• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • färnik
    needtobreathe skrev 2011-02-17 11:46:23 följande:

TUL gick kanon! Han beräknas väga 1844 g nu! :D Yihooo! Han växer så de knakar, gått upp drygt 800 g på 3 veckor, hahaha! Låg + på tillväxten iallafall! Och flöde såg kanon ut också. Han ligger fortsatt med huvudet neråt, ryggraden på min vänster sida o fötterna vid mitt högra revben ;)

V 30+5 idag! :)

Kul att höra om tillväxten! Gisses vad han växer!!! Verkligen så det knakar! Skrattande Vid samma tidpunkt vägde våran bebis 2000g, lite större alltså, och hade då gått upp ca 800g på 4½ vecka.

Ser fram emot mitt TUL i morgon! Sist hade bebis vuxit ca 340g på 2 veckor, hoppas faktiskt på lite större ökning nu även om det var helt ok även sist. Men minst 2,7 måste hon allt väga i morgon! (om jag får bestämma, alltså. helst 1-2hg mer! Oskyldig)
  • färnik
    needtobreathe skrev 2011-02-17 11:53:30 följande:
    Njae, strax över ;) Dom går upp ca 150 g i veckan säger dom, men han har ju gått upp typ 260 g i veckan, hahaha! Jäkla tjockis! ;D Men blir ju igångsatt tidigare så han väger kanske runt 3300 eller ngt då..
    150g/vecka? Jag har fått höra 200-250g? (och ngn stans läst 300g) Sist hade våran ökat med 170g/vecka, och då dalat lite på tillväxtkurvan...? (från +11 till +7)
  • färnik

Ja just det, pratade ni mer om igångsättningen? Vad som händer om det inte är moget, hur de bedömmer och agerar och så där?

• Happiness
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-02-17 11:30:06 följande:
    Glukosbelastningen gick bra, men fyyyyy va söt den var! Som outspädd saft utan smak! Ingen diabetes här, bara en tjockisbebis i min mage!

Kollade om de kunde ta bltr när jag ändå var på VC men nopp det kunde dom inte! Har haft sådan huvudvärk i 3 dagar nu. Fick knata över till BM som klämde in mig. Supergulliga! 130/85 i tryck, spår av äggvita och protein, dock gått upp 1,8 kg på 4 dagar! Inte konstigt att jag känner mig som en svullen gris i ansiktet! Blir det värre under helgen blir det förlossningen med tanke på att de flesta symtomen inte är riktigt bra..

Annat fall bli det läkaren på måndag!
    Åh vad skönt Småland att du slapp diabetes. Visst smakade den vedervärdigt.....Men då är det så att du har en liten knubbis i magen . Mysigt!
    Ja huvudvärk kan väl vara ett dåligt tecken i komb med det andra. Vad säger de om trycket? Hos mig verkar det som de tar de ganska lugnt vid högt blodtryck. Man ska komma upp väldigt högt innan de lyfter på ögonbrynet.

Haha gris! Här har du en till. Så hemskt att se bilder på sig själv. Vem är det där ? Väldigt vad hon är fet i ansiktet

Tänk om det blir förlossning snart då för din del. Så spännande! Annars är det Pinklove som är först ut eller?
    Kram
  • Happiness
    färnik skrev 2011-02-17 11:57:07 följande:
    Kul att höra om tillväxten! Gisses vad han växer!!! Verkligen så det knakar! Skrattande Vid samma tidpunkt vägde våran bebis 2000g, lite större alltså, och hade då gått upp ca 800g på 4½ vecka.

Ser fram emot mitt TUL i morgon! Sist hade bebis vuxit ca 340g på 2 veckor, hoppas faktiskt på lite större ökning nu även om det var helt ok även sist. Men minst 2,7 måste hon allt väga i morgon! (om jag får bestämma, alltså. helst 1-2hg mer! Oskyldig)
    Lycka till imorgon på TUL:t. Detta ska bli kul! Om du får önska Färnevik.Vad skulle det vara då en liten flicka eller en stor flicka?

Åh detta är så himla roligt alltså. Vi ligger som ett pärlband i BF. Hade du fått tid för igångsättning. Som det är nu har vi ju ingen aning om vem som kommer föda först. Du,Smålnad...eftersom jag inte varit inne på länge vet jag inte hur det går för Pinklove. Någon som vet?
  • Längtan efter liten
    needtobreathe skrev 2011-02-17 11:53:30 följande:
    Njae, strax över ;) Dom går upp ca 150 g i veckan säger dom, men han har ju gått upp typ 260 g i veckan, hahaha! Jäkla tjockis! ;D Men blir ju igångsatt tidigare så han väger kanske runt 3300 eller ngt då..
    okej vad skönt att han hänger med iaf :D
    När blir du igångsatt då?
    Längtan efter liten är stor
  • Happiness

Var inne och kollade på BF-listan. Kolbodatjej ligger ju också i startgroparna..men det var ett tag sen hon var inne också eller?

Grattis Sofy till lyckat TUL !

Och LÄNGTAN det är snart dax för dig också. Shit vad tiden har runnit iväg det senaste. jag har verkligen noll koll nu. Ska sitta klistrad i tråden för att verkligen följa detta drama. Det är ju så många på tur nu.

FÄRNEVIK: Har tänkt på dig mycket. Mår du bättre nu? Känns som att sjukvården har kunnat erbjuda dig en massa bra saker. Underbart! man får jobba lite och tjata och så men så helt plötsligt träffar man på en vänlig själ eller flera.

• Odetta

Skulle fota Vidar som sov så sött, men just när jag skulle knäppa kortet så gjorde han den här minen! Haha, undra vad han drömde om, för 2 sekunder senare såg han helt avslappnad ut igen

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Smålands jänta i storstaden

Härligt sofy! Stor och stark grabb du oxå har! Färnevik: ja det är en envis grabb i min mage, hade jag vetat detta hade jag inte tillbringat 13 veckor i sängen! Busunge! Men nuuu är det väl snart dax tycker jag!

• Längtan efter liten

ha ha ha ha söta vidar :) han drömde säkert att mjölken tog slut eller att han tappat sin nalle :) de har ju så små bekymmer de små söta...

Längtan efter liten är stor
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma