• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • sugarrush

Jag blöder varje gång jag bajsar, men bara där bak, så då är det ju ingen fara. Det har jag gjort sedan v.5. Man får ju som sagt lite tarmproblem som gravid.
    Du har väl aldrig blött där fram telgebo? Isf är det ju ingen fara.

Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    telgebo skrev 2011-02-20 10:07:51 följande:
    Vill man inte ha barn borde han ha tänkt på det innan han låg med mig utan att skydda sig och inte heller tro att alla kvinnor äter p-piller som han trodde att jag gjorde och frågade mig om efter vi hade haft sex redan.
    Sade du till honom att du åt p-piller?
    Fjärde gången gillt?
  • MCT79

Jag är också gasig och lös i magen Telge, jag är hård normalt och är rätt glad att jag inte blev ännu hårdare. Min tid kommer nog! ;)

• telgebo
    Längtan efter liten skrev 2011-02-20 10:06:30 följande:
    du kanske ska kolla upp det?
    blöder du fort.f där fram så att säga?
    Nä jag har inte kollat upp det, hände nyss och det blödde där bak när jag torkade mig och gången däpå när jag torkade mig så var det inget men ont i magen hade jag, men det gick över när jag reste på mig för att tvätta händerna

Ska ringa barnmorskan imorgon och passa på att fråga om detta med typ diarré ibörjan av graviditeten. Jag känner mig inte dålig i magen så men när det väl ska göras nr 2 så är det alltid så löst och så har det varit nu några dagar innan jag testade + så man blir lätt så orolig.

Dessutom har alla symtom försvunnit idag och igår mådde jag så illa så nu börjar man ställa in sig på att man ska genomgå samma sak igen, ett nytt MA. Men jag blöder inte och har inte ont men känner mig inte gravid.
    Gravid v.5+0 BF 24/10
  • telgebo
    sugarrush skrev 2011-02-20 10:09:11 följande:
    Jag blöder varje gång jag bajsar, men bara där bak, så då är det ju ingen fara. Det har jag gjort sedan v.5. Man får ju som sagt lite tarmproblem som gravid.
    Du har väl aldrig blött där fram telgebo? Isf är det ju ingen fara.
    Nej jag har aldrig blött från underlivet (slidan) denna graviditet utan det är bara i samband med att jag bajsar som det kommer lite ljusrosa eller rött blod där bak, det svider ju en del när jag bajsar också trots att det är löst.

Har absolut inget minne av att jag var såhär lös i magen när jag var gravid förr utan hård hela tiden då tarmarna slappnar av och sväller ibörjan av graviditeten. Jag är ju i.5 nu så jag tycker väl att tarmarna borde fungera som dom gjorde när jag var gravid förr.
    Gravid v.5+0 BF 24/10
  • MCT79
    telgebo skrev 2011-02-20 10:11:40 följande:
    Nä jag har inte kollat upp det, hände nyss och det blödde där bak när jag torkade mig och gången däpå när jag torkade mig så var det inget men ont i magen hade jag, men det gick över när jag reste på mig för att tvätta händerna

Ska ringa barnmorskan imorgon och passa på att fråga om detta med typ diarré ibörjan av graviditeten. Jag känner mig inte dålig i magen så men när det väl ska göras nr 2 så är det alltid så löst och så har det varit nu några dagar innan jag testade + så man blir lätt så orolig.

Dessutom har alla symtom försvunnit idag och igår mådde jag så illa så nu börjar man ställa in sig på att man ska genomgå samma sak igen, ett nytt MA. Men jag blöder inte och har inte ont men känner mig inte gravid.
    Mina symtom kommer också och går.. jag tror det är helt normalt i början innan man kommer upp i högre hcg-nivåer...
  • 3 barns mamma84
    Längtan efter liten skrev 2011-02-20 09:47:35 följande:
    blir man sydd UTAN bedövning? ooooh shit! Då hoppas jag att jag slipper bli sydd denna gången också..
    Nej det blir man inte man passar på att fixa allt medans mamman har lokalbedövningen
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • telgebo
    sugarrush skrev 2011-02-20 10:10:16 följande:
    Sade du till honom att du åt p-piller?
    Nej, han frågade några minuter efter vi hade haft sex om jag åt p-piller och jag svarade nej det gör jsg inte. Han sa inget om det.

Vi har inte haft kontakt efter det, jag var inte hjans typ som han så fint sa till mig, men ligga med mig gick tydligen bra och nu tycker han att jag ska abort annars är jag helt sjuk i huvudet för han vill inte ha nåt med mig att göra skrev i ett mail till mig inatt.
    Gravid v.5+0 BF 24/10
  • 3 barns mamma84
    telgebo skrev 2011-02-20 10:03:06 följande:
    Jag är katastrof i magen, jag är så lös och när jag torkade mig så jag ljusrött blod och fick panik och ont i magen direkt, men där var där bak. Fy vad rädd jag hann bli och är fortfarande. Det ondai magen har gått över. Man varför är jag så lös? har inget minne av att jag var så här katastrof när jag var gravid för utan förstoppad från start.
    har du hemorojder ?
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • telgebo
    MCT79 skrev 2011-02-20 10:11:16 följande:
    Jag är också gasig och lös i magen Telge, jag är hård normalt och är rätt glad att jag inte blev ännu hårdare. Min tid kommer nog! ;)
    Jag är också mer hård normalt men inte nu.
    Gravid v.5+0 BF 24/10
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma