Inlägg från: SmåBustroll |Visa alla inlägg
  • SmåBustroll

Plus igen efter mf/ma

Hoppas allt ser bra ut i morgon Mamma till W. Hoppas din magkänsla om att något är fel, är fel...

Lisa. Spännande! Snart fredag och snart har du din lilla flicka hos dig!! Härligt.

Leeroy. Välkommen.

Idag är jag 29 hela veckor. Tiden bara rusar fram... Börjar återigen klura lite på "tänk om det blir snöstorm när bebis vill komma i januari...". Hm. Föder hellre hemma än i en bil i snöoväder. Skall prata med BM om det den 16 när jag skall dit. Tar ju ca 40 min till förlossningen. Och innan man kan åka så skall det ordnas med barnvakt och sånt... Sist så han jag ju vara inne i 50 min innan lillebror kom. Hm. Bara för jag tänker på dette nu så kommer säkert det inte bli ens i närheten av så som jag tror Brukar aldrig bli så när jag försöker komma på en plan för alla möjliga inträffbara scenarioer i livet Livet tar ofta en väg som jag inte klurat ut och förberedt mig på Så jag borde antaglien sluta grubbla på januaris väder....

• SmåBustroll

Håller Tummar och tår, mamma till W!!

• SmåBustroll
    LisaVäntar skrev 2012-11-06 09:29:27 följande:
    Håller tummarna!!!

Småbustroll: vad snabbt det går, snart är det ju dags! bara lite jul som ska firas sen är det bebisdags det är nog inte lönt att tänka på vädret än! Har du haft okomplicerade förlossningar innan så du skulle kunna få föda hemma? Hade gärna testat det om jag hade fått, tror det är mycket lättare att slappna av hemma..

Tack Cat!

Ja vädret är nog egentligen helt onödigt att tänka på nu... Har en flytt också vi skall klämma in nu i november, sen jul, sen bebis
    Har haft en förtidig födsel där det var fint att vi var på sjukhuset, och en enkel komplikationsfri. Inte heller använt mer än lustgas vid förlossningarna. Men tror inte jag får planera hemmafödsel pga första där E behövde en hel del extrahjälp för att komma i form. Men vill nog helst föda på sjukhus, liksom för säkerhetsskull   Fast hellre hemma är i bil. Får nog lägga lite paralella planer utifallatt
  • SmåBustroll

Härligt mamma till W!

Lisa. Ja ambulansen tänkte jag att jag kan ringa om jag känner att det kan bli tight om tid  

• SmåBustroll

Så trist med avslag på kejsarsnitt Acure. Tycker vården borde respektera den enskildas UPPLEVELSE och inte vad som står medicinsk på ett papper. Det är ju vad man har för upplevelse och kännslor innför något som är det viktiga! 

Gravidföräkrningar finns inte här i norge vad jag märkt. Och barn kan man inte sjuk och olycksfallsförsäkre fullt förän de är 3 mnd Irriterande!!!! Dock finns omsorgspengar man kan få om man måste vara borta från jobbet/inte kan ta ut föräldradagar pga sjukt barn. Men om man kan få ersättning för skador som sker vid födseln tex vet jag faktiskt inte... Tror ju inte det då det inte finns möjlighet att försäkra. Hm. 

Lisa. Stor dag i morgon!!! Spännande. Lycka till       

• SmåBustroll

Ja det är lite lustigt att det är så med flrsäkringar. storebrors täcker inte luftvägar eftersom han låg med cpap första dygnen... men det är det enda så det var inte svårt att få försäkring trots att han kom lite tidigt.

Odd, får hoppas det bara är liten som fixerat sig!!! Men vänta till den 23 med koll låter om jobbigt och onödigt! Nej, försök få en koll tidigare! Du skall ju inte behöva må dåligt och bekymra dig bara för att den ordinarie tiden var 23...

• SmåBustroll

Gattis til dispensen Mimmi!

Lisa, grattis till bebis under dagen idag! Spännande!

KMW. När du säger det så... Lite känner jag igen mig. Men inte tänkt så mkt på det. Graviditeten är ju ganska påtaglig och är där och är "ivägen" (inte negativt, men börjar kännas tungt nu) för ganska mkt i livet just nu. Så den kommer ju på tal. Men jag har ju lyckats aktivera oss med allsköns andra projekt så som flytt och bröllop mitt upp i allt, så det tar upp en hel del plats i samtal det med Men dock är jag trött på frågan "hur mår du" . Eller "är detta sista barnet nu?" (eller liknande). Samt åsikter om antal barn hit eller dit  Ja ja. 

Just nu funderar jag mest på hur trött man kan bli... Och varför i hela friden känner jag mig så trött. Har inte lust att vara trög i hjärnan av trötthet. Hbt var ju ok sist jag mätte (ferretin 18 och hb11 tror jag det var ca). Ok att jag inte sover som en prinsessa, men så illa tycker jag inte jag sover. Tycker det är frustrerande att vara såhär dumtrött i huvudet!! Inbillar mig att jag egentligen är ganska klipsk, men just nu har jag svårt att hänga med i samtal eller följa ett logiskt resonemang. Kan liksom inte tänka i flera steg.  Otroligt frustrerande!!! Så nu skall jag roa mig med att se på tv en stund

• SmåBustroll

Disturbed, Krya på dig och beklagar att liten inte klarade sig

• SmåBustroll

Acure. Låter ju som influensa. Får hoppas det "bara" (jobbigt nog!) är det. Krya på dig och som Lisa sa, kontakta förlossningen om du mår sämre/får domningar så kan de ge besked om de vill kolla lite extra på dig.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma