• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • kajsalisa

Såder ja! Nu finns magbildstråden i trådstarten. Måste nog kika in där själv och lägga upp en nytagen bild... :)

• PåvägMotSyskon
    toksnippa skrev 2010-07-05 20:41:38 följande:
    Påvägmotsyskon: stämmer bra det, första barnet här Så förstår ju att det inte smäller till på en gång för en annan
    hih, ja men de e ju så :P de smällde till rejält åt mig kan ja meddela på senare tid (med 1.an) men då vägde han 4960g o va 55cm oxå. =)
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) 2 prinsar & Bebis Bf 4-6/1-2011(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Mabaja

Smålandsjänta: Bara för att det är brunt betyder det inte att det går åt pipan! Det är jag ett levande bevis på! Blödde till och från i vecka 4-8, sen i vecka 14 och dagen då vi gifte oss och då var jag i vecka 21. Men bebis lever! Sparkade alldeles nyss så där är jag inte orolig, men HAR varit! Klippkort på gyn och vul/ul. Ska göra mitt sjätte ul nästa vecka! Då är det 3d/4d. Sen får det vara stopp med det...

Angående min syster.. Hon har varit snäll idag.. Eller så snäll som hon kan vara, hon inväntar att jag ska få massa bristningar! Det frågar hon om varje dag. och nu när vi var ner till relaxen här på hotellet så kommenterade hon min ENORMA mage och hur spänd den var. Sen skrattade hon i morse när halva foten var uppsvälld.. Ja, idag är en SNÄLL dag.. Jag försöker säga att bara för att magen är stor så är jag inte jättestor, jag har ju bara gått upp litegrann.. och det är hon faktiskt lite imponerad av!

Angående min man: han vet att jag är glad i honom! Han var så snäll i morse och tog min väska för jag får INTE bära tungt! Hans pappa har lyckats få Daniel att bli jätteförsiktig. Får inte ens bära kassarna från ica om jag inte åker själv vill säga. haha. Har iaf sagt att både jag och WT i magen längtar efter honom och att jag älskar honom så han vet vad jag tycker, tänker och känner! =)

• Cjes83

Idag har jag varit o kollat det lill* livet i magen o det gick super fint!! :) är såå glad! Fick tom göra ett vanligt ultraljud då jag va rädd att få en blödning av vaginalt. Lite suddigare bild blev det men man såg hjärtat slå tydligt o allt såg bra ut:) så både jag o läkaren va nöjda.
    nu kanske man kan slappna av lite ;)

Kram

• Odetta
    Cjes83 skrev 2010-07-05 23:33:51 följande:
    Idag har jag varit o kollat det lill* livet i magen o det gick super fint!! :) är såå glad! Fick tom göra ett vanligt ultraljud då jag va rädd att få en blödning av vaginalt. Lite suddigare bild blev det men man såg hjärtat slå tydligt o allt såg bra ut:) så både jag o läkaren va nöjda.

Kram
    WOOOHOOO!!!!

*kraaaaam*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • rontgensyrran
    Cjes83 skrev 2010-07-05 23:33:51 följande:

Kram
    Grattis! Alltid underbart när det ser bra ut!!!
  • Odetta

Måste få skriva av mig lite....har inget med mf eller ma att göra och knappt med denna graviditet heller så känns det ointressant så är det bara att hoppa över. Behöver bara ventilera i 2 sekunder och hoppas att det är ok att jag gör det härinne...

Jag känner mig så grymmt deprimerad just nu. Fick precis min nyaste advokatsräkning från min amerikanska advokat....nästan på 7000 dollar ligger den på! Eller närmare 6000 för jag har betalat en del fast det inte kom med på räkningen....men det är bara såååå deprimerande att se den summan.

Jag....vi....har lagt ut säkert närmare 200.000 kronor på denna advokat och i slutändan har vi fått....NADA. Jag är så besviken....så himmla besviken. och det har absolut inget med att göra att min advokat inte skulle göra ett bra jobb, för det gör han och han är väldigt engagerad, men det har bara inte hjälpt. Hela den här jävla kampen var dömd att vara lönlös från början....jag känner att jag hade lika gärna kunnat låta bli.

Och ändå...varje gång jag kommer på en ny anfallsvinkel så är jag hoppfull att NU, DENNA gången då ska det gå. då ska vi vinna....och så tickar pengarna iväg.

Och ja, det är bara pengar och hade vi vunnit så hade jag kännt att det var värt vartenda öre.....men nu är det ju inte så. Nu har vi ju fortfarande efter 3½ år inte vunnit....och jag måste nog inse att vi nog aldrig kommer att göra det heller.

Och förutom pengar till advokaten så har hela den här processen kostat oss så mycket mer. Känslor, hopp, kraft och pengar spenderat på annat. Vi har ju för fan köpt ett extra stort hus så vi skulle få plats om vi vann

Men vi kommer aldrig någonsin att vinna. Och vi kommer aldrig ha den storfamilj som vi egentligen är....kommer aldrig få ha alla mina barn hos mig. Någonsin.

lika bra att sälja och flytta till mindre....vad ska vi med bara 1 barn i en villa som har plats för 5? Ja, går allt bra så får vi ju 2 barn....men det är fortfarande 3 för lite.

Jag är mamma till 4 barn varav jag inte får ha 3 av dem hos mig. Varför? Jo, för att allt som kan gå fel i en vårdnadstvist i utlandet HAR gått fel. Äldsta barnet har blivit för rotat med skola och kompisar nu, mellanbarnet lever i nuet och är glad var  hon än är och minstingen....ja, hon vet inte ens om att jag är hennes mamma

Och jag...jag kämpar för drömmar.

Det känns bara så överjävligt orättvist just nu. Inte bara att jag har blivit berövad 3 barn jag burit och fött, som jag ammat och varit hemmamamma med och som nu har en ny kvinna i sina liv som dem kallar för "mamma" och som har fått dem bästa 3 töserna i världen  helt gratis utan att lyfta ett finger och kämpa för dem...nä, förutom det så sitter man med alla räkningar för slit som var helt meningslöst. Varför var jag så dum och kämpade så hårt när det ändå är och har varit förgäves?

Tänk så mycket känslor som bubblar upp för en dum räknings skull. Jag ber om ursäkt för mitt totalt ot inlägg...just nu orkar jag bara inte hålla ihop...det blev liksom så svart på vitt vad det "kostat" att kämpa för ingenting  

Fan altså. Får inte behålla de barn jag fött och knappt de jag fått äran att bära på heller. Jag hoppas så innerligt att vi får behålla denna bebis....jag klarar inte av att förlora fler barn.

*kram från en ledsen odd som loggar av för att kramas med det enda barn av fyra hon har hos sig*

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • PåvägMotSyskon
    toksnippa skrev 2010-07-06 04:53:51 följande:
    Påvägmotsyskon: det var mig en redig bit det!

Cjes: härligt!! 
    ja, de va lite o kämpa med :P
  • Cjes83

Odd jag blev helt berörd av din berättelse :( kan bara tänka mig vad hemskt det måste ha varit det du gått/går igenom. Vet inte vad jag ska skriva för att lindra eller komma med nåt.. Vill bara ge dig en STOR styrkekram!! O hoppas att du får träffa dina flickor senare i livet iaf om det nu inte går nu.
    Tänker på dig o kram igen!!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma