Inlägg från: SmåBustroll |Visa alla inlägg
  • SmåBustroll

Plus igen efter mf/ma

Heja Odd! Så spännande, i morgon är den stora dagen! Lycka till!!!

• SmåBustroll

Hoppas det blir plus för dig så det syns tydligt nu om några dagar då!! Spännande.

Här så knallar det på. 35+2, imorgon är jag på samma dag som när storebror föddes... käns lite speciellt. Men jag hoppas verkligen jag får fortsätta en bit in i januari. Lillebror kom ju när han skulle.  Så jag tänker jag får liksom vara beredd på lite allt möjligt från och med nu. Lillfisen ligger i vart fall låååååångt ner nu. Fick kommentar att magen hade sjunkit. Har inte tänkt på att det syns, men det gör det tydliigen. Känns gör det helt klart. På flera sätt Lättare att andas. Det är bra. Mer foglossning och kramp i ligamenten, mindre bra. Skall till BM i morgon. Och så uppföljning av fostervattenmängd på sjukhuset på fredag. Blir intressant att se vad de har för mening om lillfisen  Det är full fart på han i vart fall. Så jag utgår från att han mår bra. Jag bara funderar på när han tänkt komma  

• SmåBustroll

Ja tiden rusar verkligen iväg! Början/mitten av januari tänkte jag var  lagom. Runt den 10e kanske!? (skall prata lite med lillfisen och föreslå det ). Då har jag kommit till 38-39 hela veckor. Färdigbakad, men inte överbakad Behöver få airbagen urkoplad i passagerarsätet, och det fick jag inte tid til förän i början av januari, så han får allt vänta lite till!

Tyvärr får man ju inte välja oftast, så jag får förbereda mig på att lillfisen inte gör som jag önskar

Har inte fler sd än innan, men känner att de är kraftigare...     

• SmåBustroll
    3 barns mamma84 skrev 2012-12-18 21:17:19 följande:
    Tack hoppas du har rätt

Och tänka sig v 35+2 snart snart föder du  

Lagom snart hoppas jag! Och hoppas jag har rätt om dina test. Jobbigt att vänta....

Mamma till W. Skönt med en buff!! Usch för oro och spökveckor
  • SmåBustroll

Helamning, när man BARA ammar (trots att man ammar ofta) , barnet ammar även minst var tredje timme på natten och om jag inte mins helt fel, är under 3 mnd, skall funka hyfsat som prevention. Men sen så är det mer osäkert. Dock så kände jag också lite illamående och spänningar i magen när jag trappat ner på amningen med bägge barnen. Så det kan ju vara att kroppen bara ligger i startgroparna och förbereder sig för kommande ägglossningar och cykler. Men det är heller inte omöjligt att du redan haft en ägglossning... Det är så individuellt när man får tillbaka ägglossning och mens efter amning att det är svårt att gissa. Vissa helammar och har ägglossning och mens nästan med en gång barnet är fött, vissa tar det upp till ett år EFTER avslutad amning innan kroppen behagar kicka igång.

Så testa för säkerhets skull!! Så slipper du fundera

• SmåBustroll

Som tredjebarnsfödande borde jag kanske ha lite koll, men tycker inte jag har det

Lillebror ligger långt ner i bäckenet, var inte helt fixerad sist hos bm. Nu eftet en hektisk jul så får jag mer sd på natten än jag haft med tidigare barn samt att det känns som när de tidigare fixerade sig, fast värre. Dvs ett väldigt grävande nere i magen..... Eller rättare sagt runt urinrörstrskten. Inte behagligt. Rädd att han kommer när som helst.... Vad tror ni?

• SmåBustroll
    ja pang bom med några rundor förvärkar har väl varit min vsriant också. Och misstänker starkt att bebis kommer när den vill och antagligen ingen annan än bebis som möjligen vet när det är

Bara lite obehagligt med grävandet och alla sd nattetid och i vila. Men kan ju också vara en tillfällig reaktion på lite mkt aktivitet kring jul här. Hoppas kommande nätter blir bättre!!! Har vart lite svårt att sova sista nätterna
  • SmåBustroll

Mimmi, tummar, tår allt jag har, håller hååååårt och hoppas på ny graviditet och att det skall gå bra!!!!! Kram!

• SmåBustroll

BM-besök avklarat Bt 120/70 och +1 på protein (legat på 100/60 innan) så BM ville att jag skulle säga till om jag fick ont i huvudet. Men jag är inte orolig.  Svårt att få rent urinprov samt lite tillfälligt högt bt kan man ju ha. Så det oroade nog mest BM och inte mig. Magen hade vuxit bra och bebis hade fina hjärtljud. Det var bra Han är dessutom fixerad nu. Det kände jag helt klart när det skedde förstår jag såhär efteråt... Han vände då även rumpan åt vänster istället för höger (tydligen helt som han skall enligt bm), så det var ju trevligt.

Nästa koll på måndag. Fick ta lite blodprover på det ena med det tredje så bm ville följa upp det på måndag. Genomkollad blir jag i vart fall Hoppas bebis kommer om en vecka eller två ca. Det känns lagom tycker jag. 38-39 hela då. Har packat väska till BB och gjort klart sovplats och tvättat kläder till mini. Nu gäller det bara att klura klart på namn.... Får se vad det blir

• SmåBustroll

Åh MIMMI! Hoppas det är cb som bara dummar sig!!!!! Har inte använt så mkt cb, mest bara stickor från billigatester. De har varit bra.

Kram och tummar hålls!!!! 

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma