• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • färnik
    Happiness skrev 2011-02-17 13:16:48 följande:
    Färnevik: listan blev jätte fin! Ska vi flytta ner INGA och ctjes också. Har inte sett dem i tråden och datumen har ju passerat....
    Det tycker jag! *he he* Tänkte bara flytta ner de som garanterat måste ha fött nu, men det vore ju trevligt att hamna lite högre upp på listan... Oskyldig
  • telgebo

säger hej.

Äntligen hemma fryser så bussen hem var inställd och kom aldrig så jag fick stå ute i kylan 30 min extra döhungrig ich frusen, burr men nu är jag hemma.

Känner mig glad idag, men fick ju nästintill panik när jag gick till affären och kände hur det kändes som att det rann nåt mellan benen, vet i sjutton var det var, men inget blod iaf, lättad.

Gravid v.4+4 BF 24/10
  • Happiness
    Muffe skrev 2011-02-17 13:28:22 följande:
    Nu börjar jag känna pyret mer och mer på dagarna tycker jag, mysigt.

Men dagens fråga blir ändå: När ska man egentligen inse att man ska bli MAMMA?
    Jag kan inte fatta att det är till mitt barn som jag köper säng och fixar hemma osv. När insåg ni?
    För mig går det i etapper. man fasas in i rollen. Sakta sakta...det är nog därför vi ska vara gravida i 9 månder och verkligen tänka till. Sen när man gjort det. Blir det raketer och störtförälskelse när barnet väl ligger på bröstet. Men även efter det kan man tvivla. Just nu och då är sonen 8 år känne jag mig som mamma men bättre kan det bli. Att föda ett barn är en sak att vara mamma en annan.

jag vill så jättegärna vara mamma så jag försöker att varje dag göra mitt bästa för att sonen ska förstå hur mycket jag älskar honom. Kärleken ska komma villkorslöst. Super viktigt för mig. Tycker man ska försöka anstränga sig som mamma på alla plan. har sett så mycket elände...där mammorna bara skiter i sina barn. Hemska tanke!!!! Nä det är vårat jobb att se till att våra barn får de allra bästa föräldrarna och då får man jobba lite hela tiden
  • färnik
    Happiness skrev 2011-02-17 13:47:02 följande:
     Nä det är vårat jobb att se till att våra barn får de allra bästa föräldrarna och då får man jobba lite hela tiden
    HjärtaHjärtaHjärta
  • Happiness
    färnik skrev 2011-02-17 13:41:37 följande:
    Det tycker jag! *he he* Tänkte bara flytta ner de som garanterat måste ha fött nu, men det vore ju trevligt att hamna lite högre upp på listan... Oskyldig
    Haha....låter väldigt trevligt. Vi rikigt plöjer oss fram i tråden.

Då kommer det stå Pinklove....eller så blir det Småland innan.
    Småland,pinklove, färnevik...jag och Kolboda
  • telgebo

Nu har jag lagt till mig i BF-listan

Gravid v.4+4 BF 24/10
  • Längtan efter liten

happi: fin säng :D

Längtan efter liten är stor
  • färnik

He he, japp!

Ja ja, som jag skrivit tusen ggr innan ungeäfr, hoppas verkligen det blir bebis runt den 10:e för min del!

• färnik

Nu har jag tittat på sängen, Gud så gulligt!!! Hjärta Verkligen jättesött! (TÄNK om det trots allt skulle bli en liten kille nu!? *he he*)

Det här är vår spjälsängssatatus...

dvs stående bland skräp och bröte på brygghusvinden sedan över 3 år tillbaka. Jag tror inte jag kommer ta ner den innan förlossningen... utan det får fixas lite snabbt och lätt när vi isf är hemma med bebis sedan.

Jag har inte ens köpt ett paket blöjor, och vet inte om jag kommer göra det heller innan förlossningen. Kanske tar vi det isf på vägen hem från bb? Känns jobbigt att förbereda, ifall vi sedan inte får använda sakerna... Obestämd
  • färnik
    telgebo skrev 2011-02-17 13:53:36 följande:
    Nu har jag lagt till mig i BF-listan
    Heja! det ska gå bra för dig också!!! Hjärta
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma