• MCT79

Plus igen efter mf/ma

Jag vill se magbilder också muffe!

• MCT79

Kikar in här och känner det som jag får en spark i magen när jag läser dina ord Havsklippan. Kan inte för mitt liv föreställa mig vad du går igenom just nu. Det måste kännas ofattbart.

Ta hand om varandra nu. Du vet var vi finns om det finns något vi kan göra!

Tusen kramar!!

• MCT79

Åhhvad roligt röntgensyrran!! Grattis!! Du "låter" trött, låt dina föräldrar pyssla om dig nu! När åker du hemåt? Kram!!

• MCT79

Ohh nu dräller det ut bebisar!! Woho!! Stort grattis till sonen Björnis!

• MCT79
    Mamma till W skrev 2011-01-10 15:34:11 följande:
    min man kom med dagens inköpslista idag... jag höll på att dö av skratt: måste visa er!

kan ju säga att jag inte riktigt lyckades lista ut vad han ville ha förutom sista bilden. :)
    Hahhaah jag visade din inköpslista för min sambo och det märks att vi befinner oss på andra änden av skalan än vad du och din sambo gör för hans gissning på första bilden var glidmedel (!?) å sen gissade han igen på musfälla (!??!?!) fan vad vi skrattade här!!!

Kram!
  • MCT79
    Happiness skrev 2011-01-10 16:24:01 följande:
    Hej tjejer!

Idag var jag hos BM kl.8.00 för att göra det där glukosbelastningsprovet. Hade ju inte druckit sen 8 kvällen innan så jag var något törstig. Hon stack mig i fingret och då var värdet 4,6. Helt Ok!

Sen fick jag dricka sockerlösningen och det var inte alls så illa som många säger. Var bara att svepa. Frågade BM om hon spetsat den med lika läkarsprit

Sen hade jag bara tråkigt i 2 timmar fick inte gå därifrån utam BM var gullig och la mig i ett rum. Sen var det stick igen. Och det var tydligen inte bra 10,6. Skit också! Nu har jag dragit på mig graviditetsdiabetes också.

Och jag som är rädd för stor bebis...nu kommer jag väl få en jätte bebis bara för det. Graviditetsdiabetes kan väl leda till det om jag inte minns fel. Har varit helt slut efter detta och inte läst på på nätet ännu. Fick tid till dagsjukvården på spec. MVC redan på fredag. Nu ska ja gtydligen sticka mig själv i fingret efter varje måltid. Fan också jag som är så känslig för stick i fingertopparna . Hoppas man får sticka i magen eller nått.

Känner ingen som har diabetes eller grav.diabetes kan absolut nada om detta. Om det är någon som kan något i detta ämne så får ni gärna ge lite input.

*not to Happi today*
    Jag hittade denna Happiness www.alltomdiabetes.se/website/content/living-with-diabetes/for-dig-med-typ-1/graviditet_/graviditetsdiabetes.aspx verkar som definitionen av diabeters är lite flytande? Där står det över 12,2mmol...
  • MCT79
    Happiness skrev 2011-01-10 20:08:53 följande:
     12,2mmol/l är diabetes. Graviditetsdiabetes (som jag nu lyckats dra på  mig) står det om i stycket längre ner. Då  är det 10,0 mmol/l som gäller. Tror inte det är  flytande gränser utan ganska strikta riktlinjer. 50 procent av de som får graviditetsdiabetes får det även resten av livet.
    Men jag får hoppas på det bästa ....men som sagt så jäkla typiskt att dra på sig sån här skit. Orkar inte läsa om vad som kan hända barnet mer...då blir man ju idiot.
    Ahh läste fort och fel... förlåt...
  • MCT79
    Bev skrev 2011-01-12 10:56:01 följande:
    Jag vet... men åhh vad det är tradigt att vänta och vänta... Vill snusa på lilla bebis!
    Det kanske är meningen att du ska ha en till på samma datum Bev! ;)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma