• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Längtan efter liten

marlyn: det är mycket starkare :D vilket är jätte bra ju.. :D det här ska gå bra ska du se... ta ett nytt test igen om 2 dagar så ska du se att de är starkare.

Längtan efter liten är stor
  • Smålands jänta i storstaden

Glukosbelastningen gick bra, men fyyyyy va söt den var! Som outspädd saft utan smak! Ingen diabetes här, bara en tjockisbebis i min mage!

Kollade om de kunde ta bltr när jag ändå var på VC men nopp det kunde dom inte! Har haft sådan huvudvärk i 3 dagar nu. Fick knata över till BM som klämde in mig. Supergulliga! 130/85 i tryck, spår av äggvita och protein, dock gått upp 1,8 kg på 4 dagar! Inte konstigt att jag känner mig som en svullen gris i ansiktet! Blir det värre under helgen blir det förlossningen med tanke på att de flesta symtomen inte är riktigt bra..

Annat fall bli det läkaren på måndag!

• Smålands jänta i storstaden

Mct- lycka till!

Marlyn- solklart starkare! Jag blödde oxå i början på denna graviditeten, rött/rosa/brunt varje dag fram till v 14, då jag fick världens störtblödning, sen rosa/rött till v16. Behöver jag tala om att nerverna satt på utsidan hela tiden!? Vet att det finns fler här inne som oxå har blödit i början av deras graviditeter!

• färnik
    Småland: har de gjort ngn bedömning av bebis storlek?

Hoppas du mår bättre snart... och att bebis behagar titta ut! (Lite taskigt av honom att annonsera sin födsel för typ 4 månader sedan tycker jag, och nu verkar ha ändrat sig och stannar kvar inne i värmen!? Flört)
  • needtobreathe

Jag tog me datan i bilen så jag har något o göra nu när hon kör upp, hahaha! ;)

TUL gick kanon! Han beräknas väga 1844 g nu! :D Yihooo! Han växer så de knakar, gått upp drygt 800 g på 3 veckor, hahaha! Låg + på tillväxten iallafall! Och flöde såg kanon ut också. Han ligger fortsatt med huvudet neråt, ryggraden på min vänster sida o fötterna vid mitt högra revben ;)

V 30+5 idag! :)

• Längtan efter liten
    needtobreathe skrev 2011-02-17 11:46:23 följande:

Jag tog me datan i bilen så jag har något o göra nu när hon kör upp, hahaha! ;)

TUL gick kanon! Han beräknas väga 1844 g nu! :D Yihooo! Han växer så de knakar, gått upp drygt 800 g på 3 veckor, hahaha! Låg + på tillväxten iallafall! Och flöde såg kanon ut också. Han ligger fortsatt med huvudet neråt, ryggraden på min vänster sida o fötterna vid mitt högra revben ;)

V 30+5 idag! :)

åååh vad skönt :) ligger han på normalkurvan? kram
    Längtan efter liten är stor
  • Muffe

Oj Sofy, då växer han bra! trodde inte de vägde så mycket redan Häftigt.
    Kul att du får göra så många UL m.m. Jag har inga fler inbokade och det lär det nog inte bli heller, man får väl lita på att allt är ok antar jag!

• sugarrush

Vad roligt Sofy! Det blir en stor fin kille det där!

Marlyn: vilket snyggt streck det har blivit nu! Grattis, det ser jättebra ut!

MCT: tänker på dig idag kl 14. Heja heja!

Fjärde gången gillt?
  • needtobreathe
    Längtan efter liten skrev 2011-02-17 11:47:26 följande:
    åååh vad skönt :) ligger han på normalkurvan? kram
    Njae, strax över ;) Dom går upp ca 150 g i veckan säger dom, men han har ju gått upp typ 260 g i veckan, hahaha! Jäkla tjockis! ;D Men blir ju igångsatt tidigare så han väger kanske runt 3300 eller ngt då..
  • needtobreathe
    Muffe skrev 2011-02-17 11:48:05 följande:
    Oj Sofy, då växer han bra! trodde inte de vägde så mycket redan Häftigt.
    Kul att du får göra så många UL m.m. Jag har inga fler inbokade och det lär det nog inte bli heller, man får väl lita på att allt är ok antar jag!
    Yes de gör han :) Kanon ju! Undrar bara vart denna nästan 2-kilos bebbe får plats, haha!

Kul o kul.. de är ju nödvändigt.. gör de ju inte för att de är kul, :P
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma