• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Happiness

Är det någon som skriver från sin mobil här? Har försökt heladan att få det att funka..men det går bara inte så drygt. Är det någon inställning på telefonen eller är det FL som det inte går att skriva på från mobil?

• needtobreathe
    telgebo skrev 2011-02-17 17:58:07 följande:
    Man känner sig lätt utstött i tråden, det är BF gänget som tagit över så jag håller mig lågt.
    .... Det där känns ganska onödigt faktiskt. Det här är ju en tråd för alla, nyplussade som personer nära BF. Vi har alla varit där i början och nojat och skrivit om det, samtidigt som de som då gått längre stöttat och peppat med sina erfarenheter. Hur kan man känna sig utstött då? Igår behövde du stöd och fick det av oss härinne, ska vi nära BF då känna oss utstötta för ni nyplussade skriver om er oro? Det går ju inte ihop? Den här är som sagt till för ALLA och alla är lika välkomna!

Man kan ju inte rikta fokus mot enbart ett ämne i en tråd som är såpass "bred".. här existerar oro för mf i början, för blödningar, senare för för liten bebis, för att man inte känner sparkar en dag.. osv..

Upp me hakan nu o visa lite go! {#emotions_dlg.flower} Vare sig vi är nyplussade eller nära BF finns vi här för VARANDRA! Genom all oro, frustration, ilska och uppgivenhet - och tillslut lycka! I med och motgång.
  • Happiness
    MCT79: Här är den rosa lilla saken

Haha vad stökigt det ser ut...tidning på golvet. Sen var det ju en miss att jag bara har ett spjälsängsskydd. Men, men....
  • kajsalisa

Jag skriver nästan alltid från mobban Happiness. Oftast via appen, som inte är vidare bra, men ibland från deras vanliga hemsida och då går det superlångsamt. Men... För att svara på din fråga, jag har inte ändrat några inställningar...

• Happiness
    Småland: Känner inte igen det du skriver med känselbortfall...men det låter ju inte trevligt. Skulle gärna vilja ha lite känselbortfall i de nedre regionerna dock underförlossning kan du inte höra med BM vad det kan vara?
  • Happiness
    kajsalisa skrev 2011-02-17 20:28:45 följande:
    Jag skriver nästan alltid från mobban Happiness. Oftast via appen, som inte är vidare bra, men ibland från deras vanliga hemsida och då går det superlångsamt. Men... För att svara på din fråga, jag har inte ändrat några inställningar...
    Jag går in som vanligt i tråden, klickar på "svara i tråden" då kommer en ny sida på mobilen där jag ska skriva. Klickar sen på klar. Det som då syns i svara i tråden rutan är fullständigt oläsligt. Bokstäver huller om buller.

Vad är det för skillnad på appen och deras vanliga sida? Vart hittar jag den?
  • Evve81

Telgebo: jag tycker det är roligt med fart i tråden och från början när jag skrev här kändes det som att alla hade bf snart men så är det ju inte. Dessutom kände jag från början att man här inne varit med om samma sak så jag kände att det är ju jättelångt bort så är det MIN tur med!

Happi: ÅH vad mysigt med nybäddad säng!!!!! LÄngtar tills jag också kan göra det typ i juli

Ph synd att man inte bor där då. Vi behöver egentligen inget till bebis MEN några saker. VI ska köpa ny bilstol till sonen när bebis kommer så vi kan vända på honom då. Han är ju 3,5 år då och det ryms inte 2 bakåtvända stolar i bilen plus att han börjar vara för stor.

Jag har varit på meandi klädparty ikväll. Fanns MYCKLET fint till bebis där. Blev bara en tröja till dottern eftersom jag gillar att shoppa har de mycket kläder. Idag kläckte maken ur sig att bebis kanske inte behöver några kläder eftersom vi redan har så mycket.... Ehhh bebis kanske inte behöver så mycket kläder MEN jag SKA köpa lite nytt ändå. Första kläderna måste ju vara unika och nya för bebis liksom

• Smålands jänta i storstaden

Happi: jag ska kolla med läkaren på måndag om magen, råkade köra in magen i ett bord när vi var ute och käkade förra veckan, märkte det när vi skulle gå och hade värsta jacket där då. Inte så kul, men ner till där har jag allt känsel, bara på huden det sitter.

Jag kör oxå nästan bara via appen, ibland funkar det bra, ibland hör den som den vill. Ibland via surfen men sällan, har inte heller ändrat några inställningar.

• Happiness
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-02-17 20:42:47 följande:
    Happi: jag ska kolla med läkaren på måndag om magen, råkade köra in magen i ett bord när vi var ute och käkade förra veckan, märkte det när vi skulle gå och hade värsta jacket där då. Inte så kul, men ner till där har jag allt känsel, bara på huden det sitter.

Jag kör oxå nästan bara via appen, ibland funkar det bra, ibland hör den som den vill. Ibland via surfen men sällan, har inte heller ändrat några inställningar.
    Ajajaj...låter som det skulle gjort så fruktansvärt ont. kan det vara så att huden är så utspänd så receptorerna inte fungerar. Smärtan kan inte överföras från huden upp till huvudet...Spekulationer. Bra att du ska fråga.

Men vad är appen Småland?...kan inte sånt här.
  • MCT79
    Happiness skrev 2011-02-17 20:25:10 följande:
    MCT79: Här är den rosa lilla saken

Haha vad stökigt det ser ut...tidning på golvet. Sen var det ju en miss att jag bara har ett spjälsängsskydd. Men, men....
    Gud vilken söt! MysPys!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma