Inlägg från: SmåBustroll |Visa alla inlägg
  • SmåBustroll

Plus igen efter mf/ma

KMW skrev 2012-09-11 21:26:13 följande:
    Frågade mannen förra gången jag var gravid men då tittade han bara skräckslaget på mig, så det alternativet är nog tyvärr uteslutet. Han sträcker sig till att fila mina fötter, men där går nog gränsen hahaha....

• SmåBustroll
    Cat79 skrev 2012-09-12 15:55:02 följande:
    KMW: du är ju för skön :) Det är nog att bara köra lite då och då så får det vara lite ojämnt... Nu har de första och mest relevanta provsvaren kommit och allt är normalt m bebis :) Så skön känsla! Nu känns det som att det blir syskon i feb!!! Kram på er

Hurra så skönt att allt är bra med bebis såhär långt!!!
  • SmåBustroll

Känner igen mig kmw.... Också gummvarning på formen här. Hade lite lågt ferritin, så lite järn kanske kan bättra på trötyheten i vart fall här hoppas jag

• SmåBustroll

Ferritin på 17 mkg//L (normalt 15-150 för kvinnor, gärna över 40 för gravida sa läkaren) )hade jag när jag var i vecka 9+ och det sa läkaren IGÅR... (vecka 22...) Hm, . Fattade inte förän jag kom hem att det ju var ett lite väl gammalt svar kanske. Hb på 12.5 g/dl (skall vara över 10 hos gravida). Så ok HB, men lite på gränsen med ferritin. Ferritin brukar väl knappast spontant öka under en grav, snarare minska!??! Eller? 
    Inte tog hon något nytt test heller. Köp järn så får hoppas det hjälper! Är så trött att jag skulle kunna somna stående i det sista. (Och så lite gummstatus på det ;- ) )  Sd blir i vart fall färre när jag tar det lite lugnt. Det är bra! Annars så var sf-måttet igår 22 (v22+0) och hjärtljuden på 140. Så det var fint

Nu får jag i vart fall en liten stund att vila på soffan innan hämtning av de två små trollen skall ske Skall slänga ihop en köttfärsås först också. Blir nog bra.

• SmåBustroll

Skönt att vi har en tråd vi kan gnälla av oss i lite!!!  

Känner mig som en riktig klagande gnällspik.... Här, hemma, på jobbet... Ja ja. 

Lillfisen i magen tror jag skall bli akrobat!! Det sparkas högt och lågt och hit och dit, gärna på en gång.  Härligt!    

• SmåBustroll

Funderar på vagn... Vill ha en Donkey, men den är ju knappast billig. Sambon vill ha en TF twin twister. Den verkar ju ok den med, men då måste man ju alltid har två platser. Men vet inte hur mkt jag kommer knalla runt med dubbelvagn... Kanske vi klarar oss med P&Tn ändå. Fast en Donkey verkar ju bra. Men hur är  den i skog och mark tro? Tfkn verkar ju väldigt stabil och terränggående. Svårt. Skall nog avvakt till närmare bebis kommer och se om jag kommer fram till något smart.

• SmåBustroll
    KMW skrev 2012-09-19 20:34:38 följande:
    Usch, fick precis reda på att min vän som gjort kub idag fick 1:2 som siffror. Inte så kul. Dom inväntar vidare tester... :(

Usch så trist
  • SmåBustroll
    M I M M I skrev 2012-09-27 13:47:43 följande:
    Snälla söta ni, håll tummarna för oss nu! Är på Sahlgrenska för Vul, skitskraj för att det ska vara för få ägg den här gången med.....

Tummar och tår hålles!!!!!
  • SmåBustroll
    M I M M I skrev 2012-09-27 15:58:29 följande:
    Tack vad ni är fina! Vinkar tillbaka kmw det blir äp iaf, inte så många blåsor, tre stora o 2 små som kanske kan växa till sig... Äp på måndag eller tisdag, gulp! Om det blir två dugliga embryon får vi tillbaka båda.................. MCT?!?!

Håller Tummar och tår hårt hårt!!! Kram.
  • SmåBustroll

Lisa. Hoppas mini väder sig av sig själv! Håller med om att inget av alternativen snitt ellere vändningsförsök låter så lockande. Inte heller sätesfödsel...
    Så då är det bara  för Mini att se till att vända sig själv  Hållar tummarna för att hon gör som du vill! 

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma