• MCT79

Plus igen efter mf/ma

Kikar in och säger stort grattis till Alla nykomlingar! Underbart söta, får mig att längta ännu mer! Kram till er alla!!

• MCT79

Hjääälp! Kan ingen av er titta över till "andra sidan" Skäms och se om ni har nån lösning på mitt "dilemma"? :(

• MCT79

Hej tjejer!
    Tänkte bara säga att jag plussat och fortfarande är gravid... rekord tror jag... ;)  Igår var teststrecket starkare än kontrollstrecket så jag känner mig rätt positiv just nu... :)

Håller mig lite i "nyplussade" tråden..=)

• MCT79
    Muffe skrev 2011-02-06 19:36:59 följande:
    Välkommen MCT79, nu äntligen ska det väl bli bebis eller hur?
    Ja det vore väl själva faaan annars! Cool
  • MCT79
    Pancakes skrev 2011-02-09 15:16:54 följande:
    Jodå, det kommer gå jättebra! Det är ju inte riktigt samma sak :) Du kommer vara en jättebra mamma!

Men jag förstår tankarna. Jag kan också tänka "hjälp, hur ska detta gå???" Jag är inte särskilt barnkär och har aldrig ens tagit hand om andras barn och har inga småsyskon och har aldrig bytt blöjor eller såna saker. Är lite allmänt obekväm med små bebisar och vet inte riktigt vad jag ska göra med dem liksom, även om jag tycker de är jättesöta såklart. Men det får helt enkelt lösa sig! Jag antar att man kommer gilla sin egen i alla fall :)
    ÅÅHH kompis!! jag känner likadant!!  Vad gör man med dom??  :D
  • MCT79
    telgebo skrev 2011-02-15 11:15:09 följande:
    Känns skönt att veta att man inte är helt negativ idiot som känner sån rädsla och oro och målar fan på väggen, får man möter ju inte så mycket förståelse i dom oktobertrådar som finns här, känner ingen vidare gemenskap där det redan verkar ha bildats gäng och skrivs saker som det ska gå för dig x och mig y och alla andra lämnas utanför, vet att det inte ska tas personligt men jag tar det likt förbannat så att jaha det ska gå bra för dom alltså och skit för oss andra, tycker det är riktigt hänsynslöst att bara lyckönska bara 2 personer i en tråd och ignorera resten.
    Ska man överleva familjeliv får man se mellan fingrarna med sånt....man blir tokig annars. Jag har skitsvårt att hålla reda på alla i en tråd, det blir ren gröt i skallen. Så när jag önskar nån lycka till och glömmer en annan är det inte för att vara elak utan för att jag faktiskt gör just det. Glömmer.
    Ju mer aktiv man själv är och önskar lycka till, desto mer får man igen har jag märkt. :)

Smålandsjänt, jag har också haft äventyr med SL´s buss på morgonen. Vi hamnade i diket utanför coops centrallager.... kul! Fick vänta 20 minuter på buss tillbaka åt samma håll som jag kom från... nästan två timmar från det att jag lämnade hemmet är jag tillbaka hemma utan att ha lyckats ta mig till jobbet.... iböand är det inte roligt med halvtimmestrafik med pendeln... oh well. Semester idag då! 8)

Sugar! Skrattade sååå gott åt dig! Jag känner igen mig sååå väl.... jag läste högt för sambon och han höll en helt neutral mask och sa "I have the right to remain silent, anything I say can and WILL be used against me..."  Jag fattar inte vad han menar?!  Hahhahah!
  • MCT79
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-02-15 12:19:26 följande:
    Jag säger bara sablar SL!

Hur gick det för dig mct när du satt på bussen då? Inte skadad? Låtre läskigt att åka ner i diket!

CFM- centrum för fostermedicin på huddinge
    Nej det gick jättebra, vi mer gled ner och ena framdäcket blev hängande utan fäste så där stod vi! I minus 15 grader... friskt! Cool
  • MCT79
    telgebo skrev 2011-02-15 19:24:05 följande:
    Hoppas det är ok att jag väntar med att skriva in mig på BF-listan ni har.
    Självklart är det okej! :)
  • MCT79

Idag har jag gjort vul! 6+0 mätte han mig till  och jag fick se ett litet pickande hjärta!! Måtte det gå vägen denna gången!!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma