• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Muffe
    MCT79 skrev 2011-02-17 15:13:18 följande:
    Idag har jag gjort vul! 6+0 mätte han mig till  och jag fick se ett litet pickande hjärta!! Måtte det gå vägen denna gången!!
    Grattis, gud så skönt! Nu flyter det på för alla här inne
  • Pancakes

Välkommen till den här tråden MCT! Nu är du här för att stanna! Är så glad att du och Sugarrush äntligen fått lite framgång efter allt elände!

• Pancakes
    Happiness skrev 2011-02-17 14:52:58 följande:
    Sötfilur vet du om du väntar en pojke eller flicka?
    Jag tror jag och Sötfilur är typ de enda som inte vet efter RUL om vi får pojke eller flicka va? Vi tror nog båda på pojkar men ingen av oss vet. Fyra veckor mellan våra BF så ska bli jättespännande att se vad vi får och om vi har rätt :)
  • acure
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-02-17 12:54:19 följande:
    Här lämnar man er i ca 30 min och har glera sidor att ta igen härligt!

Pinklove var ett tag sedan jag hörde av oxå, kanske dax för henne? Eller redan klar utan att tala om för oss?

Härligt att du är tillbaka i tråden happiness! Där saknad!

Odd/happiness havandeskapsförgiftning är min oro oxå, men än så länge är ju urinen okej så det är bra. Men blir det värre med huvudet eller ännu mera svullen/grisliknande eller om bebisen blir så ovanligt lugn igen ringer jag förlossningen. Skönt med läkartiden på måndag oxå, ska nog försöka lirka lite för att få en igångsättning OM jag går över tiden.

Någon mer än jag som börjat domna bort PÅ magen? Känns som en stor fläck som är bedövad med lokalbedövning! Kan köra in magen i bordet utan att märka det och sen ha ett jack där bordet tryckt! Känns så konstigt!
    Här är jag! :) Tyvärr har inget suttit igång ännu, hoppas till gudarna att jag slipper gå över, men det får jag väl räkna med eftersom min mor gick över 14 dagar med första barnet. Jag har bara SD och lätta förvärkar som känns som diffus mensvärk. Suck, är så trött på det här nu. Ska väl inte klaga för jag är så lycklig över att vara gravid, men de här sista veckorna är ju ett SKÄMT vad jobbigt det är. Jag kan inte röra mig och bebisen trycker på så det känns som knivar i hela underlivet och alla andra besvär med huvudvärk, illamående, svampinfektioner, foglossning och allmän ryggont hade jag gärna varit utan. Längtar tills att få tillbaka min kropp så man kan dra nytta av alla mirakelpiller och kurer som man inte får ta när man är gravid, haha.

Har du några förkänningar Småland?
  • kajsalisa

Wohohohooo va ni skriver. Minns inte hälften...
    MCT, grattis. Va härligt med ett litet pickande hjärta!!!

Happi; jag hoppade över goboken. Blev så sur när dom ringde 7 (!) gånger dagarna direkt efter födseln och bara fortsatte ringa när jag inte svarade. Nä, ingen gobok för mig!
    Men... Kul att se att du är aktiv i tråden igen. Snart är lilla Sofia här. :)

• färnik

Å där kom pinklove också, vi pratade om dig förut tror jag! Hoppas din bebis kan tänka sig att komma ut snart!  Jag & Happi har roat oss lite i Bf-liste-tråden, nu ligger du på första plats! Oskyldig

• acure

Tänkte att vi kunde ha lite gissningar på de bebisar som är beräknade i mars? Jag gissar på mig själv också, hehe. :) Skriver inte in någon gissning på kön på er som redan vet vad ni ska få. hihi. Vet inte om Kolbodatjej fortfarande är inne och läser ibland men jag gissar på henne också! Fyll gärna på med gissningar!

Hjärta GISSNINGSLISTA FÖR TRÅDENS MARSBARN Hjärta

{#emotions_dlg.flower} pinklove - BF 4 mars {#emotions_dlg.flower}
    pinklove - 18 mars, klockan 22.58, 3560g, 51 cm lång - POJKE!

{#emotions_dlg.flower} Smålandsjänta - BF 4 mars - Väntar en pojke! {#emotions_dlg.flower}
    pinklove - 28 Februari, klockan 06.15, 4150g, 52 cm lång

{#emotions_dlg.flower} Happiness - BF 15 mars - Väntar en flicka! {#emotions_dlg.flower}
    pinklove - 16 mars, klockan 04.10, 3980g, 50 cm lång

{#emotions_dlg.flower} Kolbodatjej - BF 15 mars {#emotions_dlg.flower}
    pinklove - 20 mars, klockan 15.16, 3755g, 49 cm lång - FLICKA!

{#emotions_dlg.flower} Färnevik - BF 15 mars - Väntar en flicka! {#emotions_dlg.flower}
    pinklove - 11 mars, klockan 03.27, 3270 g, 48 cm lång

• acure
    färnik skrev 2011-02-17 16:05:40 följande:
    Å där kom pinklove också, vi pratade om dig förut tror jag! Hoppas din bebis kan tänka sig att komma ut snart!  Jag & Happi har roat oss lite i Bf-liste-tråden, nu ligger du på första plats! Oskyldig
    Weehoo, vad snyggt ni har gjort! Hoppas förstaplatsen gäller i verkligheten också, haha, även om jag själv tror att jag blir sist av alla marsbebisar! :)
  • acure

Lyckades såklart få datumet fel på dig färnevik, ber om ursäkt! Nu ska det vara rätt!

Hjärta GISSNINGSLISTA FÖR TRÅDENS MARSBARN Hjärta

{#emotions_dlg.flower} pinklove - BF 4 mars {#emotions_dlg.flower}
    pinklove - 18 mars, klockan 22.58, 3560g, 51 cm lång - POJKE!

{#emotions_dlg.flower} Smålandsjänta - BF 4 mars - Väntar en pojke! {#emotions_dlg.flower}
    pinklove - 28 Februari, klockan 06.15, 4150g, 52 cm lång

{#emotions_dlg.flower} Happiness - BF 15 mars - Väntar en flicka! {#emotions_dlg.flower}
    pinklove - 16 mars, klockan 04.10, 3980g, 50 cm lång

{#emotions_dlg.flower} Kolbodatjej - BF 15 mars {#emotions_dlg.flower}
    pinklove - 20 mars, klockan 15.16, 3755g, 49 cm lång - FLICKA!

{#emotions_dlg.flower} Färnevik - BF 23 mars - Väntar en flicka! {#emotions_dlg.flower}
    pinklove - 11 mars, klockan 03.27, 3270 g, 48 cm lång

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma