• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • rontgensyrran

Kan även rekommendera min egen barnkammarbok. Som är en rolig och bra fylla-i bok om bebis. Sen finns det ju även andra böcker som jag själv skulle vilja ha. Det är farmor och farfars bok och mormor och morfarsbok. Om dem och deras uppväxt och så...en sån hade jag gärna haft från mina mor-farföräldrar.

• Marlyn

Tegelbo: Jag ska in på tisdag och kolla VUL. Hur långt har du gått? Har du funderat på att ta ett VUL?

Jag har 2 tester kvar så det blir test imorgon och på måndag.

• needtobreathe

Fyfan vilken jävla morgon. Hade massor av SD igår o idag vaknade jag o kaskadkräktes rakt ut. Puh!

Telgebo; Jag har varit sjukt varannan vecka sen i början me diverse skit, haft hög feber o grejer också (i början + senare) och som andra sagt, håll ba koll på tempen :) Drick mycket vätska o ta det lugnt.

• Muffe

Imorgon tror jag att jag ska ner på stan och köpa saker som är bra att ta vid skötbordet... lite tidigt kanske men gud så coolt att köpa sitt första blöjpaket här i livet Vilka blöjor är bäst?

• rontgensyrran
    Muffe skrev 2011-02-18 11:49:29 följande:
    Kollar gärna på bilderna i ditt galleri.

Jag har försökt skriva ner lite om sparkar, illanående osv men det blir väldigt kortfattat... har du skrivit mycket alltså och vad skriver du då?
    Mycket och mycket...några rader iaf. Hur jag mår och vilka syptom. Tankar om graviditeten. Om jag har vart hos bm och sånt. Vet inte om du kan se vad jag har skrivit nu när jag har lagt till dig....graviditeten är vslutad men man ska kunna trycka så man får upp den ändå. Alla bilder jag tog finns inte i mitt galleri men några iaf. Du är tillagd :)
  • rontgensyrran
    telgebo skrev 2011-02-18 11:51:20 följande:
    Tänk att kroppen har räknat ut allt hur det måste gå till för att det ska bli bebis, rätt så fascinerande att kroppen har kommit på att om immunförsvaret är lite lågt så går det vägen men då blir mamman lite känsligare för infektioner, hi hi.

Undrar vilken vecka det är i och om det verkligen stämmer, vore coolt isf.

Jag ska ta det lugnt hela helgen och bara vara hemma, orkar ändå inget annat. Bara laga mat är som att driva ett helt företag och jag har inte haft att diska eller städa knappt denna vecka. Måste dock ta mig till stan och helghandla idag hur jag nu ska orka det. Ska även köpa graviditetstest idag och ha testfest senare idag´
    På tal om lågt immunförsvar blir det inte bättre efter förlossningen vill jag lova. När Ines var 1,5 fick jag maginfluensa. När hon var 4 v fick jag feber för att nu när hon är 8 v få förkylning. *suck* undrar när man kommer att pigga på sig och inte bli smittad av allt. Som tur är ammar jag delvis vilket jag tror är räddningen för att lilla Ines inte ska bli drabbad. Hon får låga doser av det genom bröstmjölken.
  • mallanis
    Muffe skrev 2011-02-18 11:55:03 följande:
    Imorgon tror jag att jag ska ner på stan och köpa saker som är bra att ta vid skötbordet... lite tidigt kanske men gud så coolt att köpa sitt första blöjpaket här i livet Vilka blöjor är bäst?
    libero de är miljömärka med svanen ;) (har ingen som helst aning om de är bra har aldrig köpt ett paket blöjor i  hela mitt liv) men miljömärkning  kan jag ;)

Tror du får ett startpaket från libero eller var det pampers? Om du går in på deras sida!
    Tredje gången gillt!?
  • telgebo
    Muffe skrev 2011-02-18 11:47:21 följande:
    mallanis, ja det var jag som hade läst det någonstans (man vet ju inte hur sant det är dock )
    Det gällde feber i v 8-9 ungefär och hade man det väntade man en pojk
    Jag är ju bara i v.4 så det är ju ett tag till v.8-9
    Muffe skrev 2011-02-18 11:48:11 följande:
    Allt över 37 ä väl feber?! Dock skulle jag inte ta alvedon i "onödan" om jag inte har långvarig feber, vem vet vad man kommer fram till om 10 år om alla dessa preparat
    Jag har ju haft 37,2 ett tag så då har jag feber redan nu då, men jag vet att man har högre kroppstemperatur som gravid.
    Jag tar sällan Alvedon men får jag feber som betraktar som feber över 38 iaf (sjukvården betraktar över också vid 38 som feber) så ska jag ta Alvedon nu för nu har jag en liten att tänka på också.
    Gravid v.4+5 BF 24/10
  • rontgensyrran
    Muffe skrev 2011-02-18 11:55:03 följande:
    Jag tycker helt klart libero, de är lite tjockare än pampers och klarar där med mer kiss i blöjan. Pampers blir så svampig och fuktig, samt nätet i den fastnade i Ines rumpa när hon bara bajsade lite. Men det är stor skillnad på storleken på blöjan, pampers är tunnare och smalare mellan skrevet.
  • telgebo

Grr skulle fått pengar idag så har de klantat sig så nu måste jag åka ner och fixa en massa, gissa hur lust jag har det på en skala mellan 1-10? Jag som skulle köpa graviditettest och längtat och planerat för det hela helgen samt köpa en massa mat som jag vart toksugen på hela veckan och så ska det skita sig. Få 200 till mat känns inte kul och skämma ut sig med i kassan och räkna ut på öret vad man lägger i korgen, nej tack.

Gravid v.4+5 BF 24/10
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma