• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • 3 barns mamma84
    telgebo skrev 2011-02-20 10:18:13 följande:
    Nej, han frågade några minuter efter vi hade haft sex om jag åt p-piller och jag svarade nej det gör jsg inte. Han sa inget om det.

Vi har inte haft kontakt efter det, jag var inte hjans typ som han så fint sa till mig, men ligga med mig gick tydligen bra och nu tycker han att jag ska abort annars är jag helt sjuk i huvudet för han vill inte ha nåt med mig att göra skrev i ett mail till mig inatt.
    Skit i honom !
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • sugarrush
    telgebo skrev 2011-02-20 10:18:13 följande:
    Nej, han frågade några minuter efter vi hade haft sex om jag åt p-piller och jag svarade nej det gör jsg inte. Han sa inget om det.

Vi har inte haft kontakt efter det, jag var inte hjans typ som han så fint sa till mig, men ligga med mig gick tydligen bra och nu tycker han att jag ska abort annars är jag helt sjuk i huvudet för han vill inte ha nåt med mig att göra skrev i ett mail till mig inatt.
    Störd kille!
    Men skit i honom! Njut av bebisen själv istället! Det skulle jag gjort om jag vore du.
    Fjärde gången gillt?
  • telgebo
    MCT79 skrev 2011-02-20 10:16:06 följande:
    Mina symtom kommer också och går.. jag tror det är helt normalt i början innan man kommer upp i högre hcg-nivåer...
    Jag blir helt knäpp. I förrgår när jag testade 3+ på CB digital och hade väntat mig gravid 2-3 så sa alla att jag höga HCG nivåer så därför gravid 3+ och nu att symtomen pendlar innan man kommer upp i högre graviditetshormoner.

Jag har känt mig så gravid och så plötsligt har illamåendet, kissnödigheten och dom ömma brösten försvinnut och jag känner mig inte gravid alls längre. Usch nu måste jag bara få ett VUL helst denna vecka som kommer, men det är för tidigt va? Jag är v.5+0 idag.
    Gravid v.5+0 BF 24/10
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-20 10:18:39 följande:
    har du hemorojder ?
    Nej det tror jag inte. Känner inget sånt när jag torkar mig iaf. Gör inte ont när jag bajsar utan svider lätt när jag har gjort det men försvinner fort.
    Gravid v.5+0 BF 24/10
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-20 10:19:43 följande:
    Skit i honom !
    Kan ju inte det, måste ju berätta vem pappan är när papprena ska skrivas på och jag vill inte höra av nån myndighet att jag har ignorerat honom och gjort fel. Jag har tom glömt hans namn då jag trodde att jag och han aldrig skulle behöva ha kontakt nåt mer då han sa att vi hade inget att tillföra varann och jag inte var hans typ, för blyg enligt honom.
    Gravid v.5+0 BF 24/10
  • telgebo
    sugarrush skrev 2011-02-20 10:22:31 följande:
    Störd kille!
    Men skit i honom! Njut av bebisen själv istället! Det skulle jag gjort om jag vore du.
    Såklarrt jag njuter men jag kan inte bara skita i pappan utan jag måste göra det som krävs av mig som mamma så jag inte får höra nåt skit av nån myndighet sedan när papper på faderskap ska skrivas på och bli sedd som att jag varit oansvarig som först legat med en kille och sedan uteslutit honom och inte kontaktat honom om att jag ens är gravid och att han är pappa till barnet.
    Gravid v.5+0 BF 24/10
  • MCT79
    telgebo skrev 2011-02-20 10:23:38 följande:
    Jag blir helt knäpp. I förrgår när jag testade 3+ på CB digital och hade väntat mig gravid 2-3 så sa alla att jag höga HCG nivåer så därför gravid 3+ och nu att symtomen pendlar innan man kommer upp i högre graviditetshormoner.

Jag har känt mig så gravid och så plötsligt har illamåendet, kissnödigheten och dom ömma brösten försvinnut och jag känner mig inte gravid alls längre. Usch nu måste jag bara få ett VUL helst denna vecka som kommer, men det är för tidigt va? Jag är v.5+0 idag.
    Mina symtom har också kommit och gått Telge.... googla lite så ser du att det är normalt det också..

Läs här www.niomanader.se/content.asp Där finns en tydlig tabell om vilka enorma variationer i HCG man kan ha första veckorna!
    Hela förra veckan hade jag inga symtom på förmiddagarna, brösten var helt oömma och jag klämde men kände inte ett skit. Superorolig blir man men varje eftermiddag kom det smygande för att vara rejält ömma när det var dags att sova (såklart....) på morgonen var det borta igen...

Jag tror inte att ett VUL i 5+0 kommer ge mig nått annat än mer oro....
  • 3 barns mamma84
    telgebo skrev 2011-02-20 10:27:41 följande:
    Kan ju inte det, måste ju berätta vem pappan är när papprena ska skrivas på och jag vill inte höra av nån myndighet att jag har ignorerat honom och gjort fel. Jag har tom glömt hans namn då jag trodde att jag och han aldrig skulle behöva ha kontakt nåt mer då han sa att vi hade inget att tillföra varann och jag inte var hans typ, för blyg enligt honom.
    Vet vad du går igenom
  • MCT79
    telgebo skrev 2011-02-20 10:27:41 följande:
    Du kan ju också bara säga att du inte vet vem pappan är... ett one-night stand och du uppfattade inte hans namn... Vill han inte så vill han inte..
  • 3 barns mamma84
    telgebo skrev 2011-02-20 10:23:38 följande:

Var någonstans i Sthlm ska du göra Vul ?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma