Inlägg från: SmåBustroll |Visa alla inlägg
  • SmåBustroll

Plus igen efter mf/ma

M I M M I skrev 2012-10-12 13:41:28 följande:
    Det ser inte ljust ut här, mensen är på
    Ingång och testet är neg. Helvetes jävla skit!!!!!
    NEEEEEJ!!! Skit också
  • SmåBustroll

Åh så skönt att vecka 35 närmar sig Lisa. Min äldsta är född 35+3 och var dessutom liten (vet inte procent, men två standardavikelser under på normalkurvan har jag för mig). Blev lite tid på neo, men sen har allt gått fint. De är små i vecka 35, men bra mkt större än i vecka 32 :-O 

Grattis och välkommen mamma till W  

• SmåBustroll
    LisaVäntar skrev 2012-10-16 20:53:25 följande:
    Tack småbustroll! fick ni hemsjukvård eller blev ni direkt utskrivna? Hoppas hon stannar till iaf 36+, då verkar de flesta slippa neo!
    Där vi bor är inte hemskjuvård så poppis tydligen (bor ej i sverige). Så vi blev 14 dagar på neo tills de kunde ta bort sonden (E hade sond samt låg med cPap två dygn i början då han hade vatten på lungorna). Så vi fick åka hem när han klarade sig helt själv med maten.  Men då gick det fint
  • SmåBustroll
    LisaVäntar skrev 2012-10-17 18:46:53 följande:
    Jaha, det visste jag inte här verkar det vara mer regel än undantag så man kan ju hoppas att bebis blir redo för hemsjukvård snabbt, skönare att få hem hjälpen ju!

Ja hemsjukvård verkar vara väldigt bra här!!! Så skönt om ni slipper bo på Neo. Var inte så mysigt direkt Men de var snälla och duktiga. När O föddes i fjol så åkte jag hem tidigt Var inte ens inne 24 timmar... Blir intressant att se hur det blir denna gång.
    Så härligt att du får vara hemma nu! Så skönt. Sjukhus är bra, men inte så mysiga som sagt var  
  • SmåBustroll

Odetta, inte långt kvar nej!! Oj så tiden flyr :-O Kommer själv på mig med att säga, "ja nu är jag ju halvvägs", fast vecka 27 är ju lite mer än halvvägst. Hoppas själv bebis stannar till januari, men inte längre än ut månaden

Ja det blir som det blir, inte allt (inte mycket) man kan kontrollera alltid Man får bara hoppas och önska att allt som blir här i livet blir bra! *veckans lilla filosofiska tanke* 

• SmåBustroll

Så skönt att allt såg bra ut KMW. Härlilgt när det är så! Trevligt med bra tillväxt, men det blir lite tungt också

Själv så är jag mkt nöjd med helgen  Vi sa bägge ja och prästen och cermonin var bra! Kalaset efteråt blev kalasbra och barnen skötte sig exemplariskt med sina barnvakter. Laddade med Mariekex, böcker och dvder så höll de till i ett eget rum vid sidan av. Då inte O såg mig, så gnällde han inte heller. Tydligen sov de även bra på natten (jag och maken sov på hotell!! Lyx!) . 

Skall se vad det blir för bilder allt eftersom här med. Tog ju inga själv, utan vänner som gjorde. Skall kolla om det dyker upp några bra här allt eftersom! 

• SmåBustroll

KMW. VAttengympa låter härligt. Jag har inte kommit iväg på ngt sådant. Vet inte om jag skulle orka... Är helt slut här på kvällarna som det är Men kanske att vattengympeaktivitet inte ger så mkt sd!?! Hm. Hade varit härligt att få röra lite på sig, men det blir det nog nog av med flytt och allt nu

Mimmi. Så jobbigt att det drar ut så på tiden innan nii får barn För eller senare, på ett eller annat sätt så får ni ert älskade, efterlängtade barn. Men det är så tråkigt för er att ni verkar behöva vänta...
    VARMA KRAMAR TILL ER!!  

Lisa. Lillflickan hos er verkar ju trivas bra i magen nu Så skönt att hon behagar stanna tills närmare fullgången!!

• SmåBustroll

Mamma till W. Visst har du en donkey? Hur nöjd är du med den? Ser att det börjar  komma en och annan på begagnadmarknaden nu och är sugen på en sån Skall visst finnas en ståbräda till dubbelvarianten också.

• SmåBustroll

Tack Då får den fortsätta vara högst upp på min önskelista

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma