• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Mabaja
    Odetta skrev 2010-07-08 11:23:57 följande:
    Min mage är också alltid väldigt låg....och jag har gått över tiden 3 av 4 ggr (den 4. gången vart jag igångsatt, men hade säkert gått över tiden då med)

Lite roligt när folk tror sig veta och så blir dem så förvånade när dem har fel. Min svärmor tycker at min mage alltid är så stor och bebisen så liten..."hur går det ihop?" Men jag har aldrig nått emot om folk säger något om magen, så länge dem inte rör vid den utan att fråga....

Jag tycker du har en jättefin mage, va stolt över den! *kram*
    Tack!
    Jag har inte heller något emot att få kommentarer, förutom i Egypten då! Jag blev stoppad på gatorna "bebe?!" och så när jag är snäll och svarar "boy or girl" och när jag inte vet så blev de sura. haha.

Jag har räknat med att bli stor för jag vet hur min mamma såg ut (hon födde visserligen 7 barn) och pappa blev alldeles paff i måndags när han såg mig för första gången på 7 veckor för min mage är väldigt olik mammas.. haha.

Ja ta på magen får de inte göra. Visserligen gör min svärfar det, han är nog mest intresserad av bebisen.. Mer än både mig och Daniel. haha. Han kommer och tar på den och säger "mitt barnbarn".. haha. Men det kan jag ta, så länge ingen annan kommer och tafsar. haha.

TACK! Du är så snäll! Men jag är lite stolt faktiskt, men mycket har nog vågen att göra i det hela... Att jag kan vara så rund och ha så stora bröst (gått från 75DD till 80G) på 2.5 kg. haha.

Kramis
  • kajsalisa

Du åker till helt rätt ställe Cat. Vädret i öster är superfint just nu. Säga vad man vill, men västkusten är INTE bästkusten när det gäller vädret. Pratade med mamma på östkusten å hon låg vid poolen och solade å här i Gbg har det regnat mer eller mindre hela dagen. Östkusten har haft 25-30 grader i snart två veckor. Drar dit på måndag jag också... :)

• rontgensyrran

Hej flickor :)

En liten fråga. Har ni börjat smörja in mage och bröst ännu?? Funderar på vad man ska köpa? Cocoa body butter från bodyshop, Weleda´s havandeskapsolja, mandelolja från apoteket, vanlig olivolja eller bebisolja???

Finns ju en hel djungel av  produkter som sägs vara bra. Nån som vet vad som är bra?

Kram

• kajsalisa

Jag har hört att både Weleda och Body shops body butter är bra. Men å andra sidan har jag också hört att det inte spelar någon roll hur mycket man smörjer därför att bristningar är hormonellt och genetiskt. Vad ska man tro på? Det kan ju knappast skada att smörja dock. Jag har nog tänkt köra på body butter, men har inte börjat än. Har jordgubbsvarianten hemma, måste det vara cocoa tror du?

• rontgensyrran
    kajsalisa skrev 2010-07-08 20:41:25 följande:
    Jag har hört att både Weleda och Body shops body butter är bra. Men å andra sidan har jag också hört att det inte spelar någon roll hur mycket man smörjer därför att bristningar är hormonellt och genetiskt. Vad ska man tro på? Det kan ju knappast skada att smörja dock. Jag har nog tänkt köra på body butter, men har inte börjat än. Har jordgubbsvarianten hemma, måste det vara cocoa tror du?
    Funderade på det med. Men anledningen till att så många skriver just om cocoa är nog att den är den av body butter som är fetast tror jag? Men den mango är nog också rätt fet tror jag och den luktar betydligt godare i min åsikt.
  • Mabaja
    rontgensyrran skrev 2010-07-08 20:25:59 följande:
    Hej flickor :)

En liten fråga. Har ni börjat smörja in mage och bröst ännu?? Funderar på vad man ska köpa? Cocoa body butter från bodyshop, Weleda´s havandeskapsolja, mandelolja från apoteket, vanlig olivolja eller bebisolja???

Finns ju en hel djungel av  produkter som sägs vara bra. Nån som vet vad som är bra?

Kram
    Jag smörjer in magen med babyolja! Jag bestämde mig för att använda sånt man kan ha till nytta sedan. Har smort sen vecka 20 tror jag! Brösten smörjer jag också in, men bara vårtgårdarna då jag flagnar som en tok på de och bröstvårtorna. Varför gör man det? Här väntar jag på att de ska ändra färg, har gjort det på ringen längst ut, men resten är grisrosa så är inte snyggast just nu direkt!
  • kajsalisa

Jag har en annan fråga till er som är runt v 14-16. Jag har varit extra kissnödig under hela graviditeten, men då har jag också kissat ordentligt. Senaste veckan tycker jag att det har blivit ännu mer, men skillnaden är att när jag sen går på toa så är det så lite som kommer. Jag har läst att det skulle bli bättre i andra trimestern då livmodern flyttar sig uppåt i magen, å inte tvärtom. Er erfarenhet?

• rontgensyrran
    kajsalisa skrev 2010-07-08 20:58:49 följande:
    Jag har en annan fråga till er som är runt v 14-16. Jag har varit extra kissnödig under hela graviditeten, men då har jag också kissat ordentligt. Senaste veckan tycker jag att det har blivit ännu mer, men skillnaden är att när jag sen går på toa så är det så lite som kommer. Jag har läst att det skulle bli bättre i andra trimestern då livmodern flyttar sig uppåt i magen, å inte tvärtom. Er erfarenhet?
    Mitt kiss har gått från skvättande i början av graviditeten för att sedan kissa normal mycket för att nu denna vecka igen småskvätta. Så för mig går det upp och ner hela tiden med kissandet.

Mabaja överväger olja, har barnolja redan hemma då jag vägrar att sluta använda tvål i underlivet så har min gyn sagt att det är bra om jag smörjer mig med det efter jag duschat. Men det luktar ju typ inget och känner man sig inte väldigt fet av den? Tar det lång tid innan det går in i huden? Jag hatar nämligen att känna mig klibbig där av alla frågor....lite känslig är jag hahhaaha..
  • Lallan
    kajsalisa skrev 2010-07-08 20:58:49 följande:
    Jag har varit betydligt mindren kissnödig den här gången än sist men nu i v 16 så börjar det ändras och jag måste nu gå upp flera gånger per natt.
  • Daniela01

undrar ifall ni har ngn speciell hudkräm som ni smörjer in er i?

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma