• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Happiness
    färnik skrev 2011-02-17 12:42:33 följande:
    Vad gullig du är! Tja, jag mår inte särskilt bra faktiskt... Obestämd oron är fortfarande väldigt, väldigt central i mitt liv... Jag hoppas verkligen att det ska gå att sätta igång förlossningen om 3 veckor, för jag orkar nog inte mkt längre än så...

Sjukvården är jag dock väldigt nöjd med, de är väldigt engagerade och goa allaihop, både på spec-mvc och psykologen. Även när jag bara är på SMVC för en CTG-kurva, så tar sig barnmorskorna tid om jag verkar behöva det, sist satt en av dem och pratade med mig i över 45 minuter trots att de hade jättemkt att göra, och jag egentligen bara skulle köra en kurva, som sagt... Så de är bra.
    Suck ja den förbenade oron. Är det inte det ena så är det andra. Men jag tror ändå att så fort du får höra din lilla skrika så kommer allt vara som bortblåst. För då blir det ju på rikigt! Du ser att allt är bra, att hon har det bra. Du kan kontrollera och styra på ett helt annat sätt. Försäkra dig om att hon har det bra. Håller med dig det är väldigt svårt att vara lugn när man inte vet ett skit om vad som händer i magen. man är ju mer eller mindre maktlös.

Vi håller tummarna att om 3 veckor är allt klart.  Då får du ta hand om henne "själv" och det kommer kännas så mycket bättre. Jag känner att jag vill ha reda på allt nu precis som du. Vill så gärna försäkra mig om att hon har det bra. Att allt är som det ska.

Nä Färnevik....nu får de komma så vi slipper oroa oss mer

Underbart att höra att sjukvården har fattat galoppen. Det gör så mycket.
  • färnik
    Längtan efter liten skrev 2011-02-17 12:58:26 följande:
    Jag tänkte faktiskt testa att dricka hallonbladste denna gången, har hört mycket bra om det...
    Det har jag just börjat dricka! vet inte om jag märker ngn skillnad ännu dock...
  • Längtan efter liten
    färnik skrev 2011-02-17 13:03:52 följande:
    Det har jag just börjat dricka! vet inte om jag märker ngn skillnad ännu dock...
    det kanske inte funkar, man vet ju inte.. men det är värt sin chans...
    det kanske kommer igång snart =))
    Längtan efter liten är stor
  • Smålands jänta i storstaden

Hallonbladste har jag oxå druckit i ca 2 veckor, märker inte så mycket på dagarna men dricker jag på kvällarna får jag bara sjukt ont i magen, både tarmarna och bebismagen. Så efter 16 blir det inget för mig och jag sover bättre om jag inte dricker så sent. Men om det gör någon nytta vet jag inte... Inte känner jag mina SD mer än innan...

• Happiness
    sugarrush skrev 2011-02-17 13:02:28 följande:
    Ja, om två veckor ska vi på nästa VUL. Och sedan har vi två ultraljud i vecka 12/13 också.
    Alltså totalt 5 ultraljud första trimestern. Vågar knappt säga det till folk, alla kommer tycka man är helt knäpp och ohälsosamt orolig...
    Perfekt.....precis så ska det vara. Nu får de anstränga sig lite Tycker det skulle vara lag....att har man fått så många MF så ska man automatiskt bli kollad med jämna mellanrum och slippa jobbet med att tjata om det.

Tror också att när du nu är inne i VUL svängen så kommer de att fortsätta kolla dig hela vägen. De ändrar nog sig inte. Från att vilja kolla din graviditet till att släppa den vind för våg.

Så skönt!!!!!! Vad du kommer få se din bebis ofta. Starkt band från början.
  • Längtan efter liten
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-02-17 13:08:12 följande:
    Hallonbladste har jag oxå druckit i ca 2 veckor, märker inte så mycket på dagarna men dricker jag på kvällarna får jag bara sjukt ont i magen, både tarmarna och bebismagen. Så efter 16 blir det inget för mig och jag sover bättre om jag inte dricker så sent. Men om det gör någon nytta vet jag inte... Inte känner jag mina SD mer än innan...
    hade ju hoppats på att det skulle funka ju :D
  • Happiness
    Längtan: Det måst ejag också testa. Hallonblads te sa du...Köper man det på hälso-kosten?
  • Längtan efter liten
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-02-17 13:11:59 följande:
    Längtan: man vet aldrig! Jag kommer ändå fortsätta med mitt te (hö) tills det är dax, de säger ju att det är bra även efter förlossningen!
    ja precis... =) och för den saken skull så är det värt det... guldvärt om man slipper blöda så mycket efter förlossningen.
  • färnik
    Längtan efter liten skrev 2011-02-17 13:05:08 följande:
    det kanske inte funkar, man vet ju inte.. men det är värt sin chans...
    det kanske kommer igång snart =))
    Ja det är ju nyttigt, om inte annat. Skrattande Jag dricker det i förhoppning att livmoderhalsen ska påverkas lite extra av sammandragningarna, så att det fungerar med igångsättningen sedan om 3 veckor!
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-02-17 13:08:12 följande:
     Men om det gör någon nytta vet jag inte... Inte känner jag mina SD mer än innan...
    Jag vet inte heller om jag känner ngn skillnad. Det varierar åtminstone för mig ganska mycket oavsett, så det är svårt att veta om hallonbladsteet har ett finger med i spelet eller ej. Flört
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma