• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Marlyn

Enligt mig är jag på v. 5+1 och enligt bm är jag på 5+3.
    Jag har precis pratat med gyn... fick en tid redan på tisdag. Är sååå nervös. Hjärtat börjar picka på måndag, vi får se vad som händer innan dess, men det känns inte bra tråkigt nog.

• mallanis
    Marlyn skrev 2011-02-18 10:32:58 följande:
    Jag har precis pratat med gyn... fick en tid redan på tisdag. Är sååå nervös. Hjärtat börjar picka på måndag, vi får se vad som händer innan dess, men det känns inte bra tråkigt nog.
    Uch! Men bra att du fått tid iaf, håller tummarna för att det bara en är skrämselblödning! {#emotions_dlg.flower}
    Tredje gången gillt!?
  • MCT79
    Marlyn skrev 2011-02-18 10:32:58 följande:
    Jag förstår att du är orolig... det hade jag med varit. Skönt att väntan inte blir så lång nu då, jag håller mina tummar för dig!
  • Muffe

Är de någon här inne som gjort ett gravidalbum med gravidbilder för att spara och är det ngt som är kul för barnet senare tror ni?
    Jag tror jag hade velat att min mamma hade någon bild på sig som gravid men då var det inte så inne att fota sig själv. Vi har nu tagit rätt mycket bilder å det blir ju så fint i t ex svartvitt. kanske man skulle ge sig på att pyssla ihop ett litet album!!

• MCT79
    Muffe skrev 2011-02-18 10:51:14 följande:
    Är de någon här inne som gjort ett gravidalbum med gravidbilder för att spara och är det ngt som är kul för barnet senare tror ni?
    Jag tror jag hade velat att min mamma hade någon bild på sig som gravid men då var det inte så inne att fota sig själv. Vi har nu tagit rätt mycket bilder å det blir ju så fint i t ex svartvitt. kanske man skulle ge sig på att pyssla ihop ett litet album!!
    Det skulle jag absolut göra! Jag fotograferar ju massor och även min sambo så min plan är att ta massor med foton. Barnet kanske inte uppskattar det massor som barn men när de blir vuxna /får egna barn tror jag absolut!
  • mallanis
    Nej det har jag inte gjort men visst vore det kul!! Min syster är 9 år äldre och där finns allt filmer, bebisbok och allt är så ifyllt!  Men när jag föddes så finns inte så mycket sparat, tyckte det var oerhört trist när jag var liten att inget fanns. ;) 
     Jag har samma funderingar har ju ett par bilder på magen i olika veckor det kan ju vara kul, samt böcker vi köpt och förberedelser inför bebis ankomst (bland annat tänkte vi ta kort på före och efter i barnrummet. Sen skulle jag vilja ha en fotosession med bilder på oss och magen. Jag köpte en bok där jag tänkte skriva om graviditeten men den gapar tom ;) tror mer på en fotobok !
    Tredje gången gillt!?
  • telgebo
    Marlyn skrev 2011-02-18 09:20:53 följande:
    Happiness: En Kitty-säng? Min dottern hade varit besatt av sängen om vi fixat en kittysäng... bra gjort! och fint =)

Prommis: Självklart MÅSTE man köpa nya "första dagen"-kläder till nya bebben.

Tegelbo: Va härligt att du känner dig gravid, det är ju alltid ett bra tecken, jag håller tummar och tår för att allt ska gå bra =)

Ego: Idag kom det 2 små blodklumpar/slemklumpar och det at ju inte bra... sålänge jag känner mig gravid, inte har ont eller mer klumpar kommer så är jag gravid tills motsatsen bevisats, tyvärr så tror jag inte att bebis vill vara hos oss denna gång heller. Jag känner mig varm i ansiktet, molvärk och dimmig i huvudet precis som att jag sover trots att jag är klarvaken, mysko. Dottern har kommit in på toan och sett blodet (som nu är rikligt och blodrött) och hennes kommentar har varit: -"oj oj oj!".
    Kl: 10 ska jag ringa gyn.mottagningen för att beställa tid till fredag nästa vecka, då ska ju hjärtat picka... eller inte.
    Hatar detta.
    Usch tycker så synd om dig som blöder och jag håller alla mina tummar för dig att det ser fint ut när du ska på VUL, hoppas du får en tid så fort som möjligt. Ovissheten är alltid värst.

Men jag tycker ändå att dina symtom låter lovande.
    Gravid v.4+5 BF 24/10
  • telgebo
    Åhh jag skulle göra ett om jag bara hade en kamera vilket jag inte har.

Jag tror garanterat att barnet kan vara intresserad som lite äldre att se kort på din mage när barnet låg däri och även kort på barnet som nyfödd och under bebistiden som 1 åring, dop kalas osv.
    Gravid v.4+5 BF 24/10
  • telgebo

Jag känner mig gravid, sjukt trött, varmare, riktigt större bröst som är mjukare och ömma och varma, men nu tjejer måste jag fråga er.

Igår började jag känna av halsen, det är ömt när jag sväljer och jag är ganska snorig och när jag snyter kommer lite blod ur näsan. Hur är det med förkylning såhär när man är nygravid? Inget bra va? Fan att man ska bli förkyld nu också. Förra gången så var jag tokförkyld och det gick ju käpprätt åt helvete då så nu kommer ju oron att det ska bli MA igen pga förkylning om jag nu blir det. Känner mig inte jättedåliig men är så galet trött så jag egentligen helst bara vill sova hela dagarna.

Gravid v.4+5 BF 24/10
  • Muffe

Ett lätt förkylning så där i början har nog absolut ingen skada på ett ev foster!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma