• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Odetta
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-07-05 11:18:51 följande:
    Nu har jag lite smått panik... Fick igår ljusbrun flytning som förtfarande håller i sig. Varför ska det behöva hålla på såhär? Känns som om vi aldrig kommer få en bebis... V6 (5+1) idag och idag borde hjärtat börja slå...
    *kramar om*

Hade ni sex nyligen? Man är ju lite skör i slemhinnorna...

Och jag håller med, det är nog tyvärr för tidigt för att se något. Hjärtat börjar slå mot slutet av v6 och framåt....när vi var på vårt första vul denna gången så var jag v6+6 och man såg en liiiiiiiiiiiiiiten grå blobb med hjärtat, men det var yttepyttelitet och knappt det syntes. Så tyvärr skulle nog ett vul idag inte kunna säga varken bu eller bä.

Men jag håller mina tummar stenhårt att det bara är slemhinnor som spökar och inget annat. Det SKA ju faktiskt gå bra för alla i den här tråden, det är ju reglerna...och regler ska man följa!

*bamsekram*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta

Mabaja:

Jag håller med om att du bör säga till din syster att inte tracka ner på dig, att om hon vill att du jobbar med henne nu så får hon vara snäll annars så går du och sjukskriver dig/tar ut tidig semester så får hon se hur kul det är att jobba helt själv

Och med din man....ja du, han vet nog om att du inte vill må såhär och han vet ju att du egentligen inte är så bitsk. Ge honom bara en extra kram och säg "Älskling, jag är hormonell som fan idag och det är inte meningen...Jag Älskar dig!" Så ska du nog se att han inte tar illa upp av ditt dåliga humör.

*kram till dig med*

• Odetta

rontgensyrran:

Jag tycker det låter som en ypperligt bra ide med en magbildstråd Fixar du det?(säger en ypperligt lat odd) 

*kraaaaam*

• Smålands jänta i storstaden

22 dagar efter befruktning börjar hjärtat slå har jag kunnat läsa mig till och det skulle vara idag. Vill ju så gärna att allt ska vara bra.. Ursäkta att jag inte kan citera och att inläggen ser konstiga ut, surfar på mobilen. Jag vill ju ha min bebis ju!!!

• rontgensyrran

Kan kanske fixa det när jag kommer hem. Har ni sett det nya graviditetsverktyget??? Pojke eller flicka??? Enligt kinesisk kalender eller nåt. Enl den ska jag ha en pojke, fast jag tycker mig tro att det är en liten flicka där inne. Blir spännande vid nästa ultraljud för att se vem av oss som har rätt :)

• Odetta
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-07-05 13:09:45 följande:
    22 dagar efter befruktning börjar hjärtat slå har jag kunnat läsa mig till och det skulle vara idag. Vill ju så gärna att allt ska vara bra.. Ursäkta att jag inte kan citera och att inläggen ser konstiga ut, surfar på mobilen. Jag vill ju ha min bebis ju!!!
    Det förstår jag. Men av min erfarenhet så kan man i v5+ inte se något som man blir klokare av, det är helt enkelt för tidigt för att kunna säga varken det ena eller det andra. tyvärr. Men ring din KK och se om du kan få en tid nästa vecka, någon gång fram emot v6+3 eller så....då borde man kunna se lite i alla fall och åt vilket håll det lutar.

Håller som sagt mina tummar gumman!

*kraaaaam*
  • PåvägMotSyskon
    toksnippa skrev 2010-07-05 05:43:12 följande:
    Påvägmotsyskon: tack! Den är liten i jämförelse med din, hi hi!
    haha, äsch, men e de ditt 1.a barn? (förlåt om jag har dålig koll... är trött nu efter lång dag på jobbet =) )

de e ju mitt 3.e så de kanske gör sitt till att den växer/sväller fortare =)
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) 2 prinsar & Bebis Bf 4-6/1-2011(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • PåvägMotSyskon
    rontgensyrran skrev 2010-07-05 06:41:10 följande:

Jag är i vecka 14 (13+3) idag :) Så tiden går fortare nu. Igår kom jag på mig själv att jag bytt vecka i fredags utan att ha läst om den veckan här inne. Det var ett stort framnsteg från att ha varit inne och läst varje dag flera ggr om dagen.

Ska vi inte starta en ny tråd som vi länkar med i trådstart där vi stolt kan visa upp våra magar. "magbildstråden för oss från "plus igen efter mf/ma".

Hade inte det vart nåt???

ahh du e snudd efter mig i bf hihi, fast vem vet hur de blir efter ul.. spännande

Ja tiden går fortare nu när man inte behöver tänka att man ska byta vecka fort fort för o komma nånstans... NEJ nu njuter jag, o de går bara undan...... SKÖNT, men ändå scary =)

Ja, de va stort framsteg hihi. Ja byter imorgon typ.. så ja ska läsa om v15 (gör de nu, men ska nog de härinne med)

Ja, starta en sån tråd du, de vore bara skoj.. är ju med i en sån tråd som är skapad av 2barnsmamma84, SUPERROLIG tråd måste jag säga!!! Å nu är det så lätt o lägga upp bild mot innan.
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) 2 prinsar & Bebis Bf 4-6/1-2011(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma