Happiness skrev 2011-01-10 16:24:01 följande:
Hej tjejer!
Idag var jag hos BM kl.8.00 för att göra det där glukosbelastningsprovet. Hade ju inte druckit sen 8 kvällen innan så jag var något törstig. Hon stack mig i fingret och då var värdet 4,6. Helt Ok!
Sen fick jag dricka sockerlösningen och det var inte alls så illa som många säger. Var bara att svepa. Frågade BM om hon spetsat den med lika läkarsprit
Sen hade jag bara tråkigt i 2 timmar fick inte gå därifrån utam BM var gullig och la mig i ett rum. Sen var det stick igen. Och det var tydligen inte bra

10,6. Skit också! Nu har jag dragit på mig graviditetsdiabetes också.
Och jag som är rädd för stor bebis...nu kommer jag väl få en jätte bebis bara för det. Graviditetsdiabetes kan väl leda till det om jag inte minns fel. Har varit helt slut efter detta och inte läst på på nätet ännu. Fick tid till dagsjukvården på spec. MVC redan på fredag. Nu ska ja gtydligen sticka mig själv i fingret efter varje måltid. Fan också jag som är så känslig för stick i fingertopparna

. Hoppas man får sticka i magen eller nått.
Känner ingen som har diabetes eller grav.diabetes kan absolut nada om detta. Om det är någon som kan något i detta ämne så får ni gärna ge lite input.
*not to Happi today*
Jag hittade denna Happiness
www.alltomdiabetes.se/website/content/living-with-diabetes/for-dig-med-typ-1/graviditet_/graviditetsdiabetes.aspx verkar som definitionen av diabeters är lite flytande? Där står det över 12,2mmol...