annan, min gissning är att de redan vet dock, fick lite sympatiserande blickar när jag väl blev inlagd.
    Hon skulle sätta nål på mig då och klarade inte av det, jag tror att hon blev skitstressad över att hon nonchalerat mig i 4 veckor och det visade sig vara ett utomkveds... men inte sjutton verkar det som hon lärde sig nått heller..
    ha ha ha kunde hon inte sätta nålen, byt jobb!
    Idiot kärring... fy för såna får jag säga...
    Men bra iaf att du nu fått en bättre. Kram
  • Längtan efter liten
    Happiness skrev 2010-08-30 19:49:43 följande:

Ett stort TACK till alla som stöttat mig idag. Ni är fantastiska *ler*. De namn som flyger genom huvudet är (bli inte arga ni jag missar)

Sugarrush
    Längtan efter....
    rontgensyrran
    sofy
    CAT79

KRAMAR TILL ALLA PÅ TRÅDEN!

Ja hur gick detta då? Lillpojken fick sitta i väntrummet när mamma visade snippan för doktorn. Haha! Först tog hon ett cytologprov. Vet inte om livmodertappen blir extra känslig när man blir gravid...men det kändes.

Sen var det VUL. Jag höll på att börja flabba men den lille låg och viftade med armar och ben helt hysteriskt. Såg så roligt ut. Har teori om att den blev störd av cytprovet. Lillen var 5 cm och läk flyttade franm någon dag till 11+5. Känns skönt. Ni som är längre gågna än mig, kommer ni ihåg hur stora era var i vecka 12? Då finns det verkligen något iallra högsta grad levande där.

Nu är det bara KUB:n kvar den 8 sep får jag svaret direkt i handen efter nackmätningen. Sen tjejer..... ser jag detta som home free. I will relax. KRAM!

P.S ska lägga in ett litet foto sen. men hon tog en sån dålig bil tanten,tråkigt

åh lilla vännen, så underbart att höra ifårn dig, med dessa helt fantastiska nyheter.. en liten viftare..  ler i hela hjärtat...
    Är så otroligt glad vännen...
    stor kram :D
  • Längtan efter liten
    MCT79 skrev 2010-08-30 21:27:13 följande:
    Jag tog ett test nu på kvällen... klart svagare... så tjejer... tack för dygnet i er tråd men jag tror jag kommer återgå till föregående tråd...Gråter

På återseende!
    Lilla vännen, nu backar vi några centimeter..
    Testade du med kvällsurin? ajbajja!
    Tycker som de flesta redan skrivit till dig att testa med morgonurin, jag slår nästan vad om att det kommer bli stor skillnad vännen...
    Du lämnar oss INTE, så är det bara!
  • Längtan efter liten

Får jag komma med lite bra saker?

jag var på vul idag igen, sista inför Grekland..
    och mitt lilla hjärta mår bra...  nu har den små stubbar till armar och ben, ssååååå söt (om man kan säga så)
    h*n var hela 27 mm STOR haha...
    ni anar inte vilken kärlek detta är...

• Längtan efter liten
    Happiness skrev 2010-08-31 11:35:58 följande:
    Längtan: Tack,tack! Bilden sitter på kylskåpet. Så hjärnan kan se det varje gång jag öppnar. Haha och det är ofta. vet du vad jag bakade i söndags? Mjukpepparkaka...muma. Till det tog vi vispad grädde med lingonsylt i. Köpte också boken 7 små kakor. Den är ju fantastisk.....nu blev jag sugen på morotskaka också..HAha!

Hur mår du själv? Skulle du inte åka bort? Hur är det med illamåendet?

P.S Bilden på den lille ser ut som en sån där ryskdocka. Huvud och kropp inga armar och ben. Men jag såg dom klart och tydligt på skärmen. Det var bara surtanten som var dålig på att fota . D.S
    du får ju ta kort nu!!
    haha du börjar låta som jag.. är sugen på allt hela tiden.. idag blir det kladdkaka när jag ska ha en liten tjejmiddag, med grädde till.. undrar vem som kommer äta mest?=) haha...

dom små varelserna ser mest ut som aliens men ack så söta de är :D
  • Längtan efter liten
    MCT79 skrev 2010-08-31 11:39:34 följande:
    I know.. men så många dagar efter bim tycker jag inte det borde spela nån roll... hur som.. testet i morse var lika klen det.   :/

Väntar till fredag nu! Har inga tester kvar och köper ett CB då istället. OM jag inte börjat blöda såklart.
    okej, men har du kännt någo avvikande de senaste dagarna?
    inget blod, flytningar eller något?
    du kanske bara är lite seg i hormonerna :) kram
  • Längtan efter liten
    MCT79 skrev 2010-08-31 11:47:05 följande:
    Inget blod, inga flytningar, lite ömma tuttar, lite gråtig (kan vara ovisshet också) molvärk emellan åt, ilningar emellanåt... annars nada. =)
    Då SKA det inte vara något fel. det låter ju som en yyyyyper gravid kvinnas kropp :D
    Jag håller mina tummar stenhårt så de nästan inte får något blod..
    har du något inplanerat vul?
  • Längtan efter liten
    Happiness skrev 2010-08-31 11:44:59 följande:
    Längtan: Vilken fin liten kotte du har....Härligt att se! Aliens,ryskdocka och stubbkotte...NÄ längtan vi får komma på lite gulligare saker *asg*

Åhhhhh kladdkaka! detta låter ju smaskigt. Kan du inte lägga in receptet. Blev så himla sugen. Tänk med grädde också. Haha! *rinner i munnen*
    min alldeles egna kotte just nu :D haha ja visst har man fina smeknamn... Ärta, knodd, alien, kotte,stubbkotte, ryskdocka.. ha ha ha det är helt sjukt vad man kan komma på..
    klart du ska få receptet vännen...
    här kommer det:

Petras alldeles supersmarriga kladdkaka.

2 st ägg
    3 dl socker
    1½ dl vetemjöl
    150 g smält margarin
    2 msk vaniljsocker
    3-4 msk kakao

Blanda allt , ej vispa.
    sätt ugnen på 175 grader
    grädda i ca 20 minuter

jag låter den sedan stå i kylen för att stelna till sig...
    ha den inne lite längre om du inte vill ha den fööör kladdig.. men jag älskar det :D
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma