• MCT79

Plus igen efter mf/ma

Får jag också se Happiness?

• MCT79
    Happiness skrev 2011-02-17 17:01:59 följande:
    Tack...nu måste det bara bli en flicka också.
    Ohh jag vill också se sängen! plllllzzzz!
  • MCT79

Såg den rean Smålandsjänta! Känns lite tidigt för min del bara! ;)

• MCT79
    Happiness skrev 2011-02-17 20:25:10 följande:
    MCT79: Här är den rosa lilla saken

Haha vad stökigt det ser ut...tidning på golvet. Sen var det ju en miss att jag bara har ett spjälsängsskydd. Men, men....
    Gud vilken söt! MysPys!
  • MCT79
    Marlyn skrev 2011-02-18 09:20:53 följande:
    Happiness: En Kitty-säng? Min dottern hade varit besatt av sängen om vi fixat en kittysäng... bra gjort! och fint =)

Prommis: Självklart MÅSTE man köpa nya "första dagen"-kläder till nya bebben.

Tegelbo: Va härligt att du känner dig gravid, det är ju alltid ett bra tecken, jag håller tummar och tår för att allt ska gå bra =)

Ego: Idag kom det 2 små blodklumpar/slemklumpar och det at ju inte bra... sålänge jag känner mig gravid, inte har ont eller mer klumpar kommer så är jag gravid tills motsatsen bevisats, tyvärr så tror jag inte att bebis vill vara hos oss denna gång heller. Jag känner mig varm i ansiktet, molvärk och dimmig i huvudet precis som att jag sover trots att jag är klarvaken, mysko. Dottern har kommit in på toan och sett blodet (som nu är rikligt och blodrött) och hennes kommentar har varit: -"oj oj oj!".
    Kl: 10 ska jag ringa gyn.mottagningen för att beställa tid till fredag nästa vecka, då ska ju hjärtat picka... eller inte.
    Hatar detta.
    Usch... hur långt gången är du? Det finns ju exempel på de här inne som blött rätt mycket och allt har gått bra ändå. Håller mina tummar för dig!
  • MCT79
    Marlyn skrev 2011-02-18 10:32:58 följande:
    Enligt mig är jag på v. 5+1 och enligt bm är jag på 5+3.
    Jag har precis pratat med gyn... fick en tid redan på tisdag. Är sååå nervös. Hjärtat börjar picka på måndag, vi får se vad som händer innan dess, men det känns inte bra tråkigt nog.
    Jag förstår att du är orolig... det hade jag med varit. Skönt att väntan inte blir så lång nu då, jag håller mina tummar för dig!
  • MCT79
    Muffe skrev 2011-02-18 10:51:14 följande:
    Är de någon här inne som gjort ett gravidalbum med gravidbilder för att spara och är det ngt som är kul för barnet senare tror ni?
    Jag tror jag hade velat att min mamma hade någon bild på sig som gravid men då var det inte så inne att fota sig själv. Vi har nu tagit rätt mycket bilder å det blir ju så fint i t ex svartvitt. kanske man skulle ge sig på att pyssla ihop ett litet album!!
    Det skulle jag absolut göra! Jag fotograferar ju massor och även min sambo så min plan är att ta massor med foton. Barnet kanske inte uppskattar det massor som barn men när de blir vuxna /får egna barn tror jag absolut!
  • MCT79
    Mamma till W skrev 2011-02-18 11:43:23 följande:
    MCT: Stort GRATTIS!!! 1010 är ett bra datum.. Jag lovar! ;) Nu blir det bebis!
    Hahahah, yähhh! ;)  Fan vi som var gravida samtidigt och nu är jag ändå ett år efter dig! EXAKT! ;)
  • MCT79
    telgebo skrev 2011-02-18 12:03:11 följande:
    Jag är ju bara i v.4 så det är ju ett tag till v.8-9
    Muffe skrev 2011-02-18 11:48:11 följande:
    Allt över 37 ä väl feber?! Dock skulle jag inte ta alvedon i "onödan" om jag inte har långvarig feber, vem vet vad man kommer fram till om 10 år om alla dessa preparat
    Jag har ju haft 37,2 ett tag så då har jag feber redan nu då, men jag vet att man har högre kroppstemperatur som gravid.
    Jag tar sällan Alvedon men får jag feber som betraktar som feber över 38 iaf (sjukvården betraktar över också vid 38 som feber) så ska jag ta Alvedon nu för nu har jag en liten att tänka på också.
    Normal kroppstemp hos människan är mellan 36,5-37,5... sen ligger en del lågt andra högre. Det som är viktigt är att jämföra med dig själv. Vad din konstanta temperatur är.
    Jag ligger normalt mellan 36,2-36,4 och är DÄCKAD när jag närmar mig 38, min mamma är likadan... medan min syrra är i stort opåverkad uppåt 38,5... Så.. jag skulle inte säga att 37,2 är feber om du haft det som gravid nu innan du blev snuvig. Nu är kanske 37,2 din normala grundtemp. :)  Hoppas jag inte rörde till det...
  • MCT79
    Mamma till W skrev 2011-02-18 12:23:29 följande:
    Ja och nu får du allt trycka ut liten mini 1010. :) eftersom det är ett sånt perfekt datum! 

Vi har ju hoppat igång bebisverkstaden redan nu eftersom det tog tid förra gången och skulle det ta sig redan nu skulle det bli kring 111111, inte exakt men där omkring. haha. men vi har sagt att en 2012:a skulle sitta fint! :)
    Hahah det vore lite roligt....  101010 och 111111! hahhah!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma