• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Evve81

Pinklove: Det är ju bra att ha funderat lite innan. Jag har med mina 2 tänkt att de som jobbar på förlossningen har ju det som sitt jobb så jag har utgått ifrån att de kan hjälpa mig med ev smärtlindring. NU har jag bara haft lustgas till mina 2. Nåt jag till andra barnet skrev med var att jag vägrar bli sydd efteråt UTAN bedövning. MEd dottern höll de på rätt länge och utan bedövning med orden. Du som nyss fött barn är ju bedövad redan..... Kan säga att det var det värsta på hela förlossningen jag har kunnat nita den BM!

Telge: Jag hoppas på en sval sommar inte med regn men inte jättevarm. Känns ju inte så kul att vara höggravid hela sommaren måste jag säga. URK

• Längtan efter liten

blir man sydd UTAN bedövning? ooooh shit! Då hoppas jag att jag slipper bli sydd denna gången också..

Längtan efter liten är stor
  • rontgensyrran
    Längtan efter liten skrev 2011-02-20 09:47:35 följande:
    blir man sydd UTAN bedövning? ooooh shit! Då hoppas jag att jag slipper bli sydd denna gången också..
    Jag fick bedövning men läkaren höll på så länge att att den slutade funka. Men jag tyckte inte det var så farligt ändå och han hade inte mycket kvar, så jag sket i att ta ny bedövning. Men det är inget val barnmorksan ska ta utan en själv! Min förlossning var ju tyvärr sååå mycket värre, hade kunnat bli sydd i timmar utan bedövning hellre än gå igenom samma förlossning igen. Hoppas det är som de flesta säger att det blir bättre andra gången man föder. Är så avundsjuk på de som klämmer ut de små på bara några timmar. Det är tur att man glömmer så snabbt hur det var.
  • telgebo

Vid min förra förlossning blev jag sydd utan bedövning med orden di har ju nyss fött barn och det gör ondare än att sy 2 stygn. I helvete heller, det gjorde 1000 ggr ondare, nästa gång ska jag ha bedövning om det bara ska sy ska sticka en liten nål i mitt underliv.

Idag mår jag deppigt och känner mig rädd orolig och ledsen. Jag är rädd att pappan till barnet kommer att sätta igång mmed hotelser nu och försöka tjata sig till att jag ska göra abort.

Gravid v.5+0 BF 24/10
  • Längtan efter liten
    rontgensyrran skrev 2011-02-20 09:52:32 följande:
    Jag fick bedövning men läkaren höll på så länge att att den slutade funka. Men jag tyckte inte det var så farligt ändå och han hade inte mycket kvar, så jag sket i att ta ny bedövning. Men det är inget val barnmorksan ska ta utan en själv! Min förlossning var ju tyvärr sååå mycket värre, hade kunnat bli sydd i timmar utan bedövning hellre än gå igenom samma förlossning igen. Hoppas det är som de flesta säger att det blir bättre andra gången man föder. Är så avundsjuk på de som klämmer ut de små på bara några timmar. Det är tur att man glömmer så snabbt hur det var.
    usch hade du en jävlig förlossning... jag lider verkligen med dig..
    jag hade en jätte jätt förlossning och är på så sätt lite rädd att denna ska bli tvärtom... :(
  • Längtan efter liten
    telgebo skrev 2011-02-20 09:53:26 följande:

Vid min förra förlossning blev jag sydd utan bedövning med orden di har ju nyss fött barn och det gör ondare än att sy 2 stygn. I helvete heller, det gjorde 1000 ggr ondare, nästa gång ska jag ha bedövning om det bara ska sy ska sticka en liten nål i mitt underliv.

Idag mår jag deppigt och känner mig rädd orolig och ledsen. Jag är rädd att pappan till barnet kommer att sätta igång mmed hotelser nu och försöka tjata sig till att jag ska göra abort.

usch, jag hade slagit ner henne, allvarligt!

och du vännen, men tanke på pappan så behöver han inte vara "pappa" heller..
    det kan du minsann hälsa honom...
    Han behöver inte skriva på några papper alls utan överlåta all den kärlek som ett barn ger till dig...
    idiot till kille får jag lov att säga...
  • telgebo

Jag är katastrof i magen, jag är så lös och när jag torkade mig så jag ljusrött blod och fick panik och ont i magen direkt, men där var där bak. Fy vad rädd jag hann bli och är fortfarande. Det ondai magen har gått över. Man varför är jag så lös? har inget minne av att jag var så här katastrof när jag var gravid för utan förstoppad från start.

Gravid v.5+0 BF 24/10
  • Längtan efter liten
    telgebo skrev 2011-02-20 10:03:06 följande:
    Jag är katastrof i magen, jag är så lös och när jag torkade mig så jag ljusrött blod och fick panik och ont i magen direkt, men där var där bak. Fy vad rädd jag hann bli och är fortfarande. Det ondai magen har gått över. Man varför är jag så lös? har inget minne av att jag var så här katastrof när jag var gravid för utan förstoppad från start.
    du kanske ska kolla upp det?
    blöder du fort.f där fram så att säga?
  • telgebo
    Längtan efter liten skrev 2011-02-20 09:59:22 följande:
    usch, jag hade slagit ner henne, allvarligt!

och du vännen, men tanke på pappan så behöver han inte vara "pappa" heller..
    det kan du minsann hälsa honom...
    Han behöver inte skriva på några papper alls utan överlåta all den kärlek som ett barn ger till dig...
    idiot till kille får jag lov att säga...
    Han måste ju skriva på faderskapet det är så det fungerar i Sverige, har läst att det kan sluta med att polisen hämtar honom för faderskap och provtagning och jag vet att han är pappa till barnet, jag vill inte att ska bli en massa problem och ännu jobbigare än vad det redan är. Jag vill kunna njuta av min graviditet och inte behöva tänka på vad han kan ställa till med för djävulskaper. Vill man inte ha barn borde han ha tänkt på det innan han låg med mig utan att skydda sig och inte heller tro att alla kvinnor äter p-piller som han trodde att jag gjorde och frågade mig om efter vi hade haft sex redan.
    Gravid v.5+0 BF 24/10
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma