• MCT79

Plus igen efter mf/ma

Kan tillägga att man i Sverige mäter blodvärdet "HB" i  gram per liter  g/l...

• MCT79
    sofy skrev 2010-10-13 11:24:15 följande:
    MCT;

Haha nä ja sitter här o klurar på va "gle" står för.. o HB på 8,5 nä.. Omöjligt! Men som sagt, de är ju danmark - har ingen större koll på hur dom skriver sina grejer därnere så svårt o svara på resten då..

Hur gick de för dig hos läkaren? Eller ska du dit?
    Ska vara där 14,30..
  • MCT79
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-13 11:26:04 följande:
    På pappret står det somjag kan tyda det till hmm få se tror det står Hg6 ? Hg ??? vet ej men sen 6,8 sen står det som jag kan tyda det till hmmm gle ??8,5 och efter står det Tger jerntilskud /tillskot 
    Men efter denna besök 13/9 hade jag ännu lägre blodvärde :-senligt honom 
    Tyvärr kan jag inte hjälpa dig.. vet inte vad han menar. Det jag kan säga att det är alltid vansligt att kontrollera blodvärde i fingertoppar eller öron. Om man klämmer för mycket när man tar provet så klämmer man sönder de röda blodkropparna och du får ett sämre resultat.

Du får nästan fråga när du ska dit nästa gång hur man översätter ditt blodvärde till de svenska ramarna. Säg att du inte förstår.:)
  • MCT79
    Happiness skrev 2010-10-13 16:24:02 följande:

men stön...jag hittar ju ingen tenik info om modellerna på deras sida. Sen hade det ju underlättat om man kunde Tyska. Någon som kan här på tråden? Nu blev jag jätte osäker var helt hundra på att det var svängbart handtag men det syns ju inte rikigt på bilden.

ODD: Du har ju Tyska släktingar ...kan du hjälpa mig? Har rigt till Baby-proffsen men de viiste inget om 2011 års modeller än.

translate.google.com/translate&prev=_t&hl=sv&ie=UTF-8&layout=2&eotf=1&sl=de&tl=sv&u=http%3A%2F%2Fwww.teutonia.de%2Fde%2Fprodukte%2Fbeyou.html

Körde den genom google translate.... man förstår även om man blir lite full i skratt ibland. Men det verkar som den har vändbart handtag!
  • MCT79
    Muffe80 skrev 2010-10-15 07:53:53 följande:
    Tjejer, idag på fm har jag inskrivning, ska bli spännande! Har gått ner ett kilo, hoppas hon tar mina kilon från imorse och inte de hos BM, för då har jag ju kläderna på mig
    Hela 53 kg visade vågen på, undrar hur mycket man går upp?

Hur som helst, de kommer ju kolla socker idag.... jag sitter här med ett glas oboy framför mig. Är det dumt att hälla i sig det och då ha risk att mitt blodsocker kommer vara högt?
    Du ska väl äta och dricka som du brukar... hela poängen med att kontrollera blodsockret är ju att upptäcka ev. graviditetsdiabetes.... om du då "fuskar" dig till ett finare värde så vinner du ju ingenting på det.

Ät och drick som du brukar är mitt råd, då får du ett resultat som är rättvist för dig och bebis!
  • MCT79
    färnik skrev 2010-11-11 13:20:43 följande:
    Ett tyst och tomt inlägg frpn MCT79? Vad ska det betyda? Varje gång jag ser att du gjort ett inlägg här, så hoppas jag på att du tänker komma tillbaks till oss snart!
    Hahah, surfade från min iPhone och måste ha kommit åt något... Tyvärr inte på väg tillbaka. Dag 40 idag... inget plus, möjligen mens på g....  *tråååk* Vad hände med mina 28-dagars cykler liksom!!
  • MCT79
    Muffe80 skrev 2010-11-29 16:24:22 följande:
    det som är jobbigt är ju när man flyttad och då behöva backa en vecka eller liknande. Jag hade bytesdag idag egentligen, men får nu vänta tills på lördag med bytet.... suck
    Bli förbannad på mig nu om du vill... men jag önskar jag hade dina problem Muffe. Byta?
  • MCT79
    Mamma till W skrev 2010-11-29 20:25:59 följande:
    hur går utredningen? och hur går det med bebisbakandet?
    Utredningen visar ingenting fel och bebismakandet går inte alls. :´(
  • MCT79

Kikar in här och vill bara säga till Havsklippan att mina tankar är med dig idag... hoppas ni får bra besked!  <3

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma