• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • kajsalisa

Happi; vet inte vad du har för mobil, men på iPhone i alla fall så har FL en applikation man kan ladda ner. Då är det bara att söka på Familjeliv. Har du

• Smålands jänta i storstaden

Happi: kan mycket väl vara som du säger för magen hade ju vuxit 3cm på fre-mån.

Appen behöver du en Ipone eller android mobil för att kunna ladda ner. Vad har du för telefon?

• kajsalisa

Knäpptelefon! Skulle skriva att om du inte har en mobil som är hyfsat ny så kan jag nog inte hjälpa dig. Inget bra på tekniska saker...

• telgebo
    Längtan efter liten skrev 2011-02-17 18:00:40 följande:
    nej nej nej så får du inte känna.. du är precis lika välkommen in i snacket som oss andra... vi kan lägga oss lite om du vill?
    Förlåt om jag verkade bitter, men så är det inte. Tyckte bara det var lite jobbigt för mig att läsa om allas upplevelser inför sina förlossningar och så när jag är så långt ifrån och kände ingen direkt gemenskap och osedd här inne, men jag menar absolut inget illa utan unnar er alla detta så mycket.
    sugarrush skrev 2011-02-17 18:11:13 följande:
    Jag tycker ingen ska "lägga sig". Alla har lila stor rätt att skriva i tråden.
    Igår råkade det vara du, Telgobo, som behövde stöd och skrev mycket, och vi var många som försökte stötta dig och hjälpa. Alla förstod hur jobbigt du hade det och brydde sig om dig och försökte hjälpa.
    Och idag råkar det vara BF-gänget som skriver mest, och som peppar varandra inför förlossningen. Jag förstår dem också, de står ju inför en av livets största upplevelser, att föda barn! En dag befinner vi oss där också, och då kommer vi förmodligen vilja skriva i tråden om det vi också...

Hur mår du idag Telgebo, känns det lite bättre?
    Du har rätt och jag är så tacksam att ni finns här och för allt stöd jag fick av er underbara tjejer igår när jag mådde så dåligt.

Idag känns det som jag verkligen är gravid, mår illa och är sjukt trött och var nära på att lägga mig vid 19.30 och när hände det senast? När jag var barn eller sjuk för länge länge sedan kanske.
    Gravid v.4+4 BF 24/10
  • telgebo
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-02-17 19:19:12 följande:
    NI SOM BOR I/NÄRHETEN AV STOCKHOLM REKOMENDERAR JAG ATT ÅKA TILL BABYLAND BARKABY! 50-70% PÅ ALLT, DE SKA BYGGA OM. de hade massor kvar idag men vi har ju redan det mesta och höggravid och trångt är inte riktigt min melodi just nu så det blev bara 1 solskydd till vagnen.
    Lite långt till Barkarby för min del och v.4+4 känns lite för tidigt att handla till bebis, men annars så skulle jag nog ha passat på. Tack för tipset ändå.
    Gravid v.4+4 BF 24/10
  • telgebo
    needtobreathe skrev 2011-02-17 20:20:51 följande:
    .... Det där känns ganska onödigt faktiskt. Det här är ju en tråd för alla, nyplussade som personer nära BF. Vi har alla varit där i början och nojat och skrivit om det, samtidigt som de som då gått längre stöttat och peppat med sina erfarenheter. Hur kan man känna sig utstött då? Igår behövde du stöd och fick det av oss härinne, ska vi nära BF då känna oss utstötta för ni nyplussade skriver om er oro? Det går ju inte ihop? Den här är som sagt till för ALLA och alla är lika välkomna!

Man kan ju inte rikta fokus mot enbart ett ämne i en tråd som är såpass "bred".. här existerar oro för mf i början, för blödningar, senare för för liten bebis, för att man inte känner sparkar en dag.. osv..

Upp me hakan nu o visa lite go! {#emotions_dlg.flower} Vare sig vi är nyplussade eller nära BF finns vi här för VARANDRA! Genom all oro, frustration, ilska och uppgivenhet - och tillslut lycka! I med och motgång.
    Menade inget illa, men kände mig lite förbisedd bara. Jag kan förklara mer i din inbox om du vill.
    Gravid v.4+4 BF 24/10
  • mallanis

Happi- så sött!  åhh snart kommer hon!

Småland- Aj då lät ju inte helt bra! Tänka sig som skrevs tidigare i tråden att din klimp ville titta ut tidigare men nu verkar bebis vara nöjd med livet där inne =)

Telgebo- Bra att du är vid bättre mod och känner dig ordentligt gravis idag! Vi är ju alla i olika stadier i graviditeten men hoppas att vi alla kan känna att vi får plats här i tråden. Visst kan det kännas långt bort när man är nyplussad men det gäller ju att ge och ta. Vi har ju alla gått samma väg och jag har iaf känt att det är super med dem som redan har gått igenom det man själv känner till och från och när man behöver kloka råd eller en spark i baken så finns de här ;)  För min del kan ju säga att jag litar mer på töserna i den här tråden än min BM ;)

Ego- Här är hela magen ÖM jag känner inte alls igen det ni beskriver om domning (tyvärr ;) just idag )  känns som om jag har träningsvärk. När började era SD är det kanske det jag har haft i natt och känner mig lite öm? Eller bara magmusklerna som ger "vika" för bebis?

Tredje gången gillt!?
  • Marlyn

Happiness: En Kitty-säng? Min dottern hade varit besatt av sängen om vi fixat en kittysäng... bra gjort! och fint =)

Prommis: Självklart MÅSTE man köpa nya "första dagen"-kläder till nya bebben.

Tegelbo: Va härligt att du känner dig gravid, det är ju alltid ett bra tecken, jag håller tummar och tår för att allt ska gå bra =)

Ego: Idag kom det 2 små blodklumpar/slemklumpar och det at ju inte bra... sålänge jag känner mig gravid, inte har ont eller mer klumpar kommer så är jag gravid tills motsatsen bevisats, tyvärr så tror jag inte att bebis vill vara hos oss denna gång heller. Jag känner mig varm i ansiktet, molvärk och dimmig i huvudet precis som att jag sover trots att jag är klarvaken, mysko. Dottern har kommit in på toan och sett blodet (som nu är rikligt och blodrött) och hennes kommentar har varit: -"oj oj oj!".
    Kl: 10 ska jag ringa gyn.mottagningen för att beställa tid till fredag nästa vecka, då ska ju hjärtat picka... eller inte.
    Hatar detta.

• MCT79
    Marlyn skrev 2011-02-18 09:20:53 följande:
    Happiness: En Kitty-säng? Min dottern hade varit besatt av sängen om vi fixat en kittysäng... bra gjort! och fint =)

Prommis: Självklart MÅSTE man köpa nya "första dagen"-kläder till nya bebben.

Tegelbo: Va härligt att du känner dig gravid, det är ju alltid ett bra tecken, jag håller tummar och tår för att allt ska gå bra =)

Ego: Idag kom det 2 små blodklumpar/slemklumpar och det at ju inte bra... sålänge jag känner mig gravid, inte har ont eller mer klumpar kommer så är jag gravid tills motsatsen bevisats, tyvärr så tror jag inte att bebis vill vara hos oss denna gång heller. Jag känner mig varm i ansiktet, molvärk och dimmig i huvudet precis som att jag sover trots att jag är klarvaken, mysko. Dottern har kommit in på toan och sett blodet (som nu är rikligt och blodrött) och hennes kommentar har varit: -"oj oj oj!".
    Kl: 10 ska jag ringa gyn.mottagningen för att beställa tid till fredag nästa vecka, då ska ju hjärtat picka... eller inte.
    Hatar detta.
    Usch... hur långt gången är du? Det finns ju exempel på de här inne som blött rätt mycket och allt har gått bra ändå. Håller mina tummar för dig!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma